• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Baigta pirmoji Baltijos šalyse kelio atkarpa, kurios sudėtyje – plastiko atliekos

Praėjusią savaitę Talino centre buvo baigta tiesti kelio atkarpa, kuri atsirado inovatyvių technologijų dėka – šios atkarpos asfalto dangoje yra perdirbtų plastiko atliekų. Tai pirmasis tokio tipo kelias Šiaurės ir Rytų Europoje.

Pasak Estijos kelių tiesimo bendrovės „Verston Ehitus“ generalinio direktoriaus Veiko Veskimaeso, šis projektas geriausiai apibūdinamas žodžiu „inovacija“.

„Plastiko atliekos aplinkoje yra didelė problema, o didesniu ar mažesniu mastu – visas pasaulis ieško sprendimo šiai problemai spręsti. Plastikinių atliekų naudojimas kelių tiesimui yra labai protingas sprendimas, nes ir neyrantis plastikas, ir bitumas – svarbus asfalto mišinio komponentas, gaminami iš tos pačios žaliavos – naftos“, – sako V. Veskimaesas.

Inovatyvią technologiją sukūrė Škotijos įmonė „MacRebur“, specialiomis technologijomis plastiko atliekas perdirbanti į granules, kurios leidžia sumažinti asfalte naudojamo bitumo kiekį. Plastiko atliekų granulės yra išlydomos asfalto mišinyje pakankamai aukštoje temperatūroje, kad plastikas galėtų tolygiai ištirpti ir neatsirastų mikroplastiko. Pasibaigus asfalto naudojimo laikui, kelio danga gali būti perdirbta ir vėl naudojama kelių tiesimui.

Pasak V. Veskimaeso, daugybė atliktų bandymų patvirtino, kad plastikinių granulių naudojimas asfalto mišiniuose padeda pagerinti kelio dangos kokybę.

„Kitur pasaulyje keliai, nutiesti naudojant tą pačią technologiją, jau sulaukė daug teigiamų atsiliepimų ir mes manome, kad naudoti tokio tipo kelią Estijoje yra puiki galimybė. Tikimės, jog nuo šiol Estijos privačiame ir viešajame sektoriuose rasime vis daugiau klientų, norinčių prisidėti prie plastiko atliekų problemos sprendimo tiesiant kelius ir klojant aikštes“, – pridūrė Veskimaesas.

Bendrovės „MacRebur“ įkūrėjas Gordonas Reidas taip pat dalyvavo Taline klojant naująjį plastikinį kelią. Jis tikisi, kad naujai nutiesta kelio atkarpa suteiks galimybę išbandyti inovatyvias technologijas vietinėmis sąlygomis ir jog tai bus pirmas žingsnis link „MacRebur“ gamyklos atidarymo Estijoje.

„Mes tikime, kad vietiniame klimate, kuris yra drėgnas, o temperatūra gali svyruoti nuo +30 laipsnių vasarą iki –30 laipsnių žiemą, mūsų technologijos savybės gali puikiai atsiskleisti. Asfaltas, kurio sudėtyje yra plastiko, yra lankstesnis, be to, jis geriau toleruoja susitraukimą ar plėtrą, vykstančius dėl besikeičiančių oro sąlygų, todėl tokiame asfalte atsiranda mažiau įtrūkimų ir duobių. Ilgainiui tikimės Estijoje nutiesti ir pirmąjį plastikinį greitkelį. Manome, kad ši šalis yra tinkama vieta naujos gamyklos statybai. Iš čia būtų galima tiekti plastiko granules asfalto gamintojams Baltijos ir Šiaurės šalyse“, – aiškino G. Reidas.

Talino savivaldybės inžinerinių paslaugų departamento vadovas Ainas Valdmannas pripažįsta, kad statybų bendrovės siūloma asfalto gamybos technologija, pagrįsta plastiko atliekų naudojimu, iš pradžių kėlė daug klausimų. Visgi, bendrų diskusijų metu buvo atsakyta į visus tokius klausimus. Bandomosios kelio atkarpos tikslas – parodyti, kaip naujoji technologija veikia Estijos sąlygomis.

„Talino miestas ką tik pateikė paraišką Europos žaliosios sostinės apdovanojimui, kuris skiriamas aplinkosaugos srityje pirmaujančiam miestui. Apdovanojimo tikslas – pripažinti miestų pastangas gerinti aplinkosauginius aspektus ir gyvenimo kokybę. Jei vietinės plastiko atliekos gali būti perdirbtos ir pritaikytos kelių tiesimui, o tokių kelių kokybė bus tinkama mūsų klimatui, tai yra tikimybė, kad ateityje miestas šia galimybe galėtų naudotis plačiau“, – sako A. Valdmann.

Įdomūs faktai:

  • Kiekviename plastikinio kelio, nutiesto naudojantis „MacRebur“ produkcija, kilometre esančio plastiko kiekis atitinka 684,000 plastikinius butelius arba 1.8 milijono vienkartinių plastikinių maišelių.
  • Talino centre nutiesta 75 metrų ilgio ir 3 metrų pločio kelio atkarpoje esančio plastiko kiekis atitinka 5000 plastikinius butelius arba 13 000 plastikinių maišelių.

„MacRebur Ltd.“ (www.macrebur.com) yra Škotijos startuolis, įkurtas 2016 m.; Jo įkūrėjai yra Toby McCartney, Gordonas Reidas ir Nickas Burnettas. Tais pačiais metais įmonė dalyvavo britų milijardieriaus Ričardo Bransono organizuotame startuolių konkurse „Virgin Voom“, kuriame laimėjo pagrindinį apdovanojimą. Įmonės gamykla veikia Škotijoje. Nuo 2016 m. keliai, nutiesti naudojant „MacRebur“ technologiją, atsirado Anglijoje, Airijoje, Slovakijoje, Šveicarijoje, Kanadoje, JAV, Naujojoje Zelandijoje, Australijoje, Bahreine, Saudo Arabijoje, Kuveite, Pietų Afrikoje, Turkijoje ir Čilėje. Šiuo metu pirmosios kelių atkarpos taip pat tiesiamos Norvegijoje ir keliose Afrikos šalyse.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Vokietijoje pavežėjų naudojami „Toyota Mirai“ jau įveikė 5 mln. kilometrų

Automobilių prekės

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Automobilis lizingu

Kaip nusipirkti automobilį lizingu

8 būdai, kaip išdžiovinti šlapią automobilį ne garaže

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

Kur vežti taisyti savo automobilį?

PARTNERIO TURINYS

Automobilių kabliai

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Kemperių remontas Vilniuje

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

STRAIPSNIAI

Kaip prižiūrėti padangas?

Krovinių ekspedicija

Automobilių tuningo darbai

Pavasarinio vairavimo ypatumai

Kaip atliekamas automobilio žymėjimas?

Kodėl dažomi automobiliai ir kokia dažymo paskirtis?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.