• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Paskutiniai saugumo bandymai liudija, kad automobilių susidūrimo atveju didesnė tikimybė išvengti traumų yra tada, jei mašinoje sėdima taisyklingai, pamiršus gulinėjimo ant sofos namuose įpročius.

Dažniausiai per automobilių saugumo bandymus manekenai susodinami lyg vadovėlyje – sėdynių nugarėlės tvarkingai palenktos, diržai prisegti, pėdos – ant grindų. Tačiau realybė kitokia – nei keleiviai, nei vairuotojai mašinose nesėdi lyg prikalti.

Vokietijos automobilininkų klubo ADAC saugaus eismo ekspertai pabandė imituoti tikrą žmogaus elgesį mašinoje. Finalas buvo pritrenkiantis – įvykus avarijai sudaužytame automobilyje „neišgyveno” nė vienas manekenas.

Dvi skirtingos „šeimos”

Savo bandymuose vokiečiai naudojo du automobilius Volkswagen Golf” ir dvi manekenų „šeimas” – po „tėvą” prie vairo, „motiną” šalia jo, 3 metukų „vaiką” galinėje sėdynėje ir dar vieną „mažylį” vaikiškoje kėdutėje.

Viena „plastikinė šeimyna” „elgėsi” pavyzdingai, o kito „golfo” ekipažas – lyg paprasti, kasdieniškai atsipalaidavę žmonės.

Štai „vairuotojas” šiame automobilyje sėdėjo neteisingai sureguliuotoje sėdynėje ir be saugos diržų, „moteris” – prisisegusi, bet užsikrovusi kojas ant priekinio skydelio. „3 metukų” manekenas pasodintas ant paprastos pagalvėlės ir prisegtas per juosmenį, o jo „broliuko” kėdutė pritvirtinta atmestinai, nepatikrinus, ar ji nejuda pirmyn atgal.

Nieko bendro su gyvybe

Kaip ir įprasta pagal „EuroNCAP” metodiką, imituotas susidūrimas mašinos priekiu su kliūtimi judant 64 km/h greičiu. Bandymo rezultatai, tiksliau, jų skirtumas dviejuose automobiliuose, ADAC ekspertus šokiravo.

Paaiškėjo, jog manekenai, „elgęsi” pagal visas normas, atsipirko „mėlynėmis” ir nubrozdinimais. O štai „atsipalaidavusi šeimynėlė” patyrė sužalojimus, medikų žodžiais tariant, nesuderinamus su gyvybe.

Šio „golfo” ekipažui nepadėjo nei aktyviojo saugumo sistemos, o štai saugos diržai smūgio metu manekenus sužalojo dar labiau.

„Tėvai” – mirę

Susidūrimo metu vairuotojas po saloną buvo mėtomas lyg pūkelis. Nuo smūgio į priekį jis buvo sviestas tokia jėga, kad jo krūtinės ląsta lūžo lyg kiaušinio lukštas. Sužalojimų pridėjo į pilvą šovusi oro saugos pagalvė. „Mirtį” lėmė smūgis galva į stogą, po to – į panelį.

Beje, ekspertų teigimu, net jei saugos diržai ir būtų prisegti, dėl neteisingos sėdėsenos vairuotojas iki gyvenimo pabaigos nebebūtų valdęs savo kojų – jos tiesiog buvo sutrupintos, nes sėdynė buvo pritraukta per daug arti prietaisų skydelio.

Ne mažiau nukentėjo ir ant priekinio skydelio užmestos „mamos” kojos. Iššovusi oro saugos pagalvė jas išmetė viršun, ir nieko nebelaikomas kūnas beveik išslydo iš sėdynės. Tuo pačiu metu saugos diržas taip trenkėsi į krūtinę, kad be rimtų vidaus organų sužalojimų nebūtų buvę apsieita. Galų gale „moteris” kojomis išdaužė priekinį stiklą, šis duždamas smarkiai supjaustė manekeną.

Blogiausia – „vaikams”

Tačiau labiausiai imituotoje avarijoje nukentėjo mažieji manekenai. Jei tai būtų buvusi tikra nelaimė, mažyliai butų mirę vietoje, net nesulaukę greitosios medicinos pagalbos.

„Trejų metukų vaikas” automobilyje „užmigo” ir pakibo ant saugos diržo – jam labai trūko porankių. Nuo mašinos smūgio jis buvo staigiai perlenktas pusiau, ir savomis kojomis smogė sau į galvą. Per juosmenį užsegtas saugos diržas akimirksniu sutraiškė vidaus organus.

