• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobiliu į užsienį: į ką reikėtų atsižvelgti, planuojant ilgesnę kelionę? 

kelionė elektromobiliu

Šylant orams, vis daugiau gyventojų pradeda planuoti keliones į užsienio šalis. Tradicinius keliavimo būdus lėktuvais, traukiniais ir automobiliais, pamažu vis dažniau papildo elektra varomos transporto priemonės, kurių skaičius Lietuvoje, remiantis „Regitros” duomenimis, gegužės mėnesį viršijo 22 tūkst.

Bendrovės „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovės Lauros Doraitės-Gudavičienės teigimu, nors ilgą laiką elektra varomos transporto priemonės buvo laikomos išskirtinai miestų automobiliais, šiai dienai toks įsitikinimas jau nebeatitinka realybės, nes industrija jau dabar siūlo elektromobilius, kurių baterijų talpa yra pakankama įveikti šimtus kilometrų. Visgi tam, kad kelionės į užsienį būtų sklandžios ir greitos, ekspertė dalijasi efektyviais patarimais, kaip joms paruošti bet kokio modelio elektromobilius.

Būtini „namų darbai“ prieš kelionę

E-mobilumo ekspertės teigimu, skirtingai nei vykstant į kelionę automobiliu su vidaus degimo varikliu, keliaujant elektromobiliu detalus maršruto planavimas yra būtinas. Šį poreikį lemia elektromobiliams pritaikytos infrastruktūros trūkumas keliuose, kai benzinu ar dyzelinu varomoms transporto priemonėms šis klausimas jau seniai išspręstas.

Sėkmingam planavimui būtina objektyviai įvertinti turimo elektromobilio galimybes. Atstumą, kurį gali nuvažiuoti elektra varoma transporto priemonė, didžiąja dalimi lemia baterijos dydis, elektros energijos sąnaudos, oro sąlygos, pasirinkto maršruto ypatybės ir kiti veiksniai.

„Kaip žinia, elektros sąnaudos skiriasi ne tik nuo važiavimo greičio, maršruto ypatumų – tai yra miestas ar užmiestis, dažniau tenka važiuoti į įkalnes ar nuokalnėmis, bet ir nuo oro temperatūros, vėjo stiprumo, automobilyje naudojamo kondicionavimo ar šildymo įrangos. Įvertinus visus šiuos faktorius, elektromobilio rida gali žymiai skirtis, todėl automobilių duomenų bazėse visada yra nurodomas ridos intervalas ir maksimalus nuvažiuojamas atstumas skirtingomis sąlygomis. Šią informaciją patariama pasitikrinti kiekvienam elektromobilio vairuotojui, ypatingai prieš ilgesnes keliones į užsienio šalis“, – pataria L. Doraitė-Gudavičienė.

Įvertinus maksimalų nuvažiuojamą atstumą su minimalia 15–20 km atsarga, „Elektrum Lietuva“ atstovė pataria pasinaudoti elektromobilių įkrovimo stotelių žemėlapiais „PlugShare“ ar „Plugsurfing“, kuriuose galima rasti maršrute esančias viešas įkrovimo stoteles. 

„Prieš vykstant į kelionę taip pat rekomenduojama atsisiųsti bent kelių įkrovimo stotelių tinklo operatorių mobiliąsias programėles, poreikiui esant – susikurti paskyrą, suvesti mokėjimo kortelės duomenis tam, kad to nereikėtų daryti atvykus į vietą. Įprastai šiose aplikacijose pateikiama ir kita vairuotojams aktuali informacija: stotelių užimtumas, siūlomos įkrovimo jungtys, galia ir įkrovimo kaina“, – priduria ji.

Baterijos įkrovimo laiką siūlo optimizuoti

Vykstant į tolimesnę kelionę elektromobiliu, viena dažniausių dilemų, kylančių vairuotojams, yra baterijos įkrovimas. Kokia žemiausia rekomenduojama baterijos įkrovimo riba? Koks įkrovimo laikas yra optimalus?

Pasak „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produkto vystymo vadovės, vienareikšmiško atsakymo į šį klausimą nėra, kadangi sustojimo dažnis ir trukmė didžiąja dalimi priklauso nuo transporto priemonės baterijos talpos ir oro sąlygų. 

