• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

TTLA: dėl Mobilumo paketo Lietuvos verslas naujus vilkikus registruoja užsienyje

Vilkikai registracija

Didžiosios Lietuvos transporto įmonės ieško būdų suvaldyti pastebimai išaugusias sąnaudas dėl Mobilumo paketo reikalavimų periodiškai grąžinti vilkikus ir jų vairuotojus į registracijos šalį. Verslas vis aktyviau steigia antrines bendroves Europos Sąjungos (ES) šalyse, kuriose įregistravo per 8 tūkst. naujų vilkikų.

Tokius duomenis rodo Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) įmonių šių metų kovą atlikta apklausa. Remiantis ja, devynios įmonės iš dešimties susidūrė su padidėjusiomis sąnaudomis dėl vilkikų ir vairuotojų gražinimo į registracijos šalį. Daugiau kaip trečdalis iš jų teigia, kad verslo sąnaudos dėl to didėjo iki 15 proc., o daugiau kaip pusė – kad išlaidos augo dar daugiau.

„Siekdamos suvaldyti sąnaudų augimą, bendrovės aktyviai steigė filialus ES šalyse. Pagrindinės kryptys, remiantis apklausa – Lenkija ir Vokietija. Įmonių pateiktais duomenimis, jos Bendrijoje įregistravo 8,3 tūkst. naujų sunkiasvorių transporto priemonių “, – sako Povilas Drižas, TTLA generalinis sekretorius.

Jis priduria, kad dėl įpareigojimo periodiškai grąžinti vilkikus į jų registracijos centrus, mažiau jų gali vykdyti krovinių vežimo kelionių. Todėl siekiant išlaikyti krovinių vežimo paslaugų pajėgumus, įmonės turi pirkti daugiau naujų sunkiasvorių transporto priemonių. TTLA apklausa atskleidė, kad 80 proc. įmonių dėl vilkiko grąžinimo susidūrė su papildomu jų poreikiu.   

Visos apklausoje dalyvavusios įmonės nurodė, kad dėl Mobilumo paketo įpareigojimų vykdymo jos susidūrė su papildomu vairuotojų trūkumu. Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU duomenimis, 2022 metų pabaigoje laisvų darbo vietų skaičius vairuotojams ES pasiekė 500 tūkst. 

Organizacija yra akcentavusi, kad Europoje vykdomas darbo užmokesčio didinimas vairuotojams neturi lemiamo poveikio. Tuo pačiu pažymima, kad didžiausi iššūkiai šioje darbo rinkoje susiję su jaunų vairuotojų pritraukimu bei ES mastu neišvystyta vairuotojų poilsio infrastruktūra.    

„Kokybišką vairuotojų poilsį ir jų saugumo užtikrinimą apsunkina tai, kad Europoje labai trūksta vietų sunkvežimiams, saugių ir gerai įrengtų poilsio zonų su dušais, atskirais tualetais vyrams ir moterims, sveiko maisto ir saugių miegamųjų vietų“, – sako P. Drižas.

Visi TTLA apklausos dalyviai patvirtino, kad rasti nakvynės vietą vairuotojo 45 valandų ir ilgesniam poilsiui yra sudėtinga problema. Net ketvirtadalis įmonių tikina, kad tai apskritai neįmanoma užduotis. Du trečdaliai įmonių teigia, kad vairuotojams rasti nakvynės vietą sudėtingiausia Prancūzijoje, Vokietijoje ir Belgijoje. Pusė ir mažiau respondentų nurodė Nyderlandus, Italiją ir Austriją.  

Panašūs vertinimai pateikiami dėl sunkumų rasti parkavimo aikšteles su laisvomis vietomis vilkikams. Tik ketvirtadalis įmonių teigia retai susiduriančios su vagystėmis iš vilkikų jų parkavimo vietose, arba kai vilkikai paliekami be vairuotojų priežiūros. Su tokiomis vagystėmis dažnai susiduria per 60 proc. įmonių, o labai dažnai – maždaug dešimtadalis. 

Pervežamo turto apsaugos asociacijos duomenimis, pusė visų su kroviniais susijusių nusikaltimų padaroma nesaugiose parkavimo aikštelėse. 

Remiantis IRU tyrimu, 95 proc. sunkvežimių vairuotojų ir beveik tiek pat transporto įmonių nurodo, kad vairuotojų saugumo užtikrinimas poilsio metu yra svarbiausias prioritetas. Tačiau tik 3 proc. esamų sunkvežimių stovėjimo vietų ES šalyse yra sertifikuotos kaip saugios. Pavyzdžiui, atliktas tyrimas Italijoje parodė, kad šioje šalyje viena saugi parkavimo vieta teko 289 vilkikams.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Starterio tipas

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

Kaip prižiūrėti automobilį karštą vasarą?

Mopedo vairuotojas. Kaip juo tapti?

Kokie nauji automobiliai dažniausiai parduodami su nuolaida?

PARTNERIO TURINYS

Starterio gedimo požymiai

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

STRAIPSNIAI

Dažymo terminai ir apibrėžimai

Vokiečiai paskelbė dažniausiai gendančių automobilių sąrašą

Paskirstymo diržo keitimas

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Lietuviai – patiklūs automobilių pirkėjai

Policija pataria, kaip apsaugoti automobilį nuo vagišių

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.