Šiuolaikinio automobilio išmetimo sistema ne tik pašalina degimo produktus iš variklio, bet juos ir išvalo. Be visur jau naudojamų katalizatorių, kurie sumažina nuodingų medžiagų kiekį išmetamose dujose, naujuose dyzeliniuose varikliuose papildomai yra naudojamas smulkiųjų išmetamų dalelių filtras, kuris surenka smulkias labiausiai aplinką teršiančias daleles. Todėl tokie varikliai atitinka EURO 4 standartą, o dabar gaminami benzininiai varikliai jau turi ir EURO 5 standartą. Šis standartas apriboja išmetamų nuodingų medžiagų kiekį. Kiekvienas sekantis skaitmuo reiškia dvigubai griežtesnį apribojimą lyginant su paskutiniu standartu. T.y. EURO 6 standarto apribojimai bus dvigubai griežtesni už EURO 5.
Kas įtakoja išmetimo sistemos susidėvėjimą?
Darbas labai aukštoje temperatūroje: duslintuvas gali įkaisti iki 800°C važiuojant 130 km/h greičiu;
Vidinė duslintuvo korozija,atsirandanti dėl eksploatavimo miesto režimu: užvedant variklį atsiranda kondensatas, kuris nespėja išgaruoti dėl trumpo važiavimo, ir dėl to duslintuvo vamzdyje susidaro rūgštinis vandens tirpalas, kuris graužia duslintuvo sieneles;
Išorinė korozija dėl aplinkos poveikio: duslintuvo paviršius yra pastoviai veikiamas purvo, vandens bei druskų, dėl to vyksta oksidacijos procesas;
Susidėvėjusios variklio pagalvės: padidėja variklio bloko judesio amplitudė ir ypač užvedimo/užgesinimo, kai variklis tiesiog „susipurto“ jis atitinkamą impulsą perduoda prie jo pajungtam išmetimo vamzdžiui.
Kokie požymiai rodo išmetimo sistemos gedimą?
- Išmetamų dujų kvapas salone: išmetimo sistema tapo nesandari, yra dujų nuotėkis;
- Pašalinis garsas iš po automobilio: blogai pritvirtintas ar atsikabinęs arba prakiuręs duslintuvas.
Patarimai:
- Norėdami išvengti duslintuvo (ypač galinės dalies) pažeidimų, reguliariai tikrinkite amortizatorių būklę.
- Venkite ilgai važiuoti su užsidegusiu žemo kuro lygio indikatoriumi, nes mažas kuro kiekis bake gali sąlygoti kuro padavimą su pertrūkiais, kas labai neigiamai veikia katalizatorių.
- Jei važiuojate trumpais atstumais, retkarčiais pavažiuokite į tolimesnę kelionę, kad pakankamai įkaitus išmetimo sistemai, iš jos būtų pašalintas kondensatas.
- Niekada nepalikite automobilio su įjungtu varikliu uždaroje arba blogai vėdinamoje patalpoje, nes įkvėpus išmetamose dujose esančio bespalvio ir bekvapio anglies monoksido galima prarasti sąmonę arba netgi mirti!