Automobilių entuziastai, kurie domisi lenktynėmis, raliais ir šios rinkos aktualijomis, neretai save realizuoja būtent šioje srityje – vienus domina automobilių pardavimai, tuo tarpu kiti atranda naujų įgūdžių automobilių remonte. Autoserviso vadovas sako, kad šioje srityje svarbiausiu bruožu laikomas noras tobulėti, kadangi smalsumo stokojantis mechanikas gali labai greitai tapti nebereikalingas.
„Moller Auto“ serviso vadovas Gražvydas Nocius sako, kad jau ilgus metus besitęsiantį bendradarbiavimą su profesinėmis mokyklomis vertina teigiamai – tokiu būdu įmonė turi progą užsiauginti sau būsimus darbuotojus.
„Sunku net atsiminti, kada pradėjome dirbti kartu su Vilniaus Automechanikų ir verslo mokykla bei Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija. Pastebėjome, kad atėję mokiniai lengvai pritampa prie mūsų organizacijos, o jiems pradėjus dirbti servise mokymosi procesas pasidaro spartesnis, todėl įsiliejimas į kolektyvo gretas papildomų problemų nesukelia“, – teigia jis.
Šiuose servisuose specialistai atlieka visus priešpardaviminio paruošimo ir techninio aptarnavimo bei automobilio remonto darbus, įskaitant stiklų keitimą, gedimų diagnostiką, variklių, pavarų dėžių remontą, aukštos įtampos elektromobilių ir baterijų ardymą ar remontą.
„Siekiame padėti mokiniams susipažinti su įmonės veiklos organizavimu, vykdomais darbais, dokumentacija, standartais, darbo kultūra. Darbo vietoje nuolat turime du arba tris mokinius, kurie prisideda prie jau minėtų darbų, o nauji mokiniai dažniausiai pakeičia kolegas, kurie pabaigia praktiką“, – tikina pašnekovas.
Pabrėžia praktikos svarbą
G. Nociaus teigimu, praktikos metu mokiniai būna supažindinami su visomis specialybėmis, tačiau dažniausiai padeda automobilių mechanikams, elektrikams ir diagnostikams.
„Turime nemažai darbuotojų, kurie anksčiau buvo profesinių mokyklų mokiniai, pavyzdžiui, nuo 2013 metų įsidarbino ir vis dar dirba penki specialistai, baigę šias mokyklas. Jų gretas sudaro automobilių plovėjas, elektrikas-diagnostikas, technikas ir du mechanikai“, – dalinasi serviso vadovas.
Jis priduria, kad šios srities darbuotojams labai svarbus smalsumas – būsimas serviso darbuotojas turi nuolat tobulinti savo įgūdžius, domėtis naujovėms ir siekti geresnio rezultato kasdieniame darbe. Priešingu atveju, mechanikas patampa nebereikalingas.
„Vienodai svarbus ir kritinis mąstymas. Ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose, todėl būtina tinkamai reaguoti kiekvienoje situacijoje. Be to, reikia suprasti automobilio sandarą ir sistemas, žinoti, kaip jos susijusios bei kaip tam tikri prietaisai veikia“, – pabrėžia pašnekovas.
Vyras priduria, kad šiais laikais internete galima rasti daug informacijos apie automobilių remontą, todėl papildomas domėjimasis praverčia būsimiems specialistams, tačiau mokantis savarankiškai nėra galimybių pritaikyti žinių praktiniu būdu.
„Praktika šioje srityje yra labai svarbi – tik taip galima tobulinti turimus įgūdžius. Be to, žmonėms, kurie geba semti žinias savarankiškai, tačiau neturi bendravimo įgūdžių, būna sunku įsilieti į kolektyvą ir tapti komandos dalimi“, – perspėja serviso vadovas.
Labiausiai vertina aktyvumą
Anot G. Nociaus, kartais tenka matyti mokinius, kurie daro užduotis taip, kaip jiems pasakė dėstytojas, tačiau suvokimo, kodėl būtent taip reikia daryti, nėra.
„Profesinių mokyklų mokiniai turi daugiau praktinės patirties negu šių mokyklų nebaigę asmenys. Pavyzdžiui, būsimiems specialistams dažnai tenka išmėginti darbą su skirtingomis automobilių markėmis – juk niekada nežinai, koks automobilis gali atvykti į servisą, todėl labiausiai vertiname mokinius, kurie nori ir geba atsižvelgti į esamą situaciją, bando savarankiškai gilinti žinias bei yra aktyvūs praktikos metu“, – sako jis.
Paklaustas, ką geriausiai geba daryti iš profesinių mokyklų atėję specialistai, pašnekovas pabrėžia jų gebėjimą įsiklausyti į kolegų komentarus ir pastabas.
„Didžioji dalis mokinių jau moka tinkamai montuoti padangas ir balansuoti ratus bei greitai išmoksta deramai atlikti techninius aptarnavimus. Praktiką atliekantiems mokiniams visuomet priskiriamas vyresnysis mechanikas, kuris padeda įsisavinti šio darbo subtilybes, pataria ir padeda, kai kyla problemų“, – tikina G. Nocius.
Jo teigimu, norint, kad darbo atmosfera būtų pozityvi, darbo vietoje turi vyrauti abipusė pagarba, supratimas ir komandos ryšys. Šį ryšį puoselėti padeda įvairios sporto veiklos, kurios suvienija skirtingus pomėgius turinčius darbuotojus.
„Vos atėjusius praktikantus supažindiname su kolektyvu, aprodome patalpas, papasakojame apie įmonės veiklos organizavimą. Norime, kad tiek naujai atėjusiems darbuotojams ar praktikantams, tiek senbuviams darbo aplinka keltų pozityvias emocijas, todėl kartu minime motociklų sezono atidarymo ar uždarymo šventes, leidžiamės į žygius, planuojame naujametinius renginius ir panašiai“, – reziumuoja pašnekovas.