• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Mažesnis automobilio variklis: aplinka saugesnė, problemos didesnės

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda prie augančios tendencijos gaminti mažesnius ir lengvesnius automobilius bei diegti modernias variklių technologijas. Šiandieniniai varikliai dėl savo konstrukcijos patiria daug didesnę apkrovą nei prieš du dešimtmečius, o ėmus mažinti variklius, dėl didelės variklio apkrovos ir intensyvaus turbokompresoriaus darbo, aktualiu reiškiniu tapo LPSI – ankstyvas degimas esant mažiems variklio sūkiams (angl. LSPI – Low speed pre-ignition). Ekspertų teigimu,  nors šis reiškinys sumažintuose varikliuose šiandien jau įprastas, išvengti žalingo LSPI poveikio įmanoma – ypatingas vaidmuo čia tenka variklio alyvai.

Aplinka saugesnė – problemos didesnės

Europa kartu su Šiaurės Amerika ir tam tikromis Azijos šalimis labiausiai prisideda prie pasaulinio CO2 išmetimo į atmosferą, todėl Europos Sąjunga savo automobilių gamintojams daro spaudimą, ragindama imtis atitinkamų patobulinimų šioje srityje. Be to, aplinkosaugos srityje dideliu iššūkiu tampa kenksmingų azoto oksidų, susidarančių deginant kurą, emisija – siekdami išspręsti šias problemas, automobilių gamintojai ėmėsi mažinti variklius bei savo automobiliuose pradėjo montuoti įvairių tipų filtrus.

„Sumažinimo idėja yra ne tik sumažinti variklio darbinį tūrį, bet, svarbiausia, padidinti cilindrų užpildymą naudojant mechaninius kompresorius ar turbokompresorius. Pritaikius specialius sprendimus, galima sukonstruoti padidintos galios ir mažesnio galingumo variklius, taigi norint pasiekti didelius greičius nebereikia didelių apsukų diapazonų – tai akivaizdžiai sumažina degalų sąnaudas ir, atitinkamai, išmetamų dujų kiekį“, – apie gamintojų taikomus sprendimus taršai mažinti pasakoja alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.

Pasak „Total“ atstovo, nors pagrindinis variklių mažinimo tendencijos oponentų nusiskundimas dažniausiai yra tai, kad jie nenori vairuoti automobilių su pieno pakelio dydžio varikliais, tikroji problema slypi kitur – ji yra visiškai techninė: „Esant nedideliam apsisukimų dažniui (1500–2000 aps./​min.), dėl didelės variklio apkrovos ir intensyvaus turbokompresoriaus darbo, variklis gali nukentėti nuo ankstyvo degimo esant mažiems variklio sūkiams (LSPI)“, – pasakoja A. Husiatynskis.

LSPI požymis  – variklio triukšmas

„Pasireiškiant LSPI, variklis pradeda skleisti triukšmą. Trumpai tariant, kuro ir oro mišinys, ištirpęs alyvos sluoksnyje ant cilindro važiuojančio paviršiaus, iš šios erdvės ir iš stūmoklio vainiko išgaruoja ir yra sudeginamas. Tai suspaudimo eigoje uždega kuro ir oro mišinį, todėl cilindre staiga iki daugiau kaip 100 bar. padidėja slėgis. Stūmoklį veikiančios jėgos yra beveik du kartus didesnės nei įprasto degimo metu, o jų kryptis nenuspėjama, priklausomai nuo vietos, kur prasidėjo LSPI. Tokiose situacijose stūmokliai su didele jėga atsitrenkia į cilindrų sienas, o tai gali sugadinti stūmoklius, stūmoklių žiedus ar net švaistiklius“, – apie LSPI požymius aiškina Andrzejus Husiatyńskis .

Eksperto teigimu, nors įsibėgėjimas nuo mažų apsukų, sukeliančių dideles variklio apkrovas, yra įprastas reiškinys visuose automobiliuose, turinčiuose sumažintus variklius,  ypač pastebimas 3 cilindrų varikliuose, apsisaugoti nuo šio reiškinio įmanoma. Išeitis – naudoti tinkamos kokybės ir klampumo variklio alyvą.

Prevencija – kokybiška alyva

Pirmas svarbus dalykas – alyvos klampumas, kuo jis mažesnis, tuo mažiau alyvos likučių lieka degimo kameroje ir stūmoklio-cilindro erdvėje. Kitas svarbus aspektas – alyvos pagrindo sudėtis, kuri tiesiogiai lemia variklio alyvos kokybę.

„Geresnis alyvos pagrindas užtikrina mažesnę oksidaciją, mažesnius jungčių struktūros pokyčius, sumažina tepalų garavimo greitį. Kokybiškos alyvos, skirtos daugeliui sumažintų variklių, reikšmingai prisideda prie LSPI prevencijos – šiandien tokių alyvų pavyzdžiai gali būti „Total Quartz 9000 Future XT 0W-20“ arba „Total Quartz Ineo MC3 5W-30“, – prevencijos priemones pristato „Total“ atstovas.

Pasak eksperto, svarbu atkreipti dėmesį ir vengti alyvų, turinčių per daug kalcio priedų – geriau renkantis tepalus su magnio priedais: „Tinkamos kokybės ir klampumo alyvos naudojimas padeda išlaikyti variklio efektyvumą ilgesnį laiką ir sumažinti išmetamųjų dujų kiekį, o tai naudinga visiems“, – akcentuoja A. Husiatynskis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Kad padangos tarnautų ilgiau

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Kaip prižiūrėti valytuvus

PARTNERIO TURINYS

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Starterio gedimo požymiai

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

STRAIPSNIAI

Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Ar jūsų automobilio žibintai apšviečia tamsų kelią taip kaip turėtų?

Prižiūrimas akumuliatorius tarnaus ilgiau

Septintos kartos „Porsche 911“: lengvesnis, taupesnis, greitesnis

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.