• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

TTLA: dėl Mobilumo paketo Lietuvos verslas naujus vilkikus registruoja užsienyje

Vilkikai registracija

Didžiosios Lietuvos transporto įmonės ieško būdų suvaldyti pastebimai išaugusias sąnaudas dėl Mobilumo paketo reikalavimų periodiškai grąžinti vilkikus ir jų vairuotojus į registracijos šalį. Verslas vis aktyviau steigia antrines bendroves Europos Sąjungos (ES) šalyse, kuriose įregistravo per 8 tūkst. naujų vilkikų.

Tokius duomenis rodo Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) įmonių šių metų kovą atlikta apklausa. Remiantis ja, devynios įmonės iš dešimties susidūrė su padidėjusiomis sąnaudomis dėl vilkikų ir vairuotojų gražinimo į registracijos šalį. Daugiau kaip trečdalis iš jų teigia, kad verslo sąnaudos dėl to didėjo iki 15 proc., o daugiau kaip pusė – kad išlaidos augo dar daugiau.

„Siekdamos suvaldyti sąnaudų augimą, bendrovės aktyviai steigė filialus ES šalyse. Pagrindinės kryptys, remiantis apklausa – Lenkija ir Vokietija. Įmonių pateiktais duomenimis, jos Bendrijoje įregistravo 8,3 tūkst. naujų sunkiasvorių transporto priemonių “, – sako Povilas Drižas, TTLA generalinis sekretorius.

Jis priduria, kad dėl įpareigojimo periodiškai grąžinti vilkikus į jų registracijos centrus, mažiau jų gali vykdyti krovinių vežimo kelionių. Todėl siekiant išlaikyti krovinių vežimo paslaugų pajėgumus, įmonės turi pirkti daugiau naujų sunkiasvorių transporto priemonių. TTLA apklausa atskleidė, kad 80 proc. įmonių dėl vilkiko grąžinimo susidūrė su papildomu jų poreikiu.   

Visos apklausoje dalyvavusios įmonės nurodė, kad dėl Mobilumo paketo įpareigojimų vykdymo jos susidūrė su papildomu vairuotojų trūkumu. Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU duomenimis, 2022 metų pabaigoje laisvų darbo vietų skaičius vairuotojams ES pasiekė 500 tūkst. 

Organizacija yra akcentavusi, kad Europoje vykdomas darbo užmokesčio didinimas vairuotojams neturi lemiamo poveikio. Tuo pačiu pažymima, kad didžiausi iššūkiai šioje darbo rinkoje susiję su jaunų vairuotojų pritraukimu bei ES mastu neišvystyta vairuotojų poilsio infrastruktūra.    

„Kokybišką vairuotojų poilsį ir jų saugumo užtikrinimą apsunkina tai, kad Europoje labai trūksta vietų sunkvežimiams, saugių ir gerai įrengtų poilsio zonų su dušais, atskirais tualetais vyrams ir moterims, sveiko maisto ir saugių miegamųjų vietų“, – sako P. Drižas.

Visi TTLA apklausos dalyviai patvirtino, kad rasti nakvynės vietą vairuotojo 45 valandų ir ilgesniam poilsiui yra sudėtinga problema. Net ketvirtadalis įmonių tikina, kad tai apskritai neįmanoma užduotis. Du trečdaliai įmonių teigia, kad vairuotojams rasti nakvynės vietą sudėtingiausia Prancūzijoje, Vokietijoje ir Belgijoje. Pusė ir mažiau respondentų nurodė Nyderlandus, Italiją ir Austriją.  

Panašūs vertinimai pateikiami dėl sunkumų rasti parkavimo aikšteles su laisvomis vietomis vilkikams. Tik ketvirtadalis įmonių teigia retai susiduriančios su vagystėmis iš vilkikų jų parkavimo vietose, arba kai vilkikai paliekami be vairuotojų priežiūros. Su tokiomis vagystėmis dažnai susiduria per 60 proc. įmonių, o labai dažnai – maždaug dešimtadalis. 

Pervežamo turto apsaugos asociacijos duomenimis, pusė visų su kroviniais susijusių nusikaltimų padaroma nesaugiose parkavimo aikštelėse. 

Remiantis IRU tyrimu, 95 proc. sunkvežimių vairuotojų ir beveik tiek pat transporto įmonių nurodo, kad vairuotojų saugumo užtikrinimas poilsio metu yra svarbiausias prioritetas. Tačiau tik 3 proc. esamų sunkvežimių stovėjimo vietų ES šalyse yra sertifikuotos kaip saugios. Pavyzdžiui, atliktas tyrimas Italijoje parodė, kad šioje šalyje viena saugi parkavimo vieta teko 289 vilkikams.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaitmeninis sportas
Skaityti

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant
Skaityti

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė
Skaityti

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas
Skaityti

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas
Skaityti

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas
Skaityti

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

Tiltas per Dubysos upę remontas
Skaityti

„Via Lietuva“: Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą remonto darbai

Greičio matuokliai
Skaityti

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių: „Via Lietuva“ paaiškina, ką svarbu žinoti vairuotojams

Apgadintas kombainas draudimas
Skaityti

Ūkininko košmaras: akmuo sugadino kombainą, draudikai skaičiuoja milžiniškus nuostolius

Ekovairavimas
Skaityti

Susisiekimo ministerija atveria ekonomiško vairavimo e.mokymosi platformą: sužinosite, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir sutaupyti

Automobiliu per baltijos šalis
Skaityti

Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?

Greičio matuokliai
Skaityti

Ministras E. Sabutis įveda aiškesnę tvarką – greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius ruožus

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Kelionės automobiliu
Skaityti

Ilgos kelionės automobiliu: pasiruoškite tinkamai ir pasirūpinkite veiklomis

Bekontaktis atsiskaitymas viešasis transportas Kaune
Skaityti

Bekontaktis atsiskaitymas Kauno viešajame transporte – patogumas vienu prisilietimu

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

TOKS viešasis transportas
Skaityti

„Citadele“ suteikia 7,7 mln. eurų finansavimą TOKS: atnaujins viešąjį transportą Klaipėdos regione

NAUJIENOS

Via Lietuva kelių remontas

„Via Lietuva“: iki rugsėjo vidurio bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės krašto kelių

telematikos konferencija

Vilniuje vyksianti tarptautinė telematikos konferencija atskleis, kaip DI keičia transporto sektorių

Keliai liūčių padariniai

Kelininkai fiksuoja liūčių padarinius

Neste degalinė

Prie Panevėžio, „Via Baltica“ kelyje, atidaroma nauja „Neste“ automatinė degalinė

Susisiekimo ministerija viešasis transportas

Susisiekimo ministerija atveria duomenis apie viešąjį transportą: kas perveža daugiausiai keleivių, kiek stotelių ir kur seniausi autobusai?

Formula 1

Kaip analizuoti Formulės 1 Lažybų koeficientus

PATARIMAI

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

Išvengti avarijos – vos viena sekundė

vairavimo mokykla

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

PARTNERIO TURINYS

Navigacijos (1 dalis)

Profesionalus automobilių stiklų remontas

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Automobilių kabliai

Kemperių remontas Vilniuje

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

Kompiuteriai automobiliuose

Šalyje lieka tik kas trečio išardyto automobilio dalys

Stabdžių diskų tekinimas

Kokiais visureigiais važinėsime 2025-aisiais?

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

Taupyti degalus: ultragarsas varikliuose

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.