„Pagrindinė rekomendacija – neiškrauti baterijos žemiau nei 10 proc., nes tokiu atveju įkrovimo greitis bus žymiai mažesnis, nei, pavyzdžiui, kai baterijos likutis yra 20 ar daugiau procentų. Pilnai įkrauta baterija, mano manymu, yra reikalinga tik išskirtiniais atvejais, o maksimali riba, ties kuria derėtų apsistoti, yra 80 proc. Įkraunant elektromobilį svarbu sekti savo laiką ir įvertinti sustojimų dažnį bei trukmę. Siekiant pilnai įkrauti bateriją, kelionė gali itin prasitęsti – skaičiuojama, kad įkrauti paskutinius 20 proc. įprastai užtrunka ilgiau nei įkrauti bateriją nuo 20 iki 80 proc.“, – sako ekspertė.

Ji priduria, kad planuojant kelionę į užsienio šalis būtina įsivertinti ir galimas rizikas bei alternatyvas, susijusias su baterijų įkrovimu viešo įkrovimo stotelėse.

„Pavyzdžiui, jei pasirinkta įkrovimo stotelė būtų užimta ar susidarytų kažkokie įkrovimo trikdžiai, svarbu „apsidrausti“, kad elektromobilio baterijos likutis būtų pakankamas įveikti atstumą iki artimiausios įkrovimo vietos. Nuo tokių atvejų nėra apsaugotas nė vienas, tad iš anksto numačius potencialias rizikas, galima jas efektyviai suvaldyti“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.

Infrastruktūra – vystymosi fazėje

L. Doraitė-Gudavičienė pripažįsta, kad vertinant Baltijos šalių rinką, kol kas didžiausia elektromobilių įkrovimo stotelių tinklo koncentracija yra didžiuosiuose miestuose, o infrastruktūra prie pagrindinių kelių dar tik kuriama. 

Tad, kaip pabrėžia ji, tikėtina, jog keliaujant per kitas Baltijos šalis – Latviją ir Estiją, gali tekti pasinaudoti kelių operatorių paslaugomis. 

„Tarp šių šalių keliaujantiems vairuotojams siūlyčiau atkreipti dėmesį, kiek ir kurio operatoriaus įkrovimo stotelių yra pasirinktame maršrute. Analizuojant rinką matosi, kad didieji operatoriai, vystydami tinklą, neapsiriboja vienos šalies sienomis. Tai būdinga ir „Elektrum Drive“ įkrovimo tinklui – naudojantis tinklo įkrovimo stotelėmis, iš Lietuvos ar Estijos galima pasiekti bet kurį Latvijos miestą. Susisiekimą gerina tai, kad tinklą sudaro ne vien mūsų, bet ir partnerių įrengtos įkrovimo stotelės“, – teigia ekspertė.

„Elektrum Lietuva“ priklauso energetikos grupei „Latvenergo“, kuri elektromobilių įkrovimo paslaugų srityje Latvijoje veikia nuo 2019 m. Šioje šalyje veikia daugiau kaip 340 įkrovimo prieigų, o „Elektrum Drive“ tinklui visose Baltijos šalyse šiuo metu priklauso daugiau nei 570 prieigų. Per šiuos metus jų skaičius turėtų perkopti 800.

Apie bendrovę:

„Elektrum Lietuva“ yra didžiausios Baltijos šalyse žaliosios elektros gamintojos „Latvenergo“ (Latvija) antrinė įmonė, teikianti įvairius energetikos sprendimus buitiniams ir verslo klientams Lietuvoje. Daugiau nei 70 proc. „Latvenergo“ pagamintos elektros energijos yra iš atsinaujinančių šaltinių. Bendrovė „Elektrum Lietuva“ šiuo metu tiekia elektrą daugiau nei 12 tūkst. įmonių, savo elektros tiekėju įmonę pasirinko daugiau kaip 212 tūkst. namų ūkių, įmonė tiekia dujas beveik 800 bendrovių, yra įrengusi virš 2000 saulės elektrinių bei šešis saulės parkus (29,6 MW). Vystomi nauji saulės ir vėjo parkai, kurių bendra galia viršys 300 MW.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

Elektromobiliai taupymas
Skaityti

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų

Elektromobilių įkrovimo stotelė
Skaityti

„Neste Lietuva” degalinių tinkle – pirmoji 300 kW galios elektromobilių įkrovimo stotelė: naudos tik žaliąją energiją

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

PARTNERIO TURINYS

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Vaizdo registratorius

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

Tunelinė automobilių plovykla

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Dažų iškėlimas / „Karakulio” efektas

„Sušalusį” automobilį vis dėlto galima užvesti

Patikima signalizacija – puikus sargas

Ratus balansuoti būtina

Poliesterinių medžiagų suaižėjimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.