• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Kur gi daugiau kalbėti apie elektromobilius, jei ne riedant viename jų Vilniaus gatvėmis? Už vairo – Jonas Navickas, kartu su kolegomis sukūręs naują elektromobilių technologiją ir jau sulaukęs užsienio investuotojų dėmesio. O viskas prasidėjo pries kelerius metus viename Kauno garaže.

Kaip užsikrėtėte aistra elektromobiliams?,- klausiame pirmojo lietuviško elektromobilio „JonElis“ kūrėjo Jono Navicko.

Su draugais nuvažiavome į vieną automobilių parodą, kur išvydome norvegų sukurtą ektromobilį. Grįžę į Lietuvą su draugais nusprendėme, kad ką nors panašaus galime sukonstruoti ir Lietuvoje. Laikui bėgant, kitus entuziazmas apleido ir aš likau vienas įgyvendinti šią idėją. Tuo metu Lietuvoje niekas nebandė kurti elektromobilių, tad teko suburti naują komandą, kuriai vadovauti ėmėsi Marius Gervė, kuris jau anksčiau su kolegomis Kauno technologijos universitete bandė kurti elektros variklį.

Taigi, prieš pradėdami, apie elektros variklius jau šį tą žinojote?

Pati pradžia buvo 2009 metais ir galvojome viską pradėti visiškai nuo nulio, tačiau vėliau pasvarstę supratome, kad mums pradedantiesiems tai būtų per didelis užmojis, todėl įsigijome „Ford Connect“ automobilį, kurio bazė tapo mūsų naujojo elektromobilio pamatu. Nusprendėme kardinaliai pakeisti jo išvaizdą ir įdėti savo kurtą elektros variklį. Taip atsirado „JonElis“.

Tačiau po pirmųjų bandymų supratome, kad mūsų produktas dar neišbaigtas, todėl užsidarėme laboratorijoje ir tobulinome jį dar dvejus metus ir praėjusiais metais jau galėjome pasiūlyti vairuotojams įprastą kurą pakeisti elektra. Ir ne tik – sukūrėme dar galingesnius variklius, kuriuos galima naudoti didesnėse transporto priemonėse – viešajame transporte ir krovininiuose automobiliuose. Štai, kad ir mūsų transportavimo įmonėje „Green Express“ prekes vežiojame elektra varomais krovininiais autobusais.
„JonElis“

Kuo išskirtinis jūsų sukurtas variklis?

Juo susidomėjo net LG atstovai – buvo atvykę į Lietuvą ir siūlo bendradarbiauti. O pati elektrinio variklio sistema unikali tuo, kad sugebėjome su žema įtampa išgauti labai daug galios, t. y. elektros įtampa transporto priemonėje nepavojinga nei žmogui, nei aplinkai. Štai kiti elektromobiliai, kuriuos mes tyrinėjome, yra važinėjančios elektros kėdės. Ypač garsusis „Tesla“ yra labai pavojingas, tad jeigu kas galvojate apie šį automobilį, pagalvokite ir apie savo bei aplinkinių saugumą.

O mūsų sistemoje – nedidelė elektros įtampa, labai paprastas pajungimas ir technikos programavimas. Tokia elektrinio variklio technika tokia ilgaamžė, kad su ja galima nuvažiuoti mažiausiai kelis šimtus tūkstančių kilometrų, o prireikus lengvai ir greitai ją galima permontuoti iš vieno automobilio į kitą.

Tiesa, vieną minusą elektromobilis turi. Ant jo labai pyksta šunys. Mano šuo iki šiol nepripranta prie tos keistos tylos ir man pajudėjus iš kiemo ar grįžus namo, visada aploja. Šunys matyt kaip ir žmonės – taip pripratę prie triukšmo, kad tyla tiesiog glumina. Aš ir pats anksčiau važinėdavau įsijungęs radiją visu garsu, bet kai sėdau prie elektromobilio vairo, supratau kaip gera tyloje riedėti miesto gatvėmis.

Ar Lietuvos vairuotojai jau domisi naujuoju elektriniu varikliu?

Pasiūlę savo elektrinį variklį Lietuvos vartotojams, susidūrėme su skaudžia realybe – lietuviai pirmiausia klausdavo kada jis atsipirks. Argumentai apie tai, kad elektromobilį renkiesi dėl švaresnės aplinkos, mažesnės žalos gamtai ir tylos – čia negalioja. Taip ir norisi tokių paklausti ar prie namų statydami šiltnamį, mes tikimės, kad jis kažkada atsipirks? Gal nebent tavo vaikams. O elektromobilį naudoji kone kiekvieną dieną ir nuvažiuoji po keliasdešimt kilometrų – žiūrėk, per penkis metus jis ir atsipirko. Aišku, lietuvis skaičiuoja kitaip – naudotas automobilis kainuoja kelis tūkstančius litų, o dar galima pigesnio baltarusiško dyzelinio kuro įsigyti.

O juk važinėti ir nekenkti gamtai pirmiausia yra tiesiog smagu. Be to, šiukšles rūšiuojame, tačiau automobilių tarša nesirūpiname, nors jie ir teršia bene labiausiai. Pažiūrėkite kaip greitai garažas prisipildo mirtinai pavojingomis išmetamomis dujomis, o tada atkreipkite dėmesį kiek gatvėse automobilių tą taršą paleidžia į aplinką. Be to, ar pagalvojote apie tai, kad įprastame variklyje tik 25-30 procentų sudeginto kuro virsta energija? Visa kita tiesiog iškeliauja per išmetamąjį vamzdį.

Ir vis dėlto, svarstantiems naujo automobilio pirkimą ir žiūrintiems tik ekonominio intereso, galiu pateikti paprastą pavyzdį – automobilio perdarymas iš benzininio į elektrinį kainuos tiek, kiek kainuoja jūsų norimas automobilis ir dar 50 000 litų. Tačiau tada jums niekada gyvenime nebereikės užsukti į degalinę, keisti tepalų ir tokios transporto priemonės priežiūra bus minimali. O gal dar norite pabandyto atspėti kokios kuro kainos bus po dešimtmečio? Gal tiesiog užteks prisiminti kiek litras bet kurio kuro kainavo prieš penkerius metus ir nuomonė apie iš pirmo žvilgsnio brangius elektromobilius pasikeis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • elektromobilis
  • lietuviškas elektromobilis
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Skaityti

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Skaityti

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

Skaityti

Kur ieškoti patikimų automobilių nuomotojų Kaune? 

Skaityti

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Skaityti

Automobilių pasirinkimą lemia instinktai

Skaityti

Rolls-Royce Wraith nustebins prabanga ir galia

Skaityti

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Skaityti

Mokslas apie teisingą pavarų perjungimą

Skaityti

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Pirkti naują ar dėvėtą automobilį?

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Automobilio priežiūra pavasarį

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

Automobilių supirkimas Klaipėdoje

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

PARTNERIO TURINYS

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Navigacijos (1 dalis)

Industrinės padangos

Geras autoservisas Vilniuje

Automobilių kabliai

Mikroautobusų nuoma

STRAIPSNIAI

Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

Patikimumo lyderis – „Toyota“

Kaip tvarkytis su prastu automobilio ekonomiškumu ir tepalo deginimu?

Kodėl genda stabdžiai?

Ilgalaikė automobilio nuoma

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Nuo „Hyundai“ konvejerio nuriedės pirmieji vandeniliu varomi automobiliai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.