Tragiškas likimas ištiko ir jo „broliuką” – nuo smūgio vaikiška kėdutė atsilaisvino, ir, mašinai jau sustojus, toliau judėjo į priekį 64 km/h greičiu traiškydama viską pakeliui, pavyzdžiui, savo „tėvelio” galvą. „Mažylis” „išgyventi” negalėjo.

Kaip tvarkingai sėdėti

Saugaus eismo ekspertų teigimu, šis bandymas įrodė, jog svarbu ne tik turėti būtinas saugumo priemones, pavyzdžiui, oro saugos pagalves, diržus ar kėdutes, bet ir jas tinkamai naudoti.

Vaikai neturėtų būti vežami be jiems skirtų kėdučių. Tik paprastu saugos diržu prisegti vaikai traumas gauna 5 kartus dažniau nei vežami kėdutėse. Taip yra todėl, kad silpni vaikų kaklo slanksteliai dar nepajėgūs išlaikyti galvos. Standartiniai diržai tinkami naudoti, kai vaiko ūgis siekia ne mažiau 135 cm.

Vaikų kėdutes tvirtinant saugos diržais reikia naudoti visus tvirtinimo taškus, kurie yra kėdutėje. Aišku, joje sėdintis mažylis taip pat turi būti prisegtas.

Jei nėra kėdutės, naudoti paprastos pagalvėlės aukštesnei sėdėsenai nerekomenduojama – vaiką reikia sodinti ant specialios pakylos su ranktūriais. Taip jis avarijos atvejų išvengs sužalojimų saugos diržu.

Pačius mažiausius vaikus – iki 18 mėnesių – patartina vežti kėdutėje, kurios nugarėlė atsukta į automobilio priekį. Kėdutę ant priekinės sėdynės galima naudoti tik tuomet, kai nėra oro saugos pagalvės arba galima ją atjungti.

Suaugusieji taip pat neturėtų įsitaisyti mašinoje lyg namuose ant lovos. Pirmiausiai svarbu tinkamai sureguliuoti sėdynes – jos neturėtų būti per daug arti prietaisų skydelio. Nugarėlės turėtų būti sėdimoje, o ne gulimoje padėtyje. Be to, pagal galvos padėtį reikia nustatyti ir galvos atlošų aukštį.

Saugos pagalvės gali ir pakenkti

JAV Oregono sveikatos ir mokslo universiteto mokslininkai nustatė, kad oro saugos pagalvės „renkasi”, kuriuos žmones apsaugoti nuo sužalojimų, o kuriuos – ne.

Minėto universiteto medicinos mokyklos atstovo Craigo Newgardo teigimu, oro saugos pagalvės geriausiai apsaugo keleivius nuo 161 iki 180 cm ūgio, tačiau gali tapti traumų priežastimi žmonėms, kurių ūgis mažesnis nei 149 cm arba didesnis nei 190 cm.

Todėl mokslininkai rekomenduoja žemesniems bei aukštesniems žmonėms sėdėti automobilio gale, o nestandartinio ūgio vairuotojams pasislinkti nuo vairo kolonėlės kiek įmanoma toliau.

Beje, tyrimo autorių teigimu, žmogaus svoris įtakos traumos sudėtingumui neturi. Tai – svarbi išvada, nes iki šiol automobiliuose naudojamų oro saugos pagalvių išsiskleidimo jėga priklauso nuo žmogaus svorio. Tokios išvados padarytos per 11 metų ištyrus 65 tūkst. avarijų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • avarijos
  • saugus automobilis
  • saugus vairavimas
Kiti įrašai
Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

PVM išlaidos užsienyje
Skaityti

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Vairavimo mokykla Vilniuje
Skaityti

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Katalizatorius
Skaityti

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Starterio tipas
Skaityti

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilių valytuvai
Skaityti

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

Paskolos
Skaityti

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

Sandėliavimas
Skaityti

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Ką turėti automobilyje žiemą
Skaityti

Per šventes – kelyje: ką būtina turėti automobilyje žiemą?

Automobilių gedimai
Skaityti

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Parduodu auto! Rinktis supirkėjus ar fizinius asmenis?

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Kad padangos tarnautų ilgiau

Kaip parduoti savo automobilį

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

PARTNERIO TURINYS

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Industrinės padangos

STRAIPSNIAI

Patarimai, kaip keisti ir prižiūrėti akumuliatorių patiems

Pūslių susidarymas

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Automobilių įlenkimų lyginimas be dažymo

Automobilių programa, išjungianti stabdžius ir variklį

Lietus kelyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.