• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

„Alfa Romeo“ šio dešimtmečio pradžioje garsiai paskelbė – laikas grįžti prie prekės ženklo esmės ir šaknų. Sportiški, išvaizdūs automobiliai, naujausios technologijos, puikus svorio balansas ir galinių (arba visų keturių) varančių ratų pavara. Kelis dešimtmečius iki tol „Alfa Romeo“ buvo gaminami tik su priekinių arba visų ratų pavara, tad kodėl gamintojas nusprendė grįžti prie klasikinės komponuotės ir kokią įtaką tai turi automobiliams?

„Sukurti automobilį, kuris greitas tiesiame kelyje, gali daugelis – tam užtenka galingo variklio. Tačiau padaryti automobilį greitu posūkiuose pavyksta ne visiems – tam reikalingas ilgas inžinerinis darbas modifikuojant pakabos elementus bei skirstant svorio balansą. Efektyviausiai tą padaryti galima automobiliui, kurio varantys ratai yra galiniai – tokį kelią pasirinko „Alfa Romeo“. Tokių pavyzdžių daug lenktynių trasose – juk daugelis sportinių automobilių yra varomi būtent galiniais ratais“, – sako oficialaus „Alfa Romeo“ atstovo Lietuvoje „Autobrava Motors“ pardavimo vadovas Arnoldas Ardzevičius.

1. Svorio paskirstymas

Automobilių galia iš variklio į ratus yra perduodama per pavarų dėžę. Ji sveria bent pusšimtį kilogramų – automobiliuose, kurie varomi priekiniais ratais, ji montuojama šalia variklio, praktiškai ant priekinės ašies. Galiniai varantys ratai leidžia pavarų dėžę montuoti arčiau automobilio vidurio, o tai užtikrina geresnį svorio paskirstymą tarp ašių.

Nemažai sveria ir pusašiai bei kitos dalys, kurios perkeliamos iš priekio į galą – ne be reikalo joks priekiniais ratais varomas automobilis neturi idealaus 50:50 svorio balanso tarp ašių. O galiniais (bei visais keturiais) ratais varomi „Alfa Romeo“ modeliai – turi.

Vien galinių ratų pavaros neužtenka – „Alfa Romeo Giulia“ bei „Stelvio“ platformos pagamintos naudojant daug lengvų, bet labai tvirtų medžiagų, o visi sunkiausi elementai patraukti link automobilio vidurio. Net ir variklį italų inžinieriams pavyko sumontuoti prieš priekinę ašį.

2. Geresnės valdymo savybės

Sportiniai automobiliai ne be reikalo dažniausiai varomi galiniais ratais. Tai naudojama ne tik siekiant geresnio svorio paskirstymo, bet ir greitesnio įsibėgėjimo.

Vairuotojui nuspaudus akceleratoriaus pedalą, galinė dalis gauna didelę apkrovą ir yra geriau prispaudžiama prie žemės. Jeigu varantieji ratai – galiniai, jie puikiai sukimba su keliu ir leidžia automobiliui sparčiai šauti į priekį. Jei priekiniai – netekę apkrovos jie prabuksuoja ir automobilis bėgėjasi lėčiau.

Pavyzdžiui, erdvus „Alfa Romeo Giulia“ sedanas su 2.2 JTDM varikliu (190 AG) iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,1 sek., o su 2 litrų benzininiu (200 AG) – per 6,6 sek. Sportinis ir tik galiniais ratais varomas „Giulia Quadrifoglio Verde“ – vos per 3,9 sek.

Galiniais ratais varomas automobilis taip pat neturi vadinamojo torque steer – proceso, kuomet stipriai spaudžiant akceleratorių vairas savaime sukasi į vieną pusę ir norint jį išlaikyti tiesų reikia panaudoti daug jėgos. Tai būdinga būtent priekinius varančius ratus turintiems automobiliams.

Puikias valdymo savybes „Alfa Romeo“ modeliams užtikrina ir išskirtinis jų projektavimas. Pirmiausia buvo sukurtos sportinės „Quadrifoglio“ sedano „Giulia“ ir visureigio „Stelvio“ versijos. Vėliau, remiantis pačiomis galingiausiomis versijomis, buvo papildomai sukurtos ir modifikacijos su silpnesniais varikliais.

3. Tolygiau dyla padangos

Automobilio ratai geriausiai atlieka vieną darbą: priekiniai naudojami atlikti posūkiui, galiniai – įsibėgėjimui. Taip visi ratai gauna panašią apkrovą ir padangos dėvisi tolygiai. Priešinga situacija yra priekinius varančius ratus turinčiuose automobiliuose: jų galiniai ratai neapkraunami ir po sezono padangų nusidėvėjimo skirtumas tarp jų ir priekinių būna akivaizdus.

„Alfa Romeo“ modelių ratai nėra visiškai vertikalūs – jie kiek paversti į kėbulo pusę. Toks sprendimas priimtas dėl stabilumo posūkiuose – sukant vairą, į asfaltą remiasi tik dalis padangos. Kai ratai kiek pasvirę, posūkiuose padanga į asfaltą remiasi visu plotu – taip užtikrinamas greitesnis jo įveikimas ir tolygesnis dilimas.

4. Didesnė galia

Galingiausi serijinės gamybos priekiniais ratais varomi automobiliai teturi apie 300 AG, tuo tarpu galiniais ratais varomi modeliai kur kas galingesni. Tarp jų daugybė apie tūkstantį arklio galių pasiekiančių modelių – „Koenigsegg One“, „McLaren Senna“, „Ferrari 488 Pista“, „Dodge Challenger SRT Demon“ – automobiliai, šimto km/val. greitį pasiekiantys per mažiau nei 3 sekundes.

Taip yra dėl priežasčių, apie kurias jau užsiminta anksčiau – sportiniams ir galingiems automobiliams svarbus greitas įsibėgėjimas ir geras svorio balansas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Raben krovinių pervežimas
Skaityti

Kaip pasirinkti patikimą partnerį vietiniam krovinių pervežimui?

Perku automobilį patarimai
Skaityti

Planuojantiems įsigyti automobilį ekspertas pataria, į ką svarbu atkreipti dėmesį

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Sandėliavimas
Skaityti

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

NAUJIENOS

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

PATARIMAI

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Dar šis tas apie valytuvus

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

Padangų tipai bei parametrai

Vairavimo instruktorius pataria: kaip paruošti automobilį žiemai ir išvengti neplanuotų išlaidų

Kuo turi kvepėti automobilis?

PARTNERIO TURINYS

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Vaizdo registratorius

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

STRAIPSNIAI

Faktai apie Formulė 1 bolidus

Automobilų dažų priežiūra

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Padangų keitimas nelogiškas?

Variklio diržas – juodą darbą atliekantis gumos gabalas

VIN kodas – automobilio gimimo liudijimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.