• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Tikslas – tik ekologiškas viešasis transportas, ar Lietuva pasirengusi jį įgyvendinti?

Ekologiškas viešasis transportas, taršos mokesčiai lengviesiems automobiliams, statymo vietų mažėjimas, kelių siaurinimas – šių priemonių imasi Vakarų Europos šalys, siekdamos sumažinti automobilių skleidžiamą taršą, pražūtingą klimato kaitos įtaką aplinkai bei paskatinti žmones persėsti į troleibusus, autobusus, tramvajus ar metro. 

Lietuva, pasiryžusi žengti Žaliojo kurso keliu, prisiėmė dar ambicingesnius tikslus bei įsipareigojimus nei numatyta Europos Sąjungos teisės aktuose. Remiantis LR Seimo patvirtinta Nacionaline klimato kaitos valdymo darbotvarke, iki 2027 m. įsipareigojama pasiekti, kad visas didmiesčių viešasis, taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiantis transportas naudotų tik atsinaujinančių energetikos išteklių energiją, kai teikiamos viešosios keleivių vežimo paslaugos. Be to, remiantis Alternatyvių degalų įstatymu, nuo 2029 m. sausio 1 d. visas viešasis keleivių vežimo keliais transportas, įskaitant taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiančių asmenų transporto priemones, turi būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus. Data, kai turėsime važinėti tik alternatyviais degalais varomomis transporto priemonėmis, nenumaldomai artėja. Tik ar jai tinkamai ruošiamasi?

Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos stabdo progresą

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio teigimu, nors keleivių vežėjai įsigyja vis daugiau alternatyviais degalais varomų transporto priemonių, kalbėti apie proveržį šioje srityje dar labai anksti – žengti Žaliojo kurso keliu trukdo objektyvūs ir nuo vežėjų nepriklausantys veiksniai. Vienas jų – netobulas Viešųjų pirkimų įstatymas, nenumatantis galimybės įmonei, laimėjusiai konkursą vežti keleivius dyzeliniais autobusais, keisti jų į ekologiškesnius.

Bendrovė „Kautra“ pastaruoju metu laimėjo du viešųjų pirkimų konkursus. „Jie buvo skelbti prieš dvejus ir daugiau metų, kuomet žalioji Lietuvos politika buvo visai kita. Laimėjome konkursą dešimčiai metų, bet, užtrukus įvairioms procedūroms, teismo procesams, į kelius su dyzeliniais autobusais išvažiuosime tik nuo 2023-iųjų. Konkursą laimėjome pagal tam tikrus įkainius, kurie pritaikyti dyzeliniams autobusams – jie galės būti didinami, bet tik priklausomai nuo dyzelino kainos. Taigi iki 2033-iųjų būsime savotiški įkaitai, privalėsime dirbti dyzeliniais autobusais, nors tiek transporto priemonių tiekėjai, tiek mes sakome – galime pateikti keleiviams ekologiškas transporto priemones, bet tai draudžiama pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, o savivaldybės nieko negali keisti“, – kalba įmonės rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Pasak jo, valstybė ragina žengti Žaliojo kurso keliu, pereiti prie naujų ekologinių standartų, bet dėl ydingo Viešųjų pirkimų įstatymo vežėjai negalės modifikuoti jau įsigytų transporto priemonių iš dyzelinių į elektrines. „Mano supratimu, Viešųjų pirkimų tarnyba ar Susisiekimo ministerija turėtų priimti sprendimą pakeisti Viešųjų pirkimų įstatymą, kad tiek perkančioji organizacija, tiek tiekėjai, tiek vežėjai galėtų suderinti savo sprendimus ir sėkmingai vykdyti valstybės politiką žengti Žaliojo kurso keliu. Teko domėtis Vokietijos patirtimi – ten, jei vežėjas ankstesnį konkursą vežti keleivius laimėjo su dyzeliniais autobusais, transformavęs juos į ekologiškus, gauna vadinamąsias „žaliojo kilometro“ kompensacijas. Galbūt panašią patirtį galima būtų pritaikyti ir pas mus“, – siūlo „Kautros“ atstovas.

Keleiviams atsieis pernelyg brangiai?

G. Nakutis primena, jog šalies savivaldybės jau nuo 2021-ųjų rugpjūčio 2-osios, skelbdamos konkursus keleiviams vežti, privalo nustatyti, kad paslaugos turi būti teikiamos autobusais, kurie naudoja alternatyvius degalus.

Savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius mano, jog reikalavimas, kad visas viešasis keleivių vežimo keliais transportas būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus, aplinkosauginiu požiūriu yra sveikintinas, tuo pačiu – brangus ir ambicingas.

„Klausimas – ar ne pernelyg ambicingas, ar mes, kaip valstybė, galėsime jį įvykdyti? Nors skirtingų savivaldybių autobusų parkų atnaujinimo darbai vyksta jau dabar, turime nepamiršti, kad startinė pozicija yra labai žema – daugelis transporto priemonių yra apie 15–20 metų senumo. Jau šiandien matome, kad net suvienijus savivaldybių, Europos Sąjungos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės šaltinius, lėšų iki 2029-ųjų sukurti visiškai „žalią“ autobusų parką ir atitinkamą infrastruktūrą jam palaikyti nepakaks. Reikalingos daug didesnės investicijos“, – įsitikinęs M. Sinkevičius.

Pasak jo, lieka tikėtis, kad valstybė į tai atsižvelgs ir dar kartą įvertins reikalavimus arba užtikrins pakankamą finansavimą jiems įgyvendinti. „Svarbiausia, kad siekiant „žaliojo“ tikslo nenukentėtų šalies gyventojai, kuriems viešojo transporto paslaugos gali tapti mažiau prieinamos – būtent jie turės galiausiai sumokėti už brangius naujus ekologiškus autobusus,” – pabrėžia Savivaldybių asociacijos prezidentas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

NAUJIENOS

Juodosios dėmės Via Lietuva

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

PATARIMAI

Kaip paruošti automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Priekabos vilklimo taisyklės

Nykstanti rūšis: rėminė automobilio konstrukcija

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

PARTNERIO TURINYS

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Vaizdo registratorius

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Nauja vagių taktika – automobilius vogti dalimis

Kurį navigatorių pirkti? Kuri GPS navigacija geresnė? Kas patars?

„Google Glass“ vairavimo metu: leisti ar drausti?

Degalai brangsta. Kaip sutaupyti?

„Volkswagen“ pagamino „Golf“ superautomobilį, kurio vertė daugiau nei 12 milijonų litų

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.