• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Gerokai taupesni vilkikai: nauja vilkikų era – ne už kalnų

Jau skelbėme apie tai, kad Europos komisija po truputį pasiduoda vežėjų ir vilkikų gamintojų spaudimui bei svarsto galimybę leisti naudoti ilgesnius sunkvežimius. Tikimasi 7–10 proc. sumažinti degalų sunaudojimą, sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą ir pagerinti pažeidžiamų eismo dalyvių saugą. Vilkikų gamintojai šią iniciatyvą vertina itin palankiai.

Pagal pateiktą pasiūlymą, būtų leista naudoti suapvalintos formos kabinas ir įrengti aptakus priekabos gale. Šios priemonės labai pagerins transporto priemonių aerodinamines savybes. Europos komisija kalba apie 7-10 proc. degalų ekonomiją įvedus šiuos pakeitimus.

Taisyklės, kuriomis nustatomos sunkiasvorių krovininių transporto priemonių specifikacijos, parengtos dar 1996 m. (Direktyva 96/53/EB ). Dabar jas reikia atnaujinti, kad būtų atsižvelgta į technologijų pažangą. Pasiūlyta įvairiausių atnaujinimo gairių.

Junginio maksimali masė, krovinio masė ir jam skirta erdvė turėtų nepasikeisti. Iš esmės atsiras tik ilgesni ir aptakesni vilkikai, pagal kurių aerodinamiką bus galima formuoti ir puspriekabių dizainą, kad šis dar labiau užtikrintų mažesnes kuro sąnaudas. Standartinis vilkikas su puspriekabe turėtų siekti 18,75 m.

Šį kartą apžvelkime vežėjams aktualiausią naujieną: maksimalaus ilgio padidinimą, kuris leistų gerokai sumažinti kuro sąnaudas. Pastaraisiais metais kuro kainoms vis kopiant aukštyn, tokia dovana vežėjams leistų lengviau atsipūsti.

Ką mano vilkikų gamintojai ir jų atstovai?

Pagal pateiktą pasiūlymą, būtų leista naudoti suapvalintos formos kabinas ir įrengti aptakus priekabos gale. Šios priemonės labai pagerins transporto priemonių aerodinamines savybes. Europos komisija kalba apie 7-10 proc. degalų ekonomiją įvedus šiuos pakeitimus.

UAB “Adampolis” naujų „MAN“ vilkikų pardavimų vadovas Audrius Lukošius linkęs dar labiau nudžiuginti vežėjus ir teigia, kad Europos Komisijos numatyti rodikliai tikrai nėra riba taupant kurą: „Esame laimingi dėl šio Europos komisijos sprendimo. Mes ją palaikėme nuo pat jos atsiradimo. 2010 m. pradėjome aerodinaminių vilkikų studiją, kurią pavadinome „Concept S“. Jos metu supratome kokia svarbi gali būti vilkikų aerodinamika jei būtų leista prailginti bendrą transporto priemonių junginio ilgį. Jei imsime kaip pavyzdį „Concept S“ modelį, yra galimybė sutaupyti iki 15 proc. degalų.“

UAB „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus taip pat pritarė savo kolegai ir palaiko esamą idėją: „Volvo Trucks“, itin daug dėmesio skiriantis sunkvežimių ekonomiškumui ir saugumui, nagrinėja šį EK pasiūlymą. Švedijos sunkvežimių gamintojas jau daugelį metų kuria sunkvežimių dizainą, kuris yra saugus, aerodinamiškas ir padeda efektyviai naudoti degalus. „Volvo Trucks“ teigiamai žiūri į pasiūlymus, įteisinančius ilgesnius sąstatus, kurie galėtų gabenti daugiau krovinių ir sunaudotų mažiau degalų. Ilgesni sąstatai leistų geriau išnaudoti esamą transporto infrastuktūrą, o tai būtų naudinga tiek vežėjams, tiek visuomenei, o taip pat leistų geriau tausoti gamtą – pavyzdžiui, kai kuriose Skandinavijos šalyse leidžiama gabenti krovinius 25,25 m autotraukiniais.“

Europos komisija planuoja, kad naujosios transporto priemonės keliuose galėtų būti jau 2018 – 2020 m. Vilkikų gamintojų atstovai teigia, kad dar liko nemažai darbų ir nuo pačių biurokratų labiausiai priklausys naujųjų transporto priemonių pasirodymo data. Reikės sukurti daugybę darbo grupių, priimti nemažai sprendimų, pateikti nutarimus, juos patvirtinti ir tik tada gamintojai galės kibti į darbus.

