• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Paskutiniai saugumo bandymai liudija, kad automobilių susidūrimo atveju didesnė tikimybė išvengti traumų yra tada, jei mašinoje sėdima taisyklingai, pamiršus gulinėjimo ant sofos namuose įpročius.

Dažniausiai per automobilių saugumo bandymus manekenai susodinami lyg vadovėlyje – sėdynių nugarėlės tvarkingai palenktos, diržai prisegti, pėdos – ant grindų. Tačiau realybė kitokia – nei keleiviai, nei vairuotojai mašinose nesėdi lyg prikalti.

Vokietijos automobilininkų klubo ADAC saugaus eismo ekspertai pabandė imituoti tikrą žmogaus elgesį mašinoje. Finalas buvo pritrenkiantis – įvykus avarijai sudaužytame automobilyje „neišgyveno” nė vienas manekenas.

Dvi skirtingos „šeimos”

Savo bandymuose vokiečiai naudojo du automobilius Volkswagen Golf” ir dvi manekenų „šeimas” – po „tėvą” prie vairo, „motiną” šalia jo, 3 metukų „vaiką” galinėje sėdynėje ir dar vieną „mažylį” vaikiškoje kėdutėje.

Viena „plastikinė šeimyna” „elgėsi” pavyzdingai, o kito „golfo” ekipažas – lyg paprasti, kasdieniškai atsipalaidavę žmonės.

Štai „vairuotojas” šiame automobilyje sėdėjo neteisingai sureguliuotoje sėdynėje ir be saugos diržų, „moteris” – prisisegusi, bet užsikrovusi kojas ant priekinio skydelio. „3 metukų” manekenas pasodintas ant paprastos pagalvėlės ir prisegtas per juosmenį, o jo „broliuko” kėdutė pritvirtinta atmestinai, nepatikrinus, ar ji nejuda pirmyn atgal.

Nieko bendro su gyvybe

Kaip ir įprasta pagal „EuroNCAP” metodiką, imituotas susidūrimas mašinos priekiu su kliūtimi judant 64 km/h greičiu. Bandymo rezultatai, tiksliau, jų skirtumas dviejuose automobiliuose, ADAC ekspertus šokiravo.

Paaiškėjo, jog manekenai, „elgęsi” pagal visas normas, atsipirko „mėlynėmis” ir nubrozdinimais. O štai „atsipalaidavusi šeimynėlė” patyrė sužalojimus, medikų žodžiais tariant, nesuderinamus su gyvybe.

Šio „golfo” ekipažui nepadėjo nei aktyviojo saugumo sistemos, o štai saugos diržai smūgio metu manekenus sužalojo dar labiau.

„Tėvai” – mirę

Susidūrimo metu vairuotojas po saloną buvo mėtomas lyg pūkelis. Nuo smūgio į priekį jis buvo sviestas tokia jėga, kad jo krūtinės ląsta lūžo lyg kiaušinio lukštas. Sužalojimų pridėjo į pilvą šovusi oro saugos pagalvė. „Mirtį” lėmė smūgis galva į stogą, po to – į panelį.

Beje, ekspertų teigimu, net jei saugos diržai ir būtų prisegti, dėl neteisingos sėdėsenos vairuotojas iki gyvenimo pabaigos nebebūtų valdęs savo kojų – jos tiesiog buvo sutrupintos, nes sėdynė buvo pritraukta per daug arti prietaisų skydelio.

Ne mažiau nukentėjo ir ant priekinio skydelio užmestos „mamos” kojos. Iššovusi oro saugos pagalvė jas išmetė viršun, ir nieko nebelaikomas kūnas beveik išslydo iš sėdynės. Tuo pačiu metu saugos diržas taip trenkėsi į krūtinę, kad be rimtų vidaus organų sužalojimų nebūtų buvę apsieita. Galų gale „moteris” kojomis išdaužė priekinį stiklą, šis duždamas smarkiai supjaustė manekeną.

Blogiausia – „vaikams”

Tačiau labiausiai imituotoje avarijoje nukentėjo mažieji manekenai. Jei tai būtų buvusi tikra nelaimė, mažyliai butų mirę vietoje, net nesulaukę greitosios medicinos pagalbos.

„Trejų metukų vaikas” automobilyje „užmigo” ir pakibo ant saugos diržo – jam labai trūko porankių. Nuo mašinos smūgio jis buvo staigiai perlenktas pusiau, ir savomis kojomis smogė sau į galvą. Per juosmenį užsegtas saugos diržas akimirksniu sutraiškė vidaus organus.

