Prieš septynetą keturių durų Mercedes kupė nustebino pasaulį: tai automobilis grynai sportiniam pasivažinėjimui, tačiau kartu skirtas solidiems aukšto lygio verslininkams. Daugelis ekspertų kraipė galvas: ši niša palyginus siauroka, ar atsiras pakankamai šiom naujoviško kupė pirkėjų.
Šiandien beveik kiekvienas prestižinių automobilių gamintojas (BMW, „Audi“) savo gamoje turi panašų modelį.
Itin išraškingos priekinės grotelės, ilgas variklio dangtis, ryškios kėbulo briaunos ir žemas bendras siluetas – antros kartos Mercedes CLS neseniai pasirodė ir Lietuvoje. Tikras kupė modelis – sėdima gerokai žemiau, nei tą pačią platformą turinčiame E klasės Mercedes, šoninių durelių stiklai be rėmų, žema stogo linija. Europoje atliktas tyrimas parodė, kad net 64 proc. pirmos kartos CLS pirkėjų automobilį rinkosi dėl išvaizdos.
Galios – per valias
Kokybiškos salono apdailos medžiagos – tikras, o ne imituotas poliruotas medis, oda, o aliumininės detalės lyg juvelyro rankų darbo. Priekyje erdvu, aukštesniems vairuotojams gali trukdyti žemo stogo linija. O itin augaloti aukštaūgiams ant galinių dviejų atskirų sėdynių virš galvos truks erdvės. Yra ir vėdinimo ir masažo funkcija nugarėlėse. Nuožulni bagažinė pakankamai talpi – 520 litrų, o už 1817 litų galima užsisakyti nulenkiamas galines sėdynes. Ateityje Mercedes planuoja gaminti ir į koncepcinį Shooting Brake automobilį panašų universalą.
Visi CLS modeliai komplektuojami su “7G-Tronic” automatine pavarų dėže. Bandytas 350 CDI dyzelinis automobilis turi 265 AG 3.0 V6 variklį, pasiekiantį įspūdingus 620 Nm nuo pat 1600 aps./min. Iki 100 km/h “dyzeliukas” įsibėgėja vos per 6,2 sekundės, o dėl milžiniško sukimo momento pagreitis atrodo dar didesnis. Važiuojant užmiesčio keliais CLS 350 CDI degino vos 6,4 litro, o mieste – iki 8 l dyzelino 100 km kelio! Įspūdingai mažos sąnaudos beveik 5 metrų ilgio ir 1800 kg (durys, sparnai ir variklio dangtis pagaminti iš aliuminio) sveriančiam galingam automobiliui.
Svarbiausia saugumas
Į naująjį CLS, kaip ir į E klasės Mercedes, galima užsisakyti aktyvią “Airmatic DC” pneumatinę pakabą, kuri papildomai kainuoja 5870 litų. Saugiau prie vairo jaustis padeda “Active Blind Spot” ir “Active Lane Keeping” sistemos – pirmoji signalizuoja apie nematomoje zonoje esančius automobilius, antroji stebi, kad vairuotojas neišvažiuotu iš numatytos trajektorijos: jei kelio ženklinimo linija kertama neįjungus posūkio signalo, apie tai praneša vairo vibravumas, o automobilis gražinamas į eismo juostą.
Nors E350 CDI sedanas su serijine įranga kainuoja net 45 907 litais mažiau, yra gerokai erdvesnis ir labiau praktiškas, jis neturi tos auros ir žavesio, kurį spinduliuoja naujos kartos CLS modelis.
Naujosios kartos CLS ir tapo ypatingai. Nors į automobilį montuojami galingi, bet taupūs varikliai. Kaina – 227 tūkst.lt