Šalia „Sostenos“ autosalono stovintis geltonas sportinis bolidas – visai nepanašus į jokį „Renault“ modelį, kuriais čia prekiaujama. Iš tikrųjų tai „Megane RS“, prancūzų kompanijos flagmanas, kurio techniniai duomenys gali stebinti ir superautomobilių gerbėjus.
Vien ko vertos šios mašinos techninės charakteristikos – 2.0 l turbininis variklis – 265 AG, sukimo momentas – 360 Nm. Tai nors ir nedrąsi, bet pakankamai objektyvi „Renault“ užuomina Į „Ferrari“ ar „Lamborgini“. Galima pasakyti ir taip, kad „Megane RS“ yra „Lamborghini“ vargšams, kadangi jo kaina toli gražu nepanaši į itališkus „monstriukus“. „Megane RS“ kaina yra apie 100 tūkst. Lt, tačiau šis modelis yra vertas tokių pinigų. Bazinę „RS“ modifikaciją galima nusipirkti už maždaug 90 tūkst. Lt. Pagrindiniai konkurentai rinkoje įvardijami „Volkswagen Scirocco R“, „Ford Focus RS“, Seat Leon Cupra”(su 265 AG) ir „Alfa Romeo Giulietta QV” (235 AG) ir dar keli. Kuris iš jų pats geriausias – spręsti pačiam skaitytojui. Juolab, kad ir kainuoja jie visi panašiai. Sprendimas, be abejo, bus labai subjektyvus.
Išvaizda stebėtina, vien ko vertas milžiniškas dujų išmetimo vamzdis, sumontuotas tiesiai per galinės dalies centrą, dėmesį traukia ir difuzoriai bei įspūdingo stiliaus galinės dalies dizainas. Ne ką prasčiau modelis atrodo ir iš priekio – žodžiu, ką prancūzai jau moka padaryti, tai moka – „išlaužti“ itin išsiskiriantį dizainą. Išraiškingumo šiam stiliui dar prideda radiatoriaus grotelės, juodi 18 colių ratlankiai ir „Brembo“ stabdžiai, kurio apkabos, žinoma, yra raudonos. Šiam automobiliui likti nepastebėtam gatvės sraute tiesiog nelemta. Salone irgi dauguma sprendimų dvelkia „Sport“ stiliumi – aliumininiai stabdžių pedalai, prietaisų skydelis ir … raudoni saugos diržai. Mašina kurta taip, kad stengtasi atsisakyti visų antraeilių dalykų: prancūzų konstruktorių tikslas buvo – kuo mažesnis svoris. Važiuojant miesto bendrajame sraute, degalų sąnaudos nėra tokios košmariškos – 10,1 l 100 km, turint galvoje tai, kad po variklio dangčiu – 265 „arkliai“. Automagistralėje per daug neskubant sąnaudas galima sumažinti ir iki 8,0 l 100 km.
Važiuojant įprastu režimu, automobilis yra stebėtinai patogus ir netgi ramus. Pakaba, skirtingai nei galima tikėtis iš sportinei trasai skirto automobilio, nevargina važiuojančių pernelyg dideliu kietumu. Su „Megane RS“ gali ramiai važinėti kasdien, o užplūdus azartui – minti iki dugno: tuomet ir atsiskleidžia žvėriškas modelio charakteris. Taip yra padaryta specialiai: kad ta pačia mašina galėtum ir į darbą nuvažiuoti, ir su draugais surengti „mini“ varžybėles.
Šis modelis gamintojo traktuojamas kaip įprastas hečbekas, skirtas kasdieniam naudojimui, todėl “Megane RS” turi tokio kėbulo tipo privalumus. Čia sąlyginai erdvus ir talpus salonas, mašina gali be problemų gali keliauti keturi suaugę žmonės. „RS“ turi talpią bagažinę ir itin puikiai suprantamus valdymo instrumentus ir patogią vairuotojo poziciją. Vien priekinės „Recaro“ sėdynės ko vertos. Viskas savo vietose, ten kur turi būti. Reikėtų nepamiršti, kad “Megane RS” turi 377 litrų dydžio bagažinę, o nuleidus galines sėdynes tūris išauga iki 1420 litrų. Pavyzdžiui, “Golf GTI” bagažinės yra daugiau nei 20 l mažesnė.
Naujovė lyginant su ankstesniais “RS” modeliais ta, kad važiuojant normaliu režimu automobilis išvysto 250 AG. Tačiau su vieno mygtuko paspaudimu automobilis persijungia į kur kas pavojingesnį režimą: persiprogramuoja ESP, kitos elektronikos sistemos. Galia padidėja iki 265 arklio galių, elektronika vairuotojui duoda daugiau „laisvės“, variklio garsas paaštrėja, akceleratoriaus jautrumas irgi padidėja. Paspaudžiant akceleratorių iki dugno, reikėtų susikoncentruoti ties vairavimu, nes automobilis labai labai greitas. Jis iki 100 km/h gali įsibėgėti tik per 6 sekundes, todėl su tokiu modeliu eksperimentuoti gatvėse yra pakankamai pavojinga ir labai nesaugu. Geriau pasiieškokite nuošalesnės aikštelės ir ten tikrai pajusite, ko vertas „Megane RS“. Tada ir 100 tūkst. Lt su šį „eržiliuką“ nebus gaila…