Tragiškas likimas ištiko ir jo „broliuką” – nuo smūgio vaikiška kėdutė atsilaisvino, ir, mašinai jau sustojus, toliau judėjo į priekį 64 km/h greičiu traiškydama viską pakeliui, pavyzdžiui, savo „tėvelio” galvą. „Mažylis” „išgyventi” negalėjo.

Kaip tvarkingai sėdėti

Saugaus eismo ekspertų teigimu, šis bandymas įrodė, jog svarbu ne tik turėti būtinas saugumo priemones, pavyzdžiui, oro saugos pagalves, diržus ar kėdutes, bet ir jas tinkamai naudoti.

Vaikai neturėtų būti vežami be jiems skirtų kėdučių. Tik paprastu saugos diržu prisegti vaikai traumas gauna 5 kartus dažniau nei vežami kėdutėse. Taip yra todėl, kad silpni vaikų kaklo slanksteliai dar nepajėgūs išlaikyti galvos. Standartiniai diržai tinkami naudoti, kai vaiko ūgis siekia ne mažiau 135 cm.

Vaikų kėdutes tvirtinant saugos diržais reikia naudoti visus tvirtinimo taškus, kurie yra kėdutėje. Aišku, joje sėdintis mažylis taip pat turi būti prisegtas.

Jei nėra kėdutės, naudoti paprastos pagalvėlės aukštesnei sėdėsenai nerekomenduojama – vaiką reikia sodinti ant specialios pakylos su ranktūriais. Taip jis avarijos atvejų išvengs sužalojimų saugos diržu.

Pačius mažiausius vaikus – iki 18 mėnesių – patartina vežti kėdutėje, kurios nugarėlė atsukta į automobilio priekį. Kėdutę ant priekinės sėdynės galima naudoti tik tuomet, kai nėra oro saugos pagalvės arba galima ją atjungti.

Suaugusieji taip pat neturėtų įsitaisyti mašinoje lyg namuose ant lovos. Pirmiausiai svarbu tinkamai sureguliuoti sėdynes – jos neturėtų būti per daug arti prietaisų skydelio. Nugarėlės turėtų būti sėdimoje, o ne gulimoje padėtyje. Be to, pagal galvos padėtį reikia nustatyti ir galvos atlošų aukštį.

Saugos pagalvės gali ir pakenkti

JAV Oregono sveikatos ir mokslo universiteto mokslininkai nustatė, kad oro saugos pagalvės „renkasi”, kuriuos žmones apsaugoti nuo sužalojimų, o kuriuos – ne.

Minėto universiteto medicinos mokyklos atstovo Craigo Newgardo teigimu, oro saugos pagalvės geriausiai apsaugo keleivius nuo 161 iki 180 cm ūgio, tačiau gali tapti traumų priežastimi žmonėms, kurių ūgis mažesnis nei 149 cm arba didesnis nei 190 cm.

Todėl mokslininkai rekomenduoja žemesniems bei aukštesniems žmonėms sėdėti automobilio gale, o nestandartinio ūgio vairuotojams pasislinkti nuo vairo kolonėlės kiek įmanoma toliau.

Beje, tyrimo autorių teigimu, žmogaus svoris įtakos traumos sudėtingumui neturi. Tai – svarbi išvada, nes iki šiol automobiliuose naudojamų oro saugos pagalvių išsiskleidimo jėga priklauso nuo žmogaus svorio. Tokios išvados padarytos per 11 metų ištyrus 65 tūkst. avarijų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • avarijos
  • saugus automobilis
  • saugus vairavimas
Kiti įrašai
Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

PVM išlaidos užsienyje
Skaityti

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Vairavimo mokykla Vilniuje
Skaityti

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Katalizatorius
Skaityti

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Starterio tipas
Skaityti

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilių valytuvai
Skaityti

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

Automobilio pardavimas

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Pirkti naują ar dėvėtą automobilį?

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

Automobilių gedimai

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

PARTNERIO TURINYS

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Kemperių remontas Vilniuje

Lengvųjų automobilių padangų rinka

STRAIPSNIAI

Kuo minta jūsų automobilis?

Automobilių nuoma ir amžiaus cenzas

Padangų keitimas nelogiškas?

Nepriklausomi ekspertai palygino „Hankook“ ir „Michelin“ padangas

Bendri aptarnavimo reikalavimai

Transporto priemonių priežiūra (vežančių pavojingus krovinius)

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.