• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

Suplūktas sniegas ar po lijundros spustelėjęs šaltis čiuožyklomis pavertė daugelį kelių anksčiau, nei prasidėjo kalendorinė žiema. „Nekalti” posūkiai tapo pavojingi, neatpažįstamai pailgėjo stabdymo kelias, saugaus greičio riba stipriai sumažėjo, todėl vairuotojams kone kiekvieną dieną priversti laikyti savotiškus profesionalumo egzaminus. Ko reikėtų labiausiai saugotis žiemą ir kaip geriau pasiruošti galimiems nemalonumams pataria automobilių sporto veteranas ir treneris Jonas Dereškevičius.

1. Žiemos eismo sąlygomis reikėtų turėti galvoje, kad nors terminas „slidu” vartojamas visais atvejais, kai kelius dengia purus sniegas, plikledis ar šlapio sniego pliurzė, ne visos šios gamtos išdaigos yra vienodai pavojingos.

Saugiausia važiuoti tada, kai kelius dengia jau šiek tiek susigulėjęs, bet nesuplūktas iki blizgesio sniegas. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad kai kuriuose ruožuose toks sniegas gali dengti ledą. Mažiaus įgudęs vairuotojas staiga pasikeitus važiavimo sąlygoms dažnai nespėja sureaguoti ir praranda automobilio kontrolę. Jei mašina važiuoja tiesiai ir nėra veikiama jokios išcentrinės jėgos, nieko neatsitiks, bet darant kad ir nedidelį posūkį, stabdant, prasilenkiant su kitu automobiliu, gavus stiprų vėjo gūsį – galima akimirksniu pradėti slysti šonu. Tas pats gali atsitikti, jei automobilio ratų geometrija nesureguliuota ir mašiną „traukia” į kurį nors šoną.

2. Jei automobilis dėl kokių nors priežasčių pradeda slysti, reikėtų vengti tiek agresyvaus stabdymo, tiek bandymo ištaisyti padėti itin stipriai spaudžiant akseleratoriaus pedalą. Automobilį efektyviausia stabilizuoti galima variklį perjungus į tokį režimą, kai jis tik palaiko mašinos riedėjimą pastoviu greičiu, bet nei pristabdo, nei pagreitina judėjimo.

Išlaikyti optimalų ratų sukimąsi, neleidžiant jiems buksuoti ir slysti stabdant yra labai sunku. Tiksliai tai padaryti galima tik daug kartų pabandžius. Pravartu pabandyti kaire koja švelniai spausti stabdį, kad kaladėlės prisiglaustų prie stabdžių diskų ir neleistų ratams prasisukti. Tokių eksperimentų nevalia daryti bendro naudojimo keliuose, kur juda kiti automobiliai.

Jei vis dėlto mašina pradėjo slysti ir matote, kad nepavyks sustoti iki kliūties, reikėtų bandyti automobilį sukti prie šaligatvio ir stabdytis remiantis į kelkraštį. Smūgis ir nuostoliai bus mažiau skausmingi, jei trenksitės tiesiais, o ne susuktais ratais.

3. Jie važiuojant žiemos keliais pastebėjote, jog vairas tapo labai „lengvas”, reiškia sukibimas prastas ir vienintelis būdas išvengti nepageidaujamo automobilio slidinėjimo – nedaryti staigių judesių. Važiuojant vingiuotu keliu jokiu būdu negalima bandyti jungti žemesnės pavaros posūkio viduryje – tai reikia padaryti prieš pradedant manevruoti vairu. Derėtų įsijungti tą pavarą, su kuria tikitės iš posūkio išvažiuoti.

Azartiškiems vairuotojams taip pat derėtų atsisakyti įpročio nardyti iš juostos į juostą, lenkiant lėčiau judančius eismo dalyvius. Net jei esate geras vairuotojas, tokie manevrai gali sutrikdyti vairuojančius prasčiau ar neturinčius gerų padangų ir išprovokuoti avarinę situaciją.

