• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Elektromobilio remontas

Elektromobilių paklausai ir toliau augant, norintiems juos įsigyti kyla daug klausimų apie šių automobilių techninę priežiūrą. Pasak eksperto, svarbiausia nesiimti elektromobilio remonto darbų savarankiškai ir jį patikėti tai išmanantiems specialistams. 

Pasak „Moller Auto“ serviso vadovo Gražvydo Nociaus, elektromobilio savininkas turėtų kreiptis į autorizuotą automobilio gamintojo atstovą. 

„Tik gamintojo atstovas gali suteikti visas reikiamas paslaugas pagal standartą, tinkamai dokumentuoti atliktus darbus, suteikti garantiją atliktiems darbams bei pakeistoms detalėms, taip pat suteikti mobilumo garantiją – papildomas naudas, jei nutiktų bėda kelyje (neužsiveda automobilis, nuleido ratą, išsikrovė baterija). Pagalba suteikiama nemokamai, jei tai įvyko dėl transporto priemonės gedimo“, – aiškina jis.

Elektromobilių paklausą kasmet augina finansinė valstybės parama, nuolatiniai degalų kainų svyravimai, vėl pinganti elektros energija bei noras gyventi ekologiškiau ir tvariau. 

„Elektromobilis vienaip ar kitaip yra ateities automobilis, nes nuo 2035-ųjų Europos Sąjungoje visi į rinką patekę nauji automobiliai turėtų į aplinką neišskirti teršalų. Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad iki 2050 m. transporto sektorius taptų neutralus anglies dvideginio atžvilgiu“, – sako G. Nocius. 

Nedaryti patiems 

Ekspertas elektromobilių savininkams nerekomenduoja savarankiškai užsiimti automobilių remontu dėl aukštos įtampos keliamo pavojaus. 

„Elektra varomų automobilių remontui yra būtinas specialus pasiruošimas, specializuota įranga, tinkamai įrengtos patalpos bei profesionaliai parengtas personalas. Su elektromobiliais gali dirbti tik mokymus baigę, kvalifikacijos kėlimo egzaminus išlaikę bei sertifikatus gavę specialistai. Todėl prieš rinkdamiesi servisą savo elektromobiliui, būtinai įsitikinkite, kad su juo dirbs tik savo srities ekspertai. Bet kokiu atveju geriausiai automobilį gali prižiūrėti autorizuoto serviso specialistai, mat jie laikosi gamintojo nurodymų ir žino konkretaus prekės ženklo elektromobilių techninės priežiūros reikalavimus“, – pataria G. Nocius. 

Jis priduria, kad elektromobilių techninė priežiūra atliekama kartą per 2 metus, neatsižvelgiant į nuvažiuotą atstumą – įprastai ji užtrunka apie 2-3 valandas. 

Ką patikrinti?

Kadangi elektromobiliai turi mažiau dalių ir naudoja kitokį stabdymo būdą, jų priežiūra yra paprastesnė palyginti su automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklius. Elektromobiliui nereikia keisti variklio alyvos, kuro, oro filtrų, žvakių ir kitų eksploatacinių medžiagų, kurių jis tiesiog neturi.

„Įprastame automobilyje yra kur kas daugiau detalių, todėl ir didesnė tikimybė, kad kažkuri jų suges ar laikui bėgant ją reikės keisti. Dalių, kurios gali susidėvėti, elektromobilyje yra kur kas mažiau, todėl techninės priežiūros išlaidos gali būti trečdaliu ar net perpus mažesnės, priklausomai nuo transporto priemonės. Negana to, visuose elektra varomuose automobiliuose yra tam tikros rūšies regeneracinio stabdymo sistema, kuri naudoja elektros variklį transporto priemonei sulėtinti ir dalį elektros energijos grąžina į akumuliatorių. Stabdymas tampa efektyvesnis, o stabdžiai mažiau dėvisi. Žinoma, stabdžių diskus ir trinkeles vis tiek reikia prižiūrėti ir joms susidėvėjus jas keisti, tačiau tai daryti reikia rečiau, todėl vėlgi sutaupoma“, – kalba „Moller Auto“ serviso vadovas. 

