• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

Orams šylant su savo automobiliais į gatves išriedame vis dažniau, nuvažiuotų kilometrų skaičius auga. Tam, kad išsilaisvinus iš karantino gniaužtų keliaujant automobiliu netektų susidurti su nemaloniais išbandymais, savo transporto priemonę pradėti ruošti vasarai reikia jau dabar. Vienas pirmųjų darbų, kuriuos reikalinga atlikti – patikrinti alyvos lygį, kuri vasaros karščių metu gali pakeisti savo kokybines savybes ir tapti automobilio variklio ir kitų jo mechanizmų gedimų priežastimi. Specialistai pataria, kaip prižiūrėti variklio alyvą ir kada reikalinga ją keisti?

Nors šiuolaikinių tepalų gamybos technologijos objektyviai prailgina alyvos tarnavimo laikotarpį, per kurį alyvos savybės išlieka nepakitusios, visgi alyvos kokybei įtakos turi daug veiksnių, vienas jų – oro temperatūra.

Būtinybę užtikrinti, kad alyva būtų keičiama laiku, o jos kiekis variklyje pakankamas, akcentuoja jau ilgus metus klientų automobilius prižiūrintis, Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas. Pasak specialisto, „automobilių varikliai dirba esant aukštai temperatūrai ir apkrovai – tai prisideda prie alyvos oksidacijos ir neigiamai veikia jos molekulinę struktūrą, todėl variklyje padidėja užterštumas ir nuosėdų kiekis. Vasaros metu pravažiuotam kilometražui didėjant, o karščiui atitinkamai veikiant alyvos kokybines savybes, sulaukiame didesnio vairuotojų dėmesio tepalų būklei įvertinti. Taigi poreikis tinkamai paruošti savo automobilį vasaros sezonui ir naudoti tik kokybiškus produktus, akivaizdus“.

Pasak pasaulyje pirmaujančio alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejaus Husiatynskio, karščio veikiama alyva suskystėja, dėl šios priežasties suprastėja jos tepimo savybės ir prasčiau apsaugomos variklio dalys.

„Egzistuoja trys alyvos rūšys: sintetinė, pusiau sintetinė ir mineralinė alyva. Mineraliniai ar pusiau sintetiniai tepalai itin suskystėja esant karštai temperatūrai, tuo tarpu sintetinė alyva slėgiui atsparesnė ir išlieka panašaus klampumo net prie labai didelių temperatūrų, – apie įtakos alyvos kokybei turinčius veiksnius pasakoja specialistas.

Nors įprastai alyva keičiama atsižvelgiant į konkretų pravažiuotų kilometrų skaičių arba laiką, o daugumoje automobilių vadovų rekomenduojama šią procedūrą atlikti priimtinais intervalais, svarbu įvertinti ir daugiau veiksnių, tarp kurių – vairavimo stilius bei sąlygos.

Pasak „Total“ atstovo, daug važinėjant dideliais atstumais, nesukeliant per daug apkrovos automobiliui ir varikliui tinkamai įšilus, alyvos keitimo intervalas galimai pailgės, tuo tarpu, jei mieste važiuojate tik trumpais atstumais ir jūsų variklis nespėja tinkamai įkaisti, automobilis yra dažnai užvedinėjamas bei dažnai įsibėgėjama žemomis pavaromis, alyvą prireiks keisti anksčiau. Alyva savo kokybės ir klampumo savybes greičiau praranda ir dėl agresyvaus vairavimo – tokiais atvejais ji nebegali tinkamai sutepti ir atvėsinti variklio, o tai gali prisidėti prie ankstyvo jo gedimo“, – įspėja „Total“ atstovas.

Įtakos alyvos keitimui turi ir vairuojamo automobilio modelis – ypač svarbu reguliariai keisti alyvą vairuotojams, įsigijusiems daug arklio galių turinčius automobilius, taip pat automobiliams, kurie yra aprūpinti išmetamų dujų kenksmingumo mažinimo sistemomis.

„Naujausiuose sportiniuose automobiliuose gamintojai rekomenduoja pakeisti alyvą nuvažiavus pirmuosius 2000 km ir prireikus ją keisti įprastais intervalais. Šį poreikį lemia metalinės drožlės, kurias galima rasti bet kuriame naujame variklyje. Nors jų skaičius nepalyginamai mažesnis, nei naudojant technologijas prieš 30 metų, šios drožlės yra labai kenksmingos bet kuriam varikliui. Svarbu atsižvelgti ir į tai, kad šie automobiliai skirti važiuoti greitai, o alyva yra veikiama sunkių variklio eksploatacijos sąlygų“, – akcentuoja A. Husiatynskis.

Pasak specialisto, be reguliaraus keitimo ir priežiūros, itin svarbu naudoti geros kokybės alyvą, turinčią įtakos bet kurio variklio tarnavimo laikui: „Aukščiausios kokybės alyvose, įskaitant ir gamintojo „Total“ alyvas, naudojama atsparumo senėjimui technologija (ART) – pažangiausia, šiuolaikinė formulė lemia tinkamas alyvos antioksidacines savybes ir atsparumą dilimui. Taip užtikrinama tinkama apsauga nuo dumblo, nuosėdų ir variklio nusidėvėjimo“, – kokybės svarbą pabrėžia specialistas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilio paruošimas vasaros kelionėms
Skaityti

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

Automobilio priežiūra pavasarį
Skaityti

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

Skaityti

Pavasaris – tinkamiausias metas pasirūpinti automobilio priežiūra po žiemos: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

Skaityti

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

Skaityti

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

Skaityti

Kaip paruošti automobilį žiemai

Skaityti

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Skaityti

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

Skaityti

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Skaityti

Specialistai pataria: šalčiams artėjant pasirūpinkite stabdžių sistema

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

Skaityti

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Skaityti

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

Kada laikas keisti padangas?

Dyzelinio kuro siurblio remontas

Kada reikalingas dyzelinio kuro siurblio remontas?

Lenktynininko patarimas: važiuodami nepamirškite vairuoti

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

Praktiniai patarimai perkant automobilį

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

GPS meistras pataria

STRAIPSNIAI

Audi A4

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

Faktai apie Formulė 1 bolidus

„Apelsinų žievelės“ efektas

Dažniausios sunkvežimių gedimų kelyje priežastys

Per senas vairuoti

Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.