• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Naudoto automobilio pirkimas
Asociatyvi nuotrauka / Freepik.com

Lietuvos keliais jau gana ilgą laiką riedant lengviesiems elektromobiliams ir sparčiai didėjant jų skaičiui, natūraliai formuojasi ir antrinė šių transporto priemonių rinka. Tad net ir naujų modelių kainoms tampant prieinamoms, dažnam kyla natūralus klausimas, galbūt galima sutaupyti dar labiau. Lyderiaujantį greito elektromobilių įkrovimo tinklą „Ignitis ON“ valdančios įmonės „Ignitis“ ekspertas atsako, ar verta žvalgytis į naudotas elektra varomas transporto priemones, ir į kokius aspektus atkreipti dėmesį.

Pasirinkimas tarp naudoto ir naujo lengvojo elektromobilio visų pirma turėtų priklausyti nuo turimo biudžeto, akcentuoja „Ignitis“ elektromobilių tinklo plėtros skyriaus vadovas Andrius Šeršniovas. Jis pastebi, kad šiais laikais už palyginti nedidelę kainą jau galima įsigyti itin geros komplektacijos naujų elektra varomų lengvųjų transporto priemonių. 

Dar greičiau pinga naudoti lengvieji elektromobiliai. Pavyzdžiui, kelių metų senumo elektromobilį galima įsigyti sumokėjus iki 20 tūkst. eurų, aukščiausios klasės, prieš kelerius metus 100 tūkst. eurų kainavusį elektromobilį šiuo metu antrinėje rinkoje galima įsigyti vos už 30 tūkst. eurų. Paranku ir tai, kad antrinė rinka vis labiau plečiasi. Vien šiemet per pirmus penkis metų mėnesius pirmą kartą Lietuvoje įregistruoti 1758 naudoti lengvieji (M1 klasės) automobiliai, kurių galios šaltinis tik elektra. Iš viso, birželio 1 d. duomenimis, Lietuvoje rieda net 18354 grynieji lengvieji elektromobiliai (BEV (angl. battery electric vehicle). 

„Naudotas lengvasis elektromobilis dėl savo kainos rinkoje šiuo metu yra labai geras pasirinkimas. Visgi, jei tokią transporto priemonę įsigyja ne fizinis, o juridinis asmuo, galbūt labiau apsimoka ieškoti naujo modelio. Kai galima atskaityti pridėtinės vertės mokestį (PVM) ir gauti papildomą vienkartinę kompensaciją, kaina tampa itin konkurencinga“, – skaičiuoja A. Šeršniovas.

Ilgesnėms kelionėms – tik naujesnis elektromobilis

Jei vairuotojui pakanka patvarios ir papildomų funkcijų neturinčios transporto priemonės kelionėms iš taško „A“ į tašką „B“, galima apsvarstyti ir senesnio naudoto lengvojo elektromobilio įsigijimą. Ilgesnėms kelionėms greičiausiai reikės naujesnio elektromobilio su didesne, bent 70 kWh baterijos talpa. Be to, kuo transporto priemonė naujesnė,  tuo ji turės didesnį nuvažiuojamą atstumą, įkrovimo spartą patikimesnę ir saugesnę bateriją bei kitas funkcijas kurios pagerina elektromobilio eksploatavimo patirtį.

Žinoma, vien „Ignitis ON“ Baltijos šalyse turi daugiau kaip 1300 įkrovimo prieigų, iš kurių didžioji dalis – greito įkrovimo, tad keliauti ne tik Lietuvoje, bet ir po Latviją ir Estiją įmanoma ir senesniu elektromobiliu. Visgi, patirtis nebus tokia sklandi, teks daugiau laiko skirti sustojimams. 

„Pastebime, kad technologijų progresas – ypač ryškus elektromobilių segmente. Būtent čia gamintojai išbando naujausias technologijas, nes tai daryti gerokai paprasčiau nei automobiliuose su vidaus degimo varikliais. Aišku, net ir senesniuose modeliuose, atnaujinus programinę įrangą, galima įdiegti naujas funkcijas, tačiau vis tiek yra pasiekiama tam tikra riba. Todėl norint kuo išmanesnio elektromobilio, žvalgytis į labai senas transporto priemones nereikėtų“, – pataria A. Šeršniovas. 

Neapsižiūrėjimo kaina – didesnė nei paties elektromobilio

Jei įvertinus kainą ir asmenius poreikius nusprendžiama rinktis naudotą lengvąjį elektromobilį, reikėtų atkreipti dėmesį į kelis svarbius aspektus. Prieš sukertant rankomis su pardavėju tiesiog būtina patikrinti ridą. Taip pat ir baterijos garantiją bei likutį – šios detalės keitimas gali kainuoti daugiau nei pats elektromobilis. Jei baterijos nusidėvėjimas yra didesnis nei 80 proc., tokią transporto priemonę reikėtų vertinti atsargiau. 

A. Šeršniovas pataria nepagailėti pinigų specialisto konsultacijai. Jos metu bus galima įsitikinti, ar elektromobilio elektronika veikia tinkamai, ar nėra kitų defektų. Verta prisiminti, kad kapitalinis naudoto elektromobilio remontas gali kainuoti labai brangiai, ypač kai antrinėje rinkoje dar nėra daug naudotų elektromobilių detalių.

„Įsigijus naują ar tvarkingą naudotą elektra varomą lengvąją transporto priemonę, apsilankymą autoservise bus galima kuriam laikui pamiršti. Motyvuoti rinktis būtent elektra varomą transporto priemonę gali paskatinti nebrangios kelionės, pavyzdžiui, nuvažiuoti 100 kilometrų įkraunant elektromobilį „Ignitis ON“ tinkle galėtų kainuoti apie 8 eurus. Taip pat – ateityje didėsiantys mokesčiai automobiliams su vidaus degimo varikliais ir augsiantys degalų akcizai. Galiausiai, prie didesnio elektromobilių populiarumo prisideda besikeičianti mąstysena, kad galima keliauti tvariau bei komfortiškiau“, – privalumus akcentuoja „Ignitis“ atstovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

Automobilio priežiūra

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Automobilio paruošimas žiemai

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

Važiavimas esant rūkui

PARTNERIO TURINYS

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Starterio gedimo požymiai

Stogo skersiniai

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

STRAIPSNIAI

Kaip panaudoti senąsias padangas?

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

Apie GPS

Akumuliatoriaus problemos gali virsti į didelius nemalonumus

Gerokai taupesni vilkikai: nauja vilkikų era – ne už kalnų

Naujasis Peugeot 208

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.