Kai kas nesiskiria nepriklausomai ir nuo automobilio tipo – atliekant tiek elektra varomo, tiek vidaus degimo variklį turinčio automobilio patikrą, reikia apžiūrėti stabdžius (skystį, diskus ir trinkeles), pavarų skystį, salono oro filtrą, oro kondicionierių, padangas (slėgį, protektoriaus nusidėvėjimą, balansavimą ir sukimąsi), pakabą, stovėjimo stabdį, vairo stiprintuvo sistemą, 12 voltų pagalbinį akumuliatorių, elektronines sistemas ir programinę įrangą, apšvietimą, valytuvus, oro pagalves ir saugos diržus. 

„Kalbant apie padangas, elektromobiliui gali tekti jas keisti net ir dažniau. Tam įtakos turi didesnis elektromobilių svoris – jų akumuliatoriai yra sunkūs“, – atkreipia dėmesį G. Nocius. 

Apsaugoti akumuliatorių

Skaičiuojama, kad šiuolaikinių elektromobilių akumuliatoriai tarnauja 12-15 metų, jei jie eksploatuojami vidutinio klimato sąlygomis, mažiau palankiomis oro sąlygomis šis skaičius sumažėja iki 8-12 metų.

„Nors elektromobilių akumuliatoriams per visą jų eksploatavimo laikotarpį nereikia beveik jokios priežiūros, vis dėlto yra keletas dalykų, kuriuos vairuotojai gali padaryti, kad pailgintų savo elektromobilio akumuliatoriaus gyvavimo laiką. Vienas iš jų vengti ekstremalių temperatūrų, mat tai yra akumuliatorių „kriptonitas“. Automobilių gamintojai į tai atsižvelgia elektromobiliuose įrengdami būtinas pagalbines aušinimo ir šildymo sistemas, kurios padeda palaikyti priimtiną akumuliatoriaus temperatūrą“, – sako ekspertas. 

Kitas patarimas – nekrauti automobilio vien greitojo įkrovimo stotelėse, geriau jas palikti ilgesnėms kelionėms, kai nenorima gaišti daug laiko kelyje. Nepaisant to, kad toks būdas yra labai patogus, jis labiau eikvoja akumuliatorių palyginti su įprastos galios stotelėmis.

„Taip pat verčiau pilnai nekrauti ir neišeikvoti akumuliatorių energijos, nes taip jie labiau dėvisi. Daugelis automobilių gamintojų kasdieniam naudojimui siūlo automobilį įkrauti iki 85 ar 90 proc.“, – akcentuoja G. Nocius.  

Apie „Moller Auto“:

„Moller Auto“ grupė veikia trijose Baltijos šalyse, atstovaudama „Volkswagen“ ir „Audi“ prekės ženklams Latvijoje ir Lietuvoje, „Volkswagen“ prekės ženklui Estijoje bei įgaliotiems „Škoda“ atstovams. „Moller Auto“ grupė Baltijos šalyse sudaro dešimt įmonių, kurių bendra apyvarta 2022 m. siekė 315 mln. eurų, o pelnas – 8,3 mln. eurų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

Elektromobiliai taupymas
Skaityti

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų

kelionė elektromobiliu
Skaityti

Elektromobiliu į užsienį: į ką reikėtų atsižvelgti, planuojant ilgesnę kelionę? 

Elektromobilių įkrovimo stotelė
Skaityti

„Neste Lietuva” degalinių tinkle – pirmoji 300 kW galios elektromobilių įkrovimo stotelė: naudos tik žaliąją energiją

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

NAUJIENOS

Automobilių entuziastai

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

PATARIMAI

Prieš perkant automobilį būtinai reikia atkreipti dėmesį į…

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Kada laikas keisti padangas?

PARTNERIO TURINYS

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Starterio gedimo požymiai

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

STRAIPSNIAI

Patarimai, kaip keisti ir prižiūrėti akumuliatorių patiems

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

Ekstravagantiškas Jeep Cherokee

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose?

Sunkvežimio skriemuliai

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.