• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pavojingiausioje kelio „Via Baltica“ kelio atkarpoje – kardinalūs pokyčiai

Rekonstruojama magistralė

Infrastruktūros statybų kompanija AB „HISK“ užbaigė valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 56,83–72,50 km projektavimo darbus. Rekonstruotame, strategiškai susisiekimui ir prekybai svarbiame kelyje „Via Baltica“ bus įgyvendinti modernūs infrastruktūriniai sprendimai, kurie pagerins ne tik vietinį, bet ir tarptautinį susisiekimą bei suteiks didesnį saugumą keliautojams ir vežėjams. 

AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, iki rekonstrukcijos valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos neatitinka tarptautiniam kelių tinklui keliamų eismo organizavimo ir saugos reikalavimų. Šis „Via Baltica“ ruožas yra vienas intensyviausių Lietuvoje: skaičiuojama, kad vidutiniškai per parą juo pravažiuoja apie 10 tūkst. automobilių, pusę jų sudaro krovininis transportas. 

Kaip teigia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Verslo technologijų ir verslininkystės katedros vedėja prof. dr. Ieva Meidutė–Kavaliauskienė, A5 kelio modernizavimas yra prioritetinis Lietuvos susisiekimo infrastruktūros projektas, nes tai yra viena intensyviausių tarptautinių eismo magistralių ir viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų.

„A5 yra ne tik „Via Baltica“ magistralei priklausantis valstybinės reikšmės kelias, bet ir I-ojo visos Europos transporto koridoriaus bei transeuropinio transporto tinklo (TEN–T), jungiančio Estiją, Latviją, Lietuvą su Lenkija bei Vakarų Europos šalimis, dalis. Tai itin svarbus kelias, kuriame tiek lengvųjų, tiek krovininių transporto priemonių srautai auga, jei nežiūrėtume į praėjusių metų išimtis dėl geopolitinės situacijos“, – teigia prof. dr. I. Meidutė–Kavaliauskienė.

Jau greitai judėti nuo Kauno iki Marijampolės taps dar saugiau, patogiau ir greičiau. Net už tris iš keturių projektavimo sutarčių dėl A5 magistralės rekonstrukcijos atsakinga bendrovė „HISK“ užbaigė paskutiniojo 56,83–72,50 km ruožo projektavimo darbus, netrukus turėtų prasidėti ir šios dalies rangos darbai.

Rekonstrukcijos projektuose numatyta įrengti dvigubai daugiau – 4 eismo juostas, kurios šiame iki šiol itin avaringame ruože padės užtikrinti didesnį saugumą. Taip pat yra suprojektuoti ir nauji jungiamieji keliai, kuriais nukreipiamas vietinis eismo srautas, viadukai, skirtingų lygių sankryžos, tiltai per Šešupę, triukšmo užtvarai. Kaip teigia „HISK“ projektavimo centro vadovas Martynas Jokubauskis, projekte netrūksta ir kitų su kelionių patogumu susijusių infrastruktūrinių sprendimų. Pavyzdžiui, šalia Marijampolės, ties A5 ir A7 kelių susikirtimu, numatyta net 11 ha dydžio automobilių aikštelė ilgalaikiam ir trumpalaikiam stovėjimui. Joje tilps 234 sunkvežimiai ir daugiau kaip 100  lengvųjų automobilių.

„Šis kelias buvo pramintas mirties keliu – jame dėl didelės apkrovos ir tik dviejų eismo juostų įvyksta skaudžios avarijos, susiduriama su laukiniais gyvūnais, todėl ruošdami rekonstrukcijos projektus, didelį dėmesį skyrėme tiek vairuotojų, tiek laukinės gamtos gerovei užtikrinti. Vienas iš pavyzdžių – numatoma pastatyti pirmąjį tokį Lietuvoje žaliąjį tiltą. Tai gyvūnams skirtas migracijos koridorius virš automagistralės, kuriuo jie saugiai galės patekti iš vienos kelio pusės į kitą“, – apie „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos projektą pasakoja M. Jokubauskis.

Kaip teigia prof. dr. I. Meidutė–Kavaliauskienė, atnaujintas magistralinis kelias ne tik sumažins avarijų tikimybę, bet ir pagerins susisiekimo kokybę: vietinis transportas bus atskirtas nuo tranzitinio, dėl didesnio kiekio eismo juostų ir didesnio greičio sutrumpės kelionės laikas, sumažės spūstys, o transporto srautai galės sklandžiau įsilieti į magistralę. 

Pasak Kelių direkcijos, atlikus visus rekonstrukcijos darbus, magistralinio kelio ruožas nuo Marijampolės iki sienos su Lenkija (nuo 56,83 iki 97,06 km) atitiks tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus. Šiuo metu „HISK“ suprojektuotuose ruožuose nuo 72,50 km iki 79 km ir nuo 79 km iki 85 km jau vyksta rangos darbai. Šie skaitmenizuoti rekonstrukcijos projektai buvo įvertinti kaip geriausi susisiekimo infrastruktūros projektai prestižiniuose apdovanojimuose „Skaitmeninė statyba 2023“. Viso, apie 40 km besitęsiančio „Via Baltica“, ruožo rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gale. 

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Kaip nusipirkti patikimą automobilį

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

vairavimas saulės spiginimas

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Ratų suvedimas

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Automobilinis šaldytuvas

STRAIPSNIAI

Automobilių prekiautojai, ir ko jiems nereikėtų sakyti

„Flake“ – radikalus ateities automobilis

Sunkvežimių dalys

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Kodėl dažomi automobiliai ir kokia dažymo paskirtis?

Variklio galvutės remonto pradžiamokslis

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.