4. Reikėtų prisiminti, kad saugiam važiavimui daug įtakos turi ir kai kurie konstrukciniai automobilio ypatumai. Didžiausią pranašumą slidžiame kelyje turi važinėjantys su automobiliais, turinčiais visus keturis varančiuosius ratus. Šiek tiek mažiau slidinėja priekiniais ratais varomos mašinos, o subtiliausiai vairuoti priversti galiniais ratais varomų automobilių šeimininkai. Svarbu atkreipti dėmesį, kad skirtingi automobiliai sukibimą su keliu praranda dėl skirtingų priežasčių, o mėginant juos stabilizuoti tenka imtis skirtingų manevrų. Visais atvejais galioja viena bendra taisyklė -transporto sraute privalu laikytis kur kas didesnių atstumų tarp ta pačia kryptimi judančių automobilių. Tačiau galu varomas BMW ir „Porsche” slidžiame kelyje elgsis skirtingai, nes jų bendroji masė ir svorio išdėstymo centrai skiriasi.

Universalių patarimų, kaip kokiu atveju elgtis negalima duoti, todėl rekomenduojama kiekvienam vairuotojui susirasti aikštelę, pastudijuoti mašinos elgesį ir pajusti slydimo ribas. Patariama išsiaiškinti, kaip automobilis elgiasi kritinėse situacijose staiga greitėjant ir stabdant, kas atsitinka manevruojant vairu. Pajudėti iš vietos reikėtų bandyti sankabos pedalą atleidinėti varikliui dirbant tuščia eiga ir tik pradėjus ratams suktis švelniai paspausti akseleratorių. Tai darant pernelyg greitai, automobilis buksuos vietoje.

Antrasis svarbiausias pratimas – stabdymas. „Idealiu” laikomas toks lėtėjimas, kai automobilis sustoja nė karto neužblokavus ratų. Jei stabdžių pedalas nuspaudžiamas iki dugno, mašina slysta ankstesnio judėjimo kryptimi, nereaguodama į vairą. Net jei automobilis turi ABS sistemą, vis vien verta pasitreniruoti, nes stabdymo kelias žiemą būna visiškai kitoks.

Labai svarbu prisiminti, jog pats svarbiausias saugų judėjimą lemiantis veiksnys yra tinkamai parinktos ir nudilusios žieminės padangos. Važiuodamas automobiliu su vasarinėmis ar prastomis universaliomis padangomis, vairuotojas dažnai neturi net teorinių galimybių išvengti avarijos kritinėje situacijoje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • vairavimas
  • vairavimas slidžiame kelyje
  • vairavimo mokyklos
Kiti įrašai
negabaritinio krovinio pervežimas
Skaityti

Kuo skiriasi negabaritinio krovinio pervežimas nuo įprasto transportavimo?

Raben krovinių pervežimas
Skaityti

Kaip pasirinkti patikimą partnerį vietiniam krovinių pervežimui?

Ilga kelionė automobiliu
Skaityti

Ilga kelionė automobiliu: kaip pasiruošti, kad ji būtų patogi ir nebrangi?

Bandomasis važiavimas
Skaityti

Kaip neišleisti pinigų veltui: svarbiausi aspektai per bandomąjį važiavimą

Baigėsi automobilio kuras
Skaityti

Važiuojate iki paskutinio lašo? Ekspertai atskleidžia galimas pasekmes

Perku automobilį patarimai
Skaityti

Planuojantiems įsigyti automobilį ekspertas pataria, į ką svarbu atkreipti dėmesį

freepik.com / Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?
Skaityti

Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?

Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

NAUJIENOS

Automobilių entuziastai

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

PATARIMAI

Automobilių prekės

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Blogas kvapas

Turbokompresorius

Turbokompresorius

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Mopedo vairuotojas. Kaip juo tapti?

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Kada keičiamos padangos?

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Amortizatorių keitimas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Mašinų saugumas – kas toliau?

Audi pristato galingą universalą RS6, kuris konkuruos su BMW M5 bei Mercedes-Benz E63 AMG

Automobilių žymėjimo būdai

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

Priekinis stiklas

Chevrolet pristato Corvette Stingray kabrioletą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.