• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

Suplūktas sniegas ar po lijundros spustelėjęs šaltis čiuožyklomis pavertė daugelį kelių anksčiau, nei prasidėjo kalendorinė žiema. „Nekalti” posūkiai tapo pavojingi, neatpažįstamai pailgėjo stabdymo kelias, saugaus greičio riba stipriai sumažėjo, todėl vairuotojams kone kiekvieną dieną priversti laikyti savotiškus profesionalumo egzaminus. Ko reikėtų labiausiai saugotis žiemą ir kaip geriau pasiruošti galimiems nemalonumams pataria automobilių sporto veteranas ir treneris Jonas Dereškevičius.

1. Žiemos eismo sąlygomis reikėtų turėti galvoje, kad nors terminas „slidu” vartojamas visais atvejais, kai kelius dengia purus sniegas, plikledis ar šlapio sniego pliurzė, ne visos šios gamtos išdaigos yra vienodai pavojingos.

Saugiausia važiuoti tada, kai kelius dengia jau šiek tiek susigulėjęs, bet nesuplūktas iki blizgesio sniegas. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad kai kuriuose ruožuose toks sniegas gali dengti ledą. Mažiaus įgudęs vairuotojas staiga pasikeitus važiavimo sąlygoms dažnai nespėja sureaguoti ir praranda automobilio kontrolę. Jei mašina važiuoja tiesiai ir nėra veikiama jokios išcentrinės jėgos, nieko neatsitiks, bet darant kad ir nedidelį posūkį, stabdant, prasilenkiant su kitu automobiliu, gavus stiprų vėjo gūsį – galima akimirksniu pradėti slysti šonu. Tas pats gali atsitikti, jei automobilio ratų geometrija nesureguliuota ir mašiną „traukia” į kurį nors šoną.

2. Jei automobilis dėl kokių nors priežasčių pradeda slysti, reikėtų vengti tiek agresyvaus stabdymo, tiek bandymo ištaisyti padėti itin stipriai spaudžiant akseleratoriaus pedalą. Automobilį efektyviausia stabilizuoti galima variklį perjungus į tokį režimą, kai jis tik palaiko mašinos riedėjimą pastoviu greičiu, bet nei pristabdo, nei pagreitina judėjimo.

Išlaikyti optimalų ratų sukimąsi, neleidžiant jiems buksuoti ir slysti stabdant yra labai sunku. Tiksliai tai padaryti galima tik daug kartų pabandžius. Pravartu pabandyti kaire koja švelniai spausti stabdį, kad kaladėlės prisiglaustų prie stabdžių diskų ir neleistų ratams prasisukti. Tokių eksperimentų nevalia daryti bendro naudojimo keliuose, kur juda kiti automobiliai.

Jei vis dėlto mašina pradėjo slysti ir matote, kad nepavyks sustoti iki kliūties, reikėtų bandyti automobilį sukti prie šaligatvio ir stabdytis remiantis į kelkraštį. Smūgis ir nuostoliai bus mažiau skausmingi, jei trenksitės tiesiais, o ne susuktais ratais.

3. Jie važiuojant žiemos keliais pastebėjote, jog vairas tapo labai „lengvas”, reiškia sukibimas prastas ir vienintelis būdas išvengti nepageidaujamo automobilio slidinėjimo – nedaryti staigių judesių. Važiuojant vingiuotu keliu jokiu būdu negalima bandyti jungti žemesnės pavaros posūkio viduryje – tai reikia padaryti prieš pradedant manevruoti vairu. Derėtų įsijungti tą pavarą, su kuria tikitės iš posūkio išvažiuoti.

Azartiškiems vairuotojams taip pat derėtų atsisakyti įpročio nardyti iš juostos į juostą, lenkiant lėčiau judančius eismo dalyvius. Net jei esate geras vairuotojas, tokie manevrai gali sutrikdyti vairuojančius prasčiau ar neturinčius gerų padangų ir išprovokuoti avarinę situaciją.

4. Reikėtų prisiminti, kad saugiam važiavimui daug įtakos turi ir kai kurie konstrukciniai automobilio ypatumai. Didžiausią pranašumą slidžiame kelyje turi važinėjantys su automobiliais, turinčiais visus keturis varančiuosius ratus. Šiek tiek mažiau slidinėja priekiniais ratais varomos mašinos, o subtiliausiai vairuoti priversti galiniais ratais varomų automobilių šeimininkai. Svarbu atkreipti dėmesį, kad skirtingi automobiliai sukibimą su keliu praranda dėl skirtingų priežasčių, o mėginant juos stabilizuoti tenka imtis skirtingų manevrų. Visais atvejais galioja viena bendra taisyklė -transporto sraute privalu laikytis kur kas didesnių atstumų tarp ta pačia kryptimi judančių automobilių. Tačiau galu varomas BMW ir „Porsche” slidžiame kelyje elgsis skirtingai, nes jų bendroji masė ir svorio išdėstymo centrai skiriasi.

Universalių patarimų, kaip kokiu atveju elgtis negalima duoti, todėl rekomenduojama kiekvienam vairuotojui susirasti aikštelę, pastudijuoti mašinos elgesį ir pajusti slydimo ribas. Patariama išsiaiškinti, kaip automobilis elgiasi kritinėse situacijose staiga greitėjant ir stabdant, kas atsitinka manevruojant vairu. Pajudėti iš vietos reikėtų bandyti sankabos pedalą atleidinėti varikliui dirbant tuščia eiga ir tik pradėjus ratams suktis švelniai paspausti akseleratorių. Tai darant pernelyg greitai, automobilis buksuos vietoje.

Antrasis svarbiausias pratimas – stabdymas. „Idealiu” laikomas toks lėtėjimas, kai automobilis sustoja nė karto neužblokavus ratų. Jei stabdžių pedalas nuspaudžiamas iki dugno, mašina slysta ankstesnio judėjimo kryptimi, nereaguodama į vairą. Net jei automobilis turi ABS sistemą, vis vien verta pasitreniruoti, nes stabdymo kelias žiemą būna visiškai kitoks.

Labai svarbu prisiminti, jog pats svarbiausias saugų judėjimą lemiantis veiksnys yra tinkamai parinktos ir nudilusios žieminės padangos. Važiuodamas automobiliu su vasarinėmis ar prastomis universaliomis padangomis, vairuotojas dažnai neturi net teorinių galimybių išvengti avarijos kritinėje situacijoje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • vairavimas
  • vairavimas slidžiame kelyje
  • vairavimo mokyklos
Kiti įrašai
Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

PVM išlaidos užsienyje
Skaityti

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Vairavimo mokykla Vilniuje
Skaityti

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Katalizatorius
Skaityti

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Starterio tipas
Skaityti

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilių valytuvai
Skaityti

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

Ar keisti alyvą?

Suportų restauravimas

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Netikėkite reklama arba ką nutyli automobilių pardavėjai

Automobilio paruošimas žiemai

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Mikroautobusų nuoma

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

Pirežastys kodėl dažant atsiranda poros

Atsargiai, daužtas!

Kuro filtrai

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Automobilių dalys

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

Alkotesterinis užraktas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.