„Aerodinaminis kabinos dizainas priklausys nuo keleto aspektų, kuriuos dar reiks nuspręsti. Saugumas neliks pamirštas, tad jis gali įtakoti kabinos dizainą. Šiuo metu geriausi rezultatai pasiekiami tvirtinant aerodinaminius paketus puspriekabės gale. Tikime, kad prailgintos transporto priemonės, tai yra gamintojams suteiktas papildomas lankstumas duos teigiamų rezultatų konstruojant optimalią kabinos formą.“ – teigia. L. Bričkus.

A. Lukošius taip pat kol kas nelinkęs prognozuoti kada pasirodys naujieji sunkvežimiai, tačiau pasidžiaugė, kad kuriant naujas taisykles bus atsižvelgta ir į gamintojų ekspertų nuomonę: „Dabar atsakyti sunku, nes viskas priklauso nuo konkrečių taisyklių, kurias patvirtins ES ekspertų grupė, kurioje dirbs ir 2 „MAN“ žmonės. Ši nuostata jau didelis žingsnis į priekį, žiūrint iš gamintojo pozicijų.“

Kas? Kaip? Kada?

Naujosios taisyklės turėtų sumažinti ir administracinę naštą. 45 pėdų konteinerius bus galima lengviau perduoti gabenti jūra, keliais ir geležinkeliais.

2012 m. birželio mėn. Komisijos pirmininko pavaduotojas S. Kallasas pateikė gaires dėl sąlygų, kuriomis ilgesni sunkvežimiai galėtų kirsti sienas. Svarbiausia šiose gairėse tai, kad, laikantis subsidiarumo principo, sprendimą naudoti ilgesnes transporto priemones priima pačios valstybės narės, atsižvelgdamos į skirtingas vietos sąlygas. Jokia valstybė narė neprivalo leisti naudoti ilgesnes transporto priemones, jeigu nemano, kad tai tikslinga.

Tačiau gairėse nurodyta, kad leisti naudoti ilgesnes transporto priemones gali bendrą sieną turinčios valstybės narės, kuriose jau leidžiama naudoti tokias transporto priemones, jei tos transporto priemonės naudojamos tik susisiekimui tarp tų dviejų valstybių narių ir jei tai neturi didelio poveikio tarptautinei konkurencijai. Šios gairės dabar įtrauktos į persvarstytą direktyvą.

Kad šis pasiūlymas taptų teisės aktu ir keliuose atsirastų taupesni vilkikai, jį turi patvirtinti Europos Parlamentas ir valstybės narės. Kaip jau minėjome, galima tikėtis naujuosius sunkvežimius pamatyti keliuose apie 2018–2020 m.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • vilkikai
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Automobilis šeimai

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

PATARIMAI

10 tipinių serviso apgaulių

Diagnostika padeda užbėgti automobilių ligoms už akių

Kaip prižiūrėti valytuvus

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

Patarimai, Kaip vasara taupyti degalus

PARTNERIO TURINYS

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Industrinės padangos

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Mikroautobusų nuoma

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

STRAIPSNIAI

Pavasarinio vairavimo ypatumai

„Google Glass“ vairavimo metu: leisti ar drausti?

Kaip atsiranda poros užpilde

Dujos, dujų įranga

Priekabos elektros lizdo 7 kontaktų jungimo schema

Mercedes-Benz A45 AMG – galingiausias serijinės gamybos hečbekas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.