Draudimo firma AA Didžiojoje Britanijoje pradės teikti naują draudimo paslaugą, kuri palydovinės navigacijos priemonėmis rinks duomenis apie vairuotojo vairavimą, – praneša BBC technologijų korespondentas Dave Lee.
Draudimo firmos teigimu, geriausiems vairuotojams tai sudarys galimybę mokėti mažesnes įmokas.
Smulkesnės draudimo įmonės panašias priemones pradėjo diegti jau anksčiau. Dabar to imasi stambesni draudikai. Kaip BBC patvirtino „Direct Line“, jie irgi pradeda bandyti savo pačių „juodosios dėžės“ paslaugų modelį.
Šios technologijos kritikai sako, kad surinkti duomenys neturi būti naudojami vairuotojo sugebėjimams vertinti.
Sistemos taikymas numato, kad vairuotojo automobilyje bus įmontuojama nedidelė įrangos dėžutė, kuri registuos, kaip vairuotojas vairuoja. Numatoma stebėti greitį, stabdymo staigumą, kelio kampų „pjaustymą“ bei kokiais keliais kuriuo dienos metu yra važinėjama.
Ši informacija nuotolinėmis duomenų perdavimo priemonėmis bus nusiunčiama draudikams. Ją taip pat internetu galės pasiekti ir patys vairuotojai. Jie matys apibendrintus savo vairavimo duomenis. Sistema juos perspės, kad dėl savo vairavimo stiliaus gali tekti mokėti didesnes draudimo įmokas.
„Tie duomenys yra pakankamai išsamūs“, – sakė AA firmos atstovas Ianas Crowderis. – „Svarbiausia, kad tokie įrenginiai atsakomybę už saugų vairavimą perduoda pačiam vairuotojui. Jūs esate priversti pradėti mąstyti“. Duomenys galės būti naudojami kaip įrodymas, kas kaltas dėl eismo įvykio. Tačiau tokia išsami informacija galės būti atskleidžiama tik teismui pareikalavus.
Perspėjantis elektroninis laiškas
Sistema taip pat registruos staigius stabdymus, todėl pagalba prireikus galės būti išsiųsta nedelsiant.
Vairuotojas smarkiai viršijęs greitį bus „pasveikintas“ perspėjančiu elektroniniu laišku.
Šią sistemą galima pavadinti „mokėk tiek, kaip vairuoji“. Pirmiausia ji numatyta jauniems vairuotojams. Klientai gali sutaupyti iki 850 svarų (3400 Lt) per metus. Išankstiniai duomenys liudija, kad tų, kas sistemos įrangą įdiegė savo automobiliuose, vairavimo patirtis yra apie 30 procentų geresnė. Kitais žodžiais tariant, jie daro mažiau avarijų negu tie, kas įrangos neturi.
Šią „telematikos“ (nuotolinio ryšio) arba „juodosios dėžės draudimo“ vardu vadinamą technogiją jau keletą mėnesių taiko tokios nedidelės draudimo bendrovės kaip „Co-Op“ ir „Coverbox“. Draudimo bendrovė „Motoquote“ iš Velso neseniai susitarė kartu su pirmaujančia palydovinės navigacijos gamintoja „TomTom“ klientams realiu laiku teikti vairuotojų vairavimo duomenis.
Tikimasi, kad panašias draudimo paslaugas pasiūlys ir daugiau stambių draudimo įmonių. Taip pat galimybę nadoti „telematikos“ technologiją svarso ir garsi automobilių nuomos kompanija „Avis“.
Šnipas automobilyje
Telemetrinio įtaiso įrangaKaip sakė Malkolmas Tarlingas, Britanijos draudikų asociacijos atstovas, panašu, kad toks metodas taps įprastas. Tai ypač svarbu jauniems vairuotojams, kurie moka dideles draudimo įmokas.
„Galite sakyti, kad jums nereikia „šnipinėjimo įrangos automobilyje“, kaip ją kai kurie vadina, tačiau kitiems tai yra būdas sumažinti draudimo įmokas, kurios priklauso nuo vairuotojo vairavimo rezultatų“, – sakė Malkolmas Tarlingas.
Tačiau pasak Britanijos vairuotojų sąjungos atstovo Keito Peato, kyla pagrįstas susirūpinimas, kad vairuotojai, savo automobiliuose nenorintys telematinių stebėjimo priemonių, turės daugiau išlaidų. „Gerai, jeigu vairuotojas tam neprieštarauja“, – sakė jis. – Tačiau mes eame kategoriškai prieš, kad būtų baudžiami tie, kas su tokiomis priemonėmis nesutinka“.