• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Metų automobilis 2025

Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis grįžta į tiesią trajektoriją. Smūgis, slydimas, korekcija, akceleracija ir automobilis slysdamas sukasi aplink savo ašį, išskleisdamas vandens lašelių vėduoklę. Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos Bukiškių autodrome vykstančiuose „Metų automobilio 2025“ pretendentų bandymuose antrasis scenarijus fotografui atrodo daug gražesnis, tačiau realiame kelyje toks beveik dvi tonas sveriančio aparato šokis gali būti mirtinai pavojingas. Suvaldyti automobilį padeda nuolat tobulinamos elektroninės stabilumo kontrolės sistemos, tačiau kartais ir jos tampa bejėgės, o situaciją turi gelbėti vairuotojo žinios ir įgūdžiai. 

Laimei, realiame kelyje nedažnai pasitaikys tokie staigūs ir tokie ekstremalūs pokyčiai, kokius sukelia autodromo bandymų trasoje įrengta nuolat vandeniu laistoma slidaus paviršiaus atkarpa su judančia plokšte,  užmetančia automobilio galinę ašį ir išprovokuojančia slydimą. Nebūna ir tradicinės 6 kūgių gyvatėlės ar staigiai besileidžiančio specialia slidžia danga padengto dešiniojo posūkio, kurio apekse visos pagalbinės stabilumo ir traukos kontrolės sistemos veikia perkrovos režimu, o automobilis vis vien taikosi slysti visais keturiais ratais. Tačiau plikšala, lijundra, netikėtos kliūtys, staigus stabdymas ar dviratininkas be atšvaitų pasitaiko, todėl ekstremaliomis sąlygomis įgyti įgūdžiai gali tapti svarbiausia saugaus vairavimo sistema automobilyje.

Tuo įsitikino komisijos naujokai – tinklaraštininkas ir visuomenininkas Paulius Mikolaitis (Paul de Miko) ir VILNIUS TECH dėstytojas, docentas Saugirdas Pukalskas, kuriems adaptuotis naujame amplua padėjo žinomi saugaus vairavimo specialistai Artūras Pakėnas ir Andrėjus Savčenka.     

„Esu važiavęs tokioje trasoje, todėl judanti plokštė neišgąsdino. Užtat status ir staigus posūkis, padengtas slidžia danga, priminė didžiausią žiemos siaubą, kuomet automobilis pradeda slysti visu kūnu. Instruktorius priminė, kad vairuotojas turi veikti kartu su vairavimo saugumo sistemomis, todėl nereikia bijoti stipriai stabdyti, vairo korekcijų ir akceleratoriaus pedalo. Visuose išbandytuose automobiliuose jaučiausi pakankamai saugiai, tačiau vienas jų kiek nuvylė, gal dėl pernelyg didelių lūkesčių, o kitas – nustebino savo užtikrintumu ir valdymo tikslumu, nepaisant didelės masės ir gabaritų. Subjektyviai vertinant, mano mama juo galėtų be problemų įveikti autodromo trasą“, – ironijos nestokojo P. Mikolaitis.   

Technologijų mokslų daktaras S.Pukalskas taip pat akcentavo pagalbinių sistemų reikšmę vairavimo saugumui: „Atvirai sakant, elektroniniai pagalbininkai ir buvo didžiausias šių bandymų siurprizas. Manau, kad dar prieš dešimtmetį trasos atkarpą su slydimą provokuojančia plokšte be problemų įveiktų tik tikro meistro vairuojamas automobilis, šiandien visi kandidatai tai darė užtikrintai, beveik nepriklausomai nuo vairuotojo įgūdžių. Technologijos žengia į priekį ir aš tuo džiaugiuosi, tačiau neužmirškim ir to, kad vairuotojas, daugeliu atveju, yra tas, kuris technologijas įgalina veikti, įvertinęs situaciją. Todėl pradėkite nuo to, nuo ko pamoką man pradėjo saugaus vairavimo instruktorius – sėdėsenos, atstumo, atlošų kampo, veidrodėlių padėties. Tai yra bendros saugumo sistemos dalis“. 

Komisijos nariai santūrūs ir šiame „Metų automobilio 2025“ etape medalių niekam nedalina, puikiai suprasdami, kad šiuose bandymuose paaiškėja ne tiek konkretaus automobilio galimybės, kiek konkretaus automobilio ir konkretaus komisijos nario santykis. Skirtinga patirtis ir įgūdžiai, vairavimo stilius, reakcijos greitis vienoje pusėje ir automobilio valdymo sistemų visuma kitoje – visa tai lemia unikalų automobilio ir jo vairuotojo tarpusavio bendravimo rezultatą. Jo negalima išreikšti pamatuojamais rodikliais, tačiau bendrą saugaus vairuoti automobilio vardiklį komisija kaskart išveda ir mintyse įvertinimus rašo kiekvienam pretendentui. 

Kokius? Kantrybės. Šiandien bandymus Bukiškio autodrome tęs Sportiškiausią metų automobilį padedantys išrinkti automobilių sporto meistrai, taip pat prasidės Metų 4×4 automobilio rinkimai. Lapkričio 21 dieną bus skelbiami kategorijų finalininkai, o „Metų automobilis 2025“ paaiškės lapkričio 29 dieną.    

Metų automobiliu taps trys pretendentai, besivaržantys klasėse iki 40 000, 60 000 eurų ir daugiau nei 60 tūkst. eurų. Taip pat bus renkamas Metų elektromobilis, „Autoplius“ Metų inovacija, „Bitės“ Metų interneto automobilis, „Transeksta“ Metų saugiausias automobilis, „Balcia“ 4×4, Metų sportiškiausias, Metų vairas, Metų vairas „Junior“ ir Tautos automobilis, kurį išrinks portalo tv3.lt skaitytojai. 

Pagrindiniai „Metų automobilis 2025“ rėmėjai yra koncernas „Continental“ ir draudimo bendrovė „Balcia Insurance SE“. 

Konkursą taip pat remia „Bitė Lietuva“, „Inbalance grid“, „Transeksta“, Lietuvos sporto centro kompleksas „Druskininkai“, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla, VILNIUS TECH. Informaciniai rėmėjai: „TV3 Group“, „Power Hit Radio“, „Auto Bild Lietuva“, portalas autoplius.lt. Komunikacijos partneriai – finansinės ir strateginės komunikacijos agentūra „Fcomm“.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Automobilių supirkimas Klaipėdoje

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Važiavimas esant rūkui

Kaip taupyti degalus?

Sandėliavimas

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

PARTNERIO TURINYS

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Mikroautobusų nuoma

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

GPS meistras pataria

Lengvųjų automobilių padangų rinka

STRAIPSNIAI

Žiemos šalčiai – išbandymas dyzeliniams automobiliams

Ieškantiems ne tik prabandos, ir solidumo

Automobilinė ultragarsinė žvėrių baidyklė

automobilio kėbulo rūdžių remontas

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

Variklio alyva: naujausios formulės skirtos sutaupyti

Dienos žibintų montavimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.