Daugybei žmonių šis klausimas kelia lengvai suprantamą galvos skausmą. Ypač tiems, kuriems kaina nėra vienintelis kriterijus renkantis tinkamą vasarinį apavą automobiliui.
Turiu kitą panašų klausimą: kaip pasirinkti dantų pastą? Juk aš apie pastas žinau tik tiek, kiek man paaiškina reklamos. Tai yra bebro dantys blizga arba nelabai. Pats galiu įvertinti tik skonį ir porą kitų sunkiai įvertinamų parametrų.
Panašiai ir su padangomis. Tik nereikia pamiršti vieno dalyko: nuo padangų gali priklausyti ne tik jūsų, bet ir kartu važiuojančių jūsų artimųjų ar aplink esančių dantų gerovė. Ir ne tik dantų. Padangų kaina, tegul su kai kuriomis išimtimis, yra tiesiogiai proporcinga jų veikimo savybėms.
Todėl sunku surasti daug pateisinimų pigiems pirkiniams.
Kalbant apie padangas, visuomet patariama rinktis naujas ir net neužsigulėjusias sandėlyje. Mat guma sensta. Šios problemos iš dalies išvengia restauruotos padangos, tačiau dėl jų didesnės masės sunaudojama daugiau degalų. Be to, kartais yra sunkiau balansuojamos.
Bene didžiausią skirtumą tarp padangų galima pamatyti žiūrint į jų kainas. Pagal gamintoją vienodo matmens padangų kaina gali skirtis net kelis kartus. Besirenkantys brangias gali būti beveik garantuoti, kad gaus ekonomišką, komfortabilų, patikimą ir saugų produktą. Beveik, nes ir brangių markių asortimente pasitaiko nevykusių modelių, kurie gali triukšmauti ar netikėtai prastai pasirodyti esant kokioms nors konkrečioms aplinkybėms. Įdėmiai tiriant rinką galima rasti ir pigių produktų, kurie yra pranašesni už brangiuosius. Tokių atvejų nėra mažai, bet juos identifikuoti pavyks tik žinovams.
Žinoma, pernelyg džiaugtis maža kaina nereikia, nes padangos kūrimas reikalauja milžiniškų investicijų ir žinių, kurių mažieji ir pigieji gamintojai paprasčiausiai neturi. Todėl gamina ne tokias saugias, ilgaamžes ir ekonomiškas padangas.
Universalias padangas siūlyčiau pamiršti, nes jos yra slidžios tiek vasarą, tiek žiemą.
Du kriterijai, lemiantys mūsų pasirinkimą, yra minėtoji kaina ir padangų matmuo. Matmenį galima keisti vienu laipteliu: rinktis centimetru platesnes (siauresnes) arba turinčias 5 proc. aukštesnį (žemesnį) profilį, pavyzdžiui, vietoj nustatyto 215/55 R16 galite rinktis pigesnį matmenį 205/55 R16. Tokia padanga bus kiek žemesnė ir siauresnė. Mažesnis profilio aukštis padidins spidometro rodomą paklaidą ir sumažins komfortą. Mažesnis plotis lems prastesnį sukibimą sausame kelyje, bet palengvės važiavimas šlapiu keliu, pagerės degalų ekonomija, sumažės triukšmas.
Vasarines padangas pagal jų konstrukciją grubiai galima skirstyti į ekonominę, aukštesnę (kartais vadinamą „Touring“) ir sportišką klases.
Visos šios trys klasės tarpusavyje skiriasi kaina ir savybėmis. Pavyzdžiui, „Continental“ gamoje jas atitiktų „ContiEcoContact 3“, „ContiPremiumContact 2“ ir „ContiSportContact 3“. Pirmosios yra skirtos kasdieniam važinėjimui: jos pigiausios, tylios, ekonomiškos ir ilgai naudojamos. Tai geriausias pasirinkimas kasdieniam transportui. Jos važiuos ilgai, pigiai ir nuobodžiai.
Antrosios skirtos greitesniems automobiliams: jos brangesnės, skirtos dideliems greičiams (neretai didesniam nei 270 km/h) ir pasižymi geresnėmis sukibimo savybėmis. Tai optimalus, o kartais ir vienintelis pasirinkimas turintiems automobilius su didesnio diametro ratlankiais. Jos dažniausiai gan komfortabilios, nors nėra sportiškos.
Trokštantiems išnaudoti visas mašinos sukibimo galimybes, reikia rinktis sportiškus modelius. Jie — patys brangiausi, dažnai triukšmingiausi, kiečiausi ir trumpiausiai naudojami. Reikia pasakyti, kad kiekvienos kartos šie parametrai vis gerėja.
Apibendrinant galima pridurti, kad vasarą eismo sąlygos nėra tokios permainingos kaip žiemą, todėl padangos kategorijos pasirinkimas nėra toks kritinis. Bet jei rinktis galima, verta paieškoti poreikius ir galimybes geriausiai suderinančio produkto.