• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkiasvorių saugumo rodiklis

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta žvilgtelėti į išsirinkto modelio techninius parametrus ir pasidomėti, per kiek laiko šis pasiekia 100 km/val. greitį. Parametras, kaip greitai įsibėgi sunkvežimiai, taip pat svarbus, tačiau dar svarbesnis yra sunkiasvorių stabdymo efektyvumo rodiklis, mat nuolatos keliasdešimties tonų svorio krovinius vežančios transporto priemonės privalo būti kuo saugesnės kelyje.

Pirmą kartą Lietuvoje rengiamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse, pasitelkus Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkus, buvo išmatuoti šie du svarbiausi sunkiosios technikos saugumą apibūdinantys parametrai.

Apibrėžia daugybė taisyklių

Įprastai kas kartą, kai į rinką išrieda naujas sunkvežimis, atliekami jo bandymai, kadangi transporto priemonė privalo atitikti Europos Sąjungoje galiojančius reikalavimus. Anot VGTU Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docento Vido Žuraulio, šiose taisyklėse niuansų ir sąlygų ypač daug.

„Pavyzdžiui, yra kelios skirtingos stabdžių sistemos, kaip kad darbinė, pagalbinė ir kitos. Tuomet parametrai vertinami sunkvežimiui važiuojant su puspriekabe, priekaba ir be jų, stabdymo efektyvumas tikrinamas, kai variklis sujungtas su transmisija, kai atjungtas nuo jos“, – vardijo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ dalyvių matavimus atlikęs ekspertas.

Visgi nurodomose taisyklėse sunkvežimiams yra vienas matavimas, kuris apibrėžia automobilio stabdymą nuo 60 km/val. greičio. Taisyklėse nurodoma, kad tokiu atveju stabdymo kelias neturi būti didesnis nei 36,7 metro.

„Būtent tokį bandymą ir darėme ir į tą reikalavimą su visais sunkvežimiais tilpome. Visgi atlikdami matavimus daugiau dėmesio kreipėme į stabdymo efektyvumą per išvystomą lėtėjimo pagreitį. Mat stabdymo kelias tiesiogiai priklauso nuo pradinio greičio, o stabdymo efektyvumui pradinis greitis tokios įtakos neturi, nėra didelės reikšmės, ar stabdysime nuo 55 km/val., ar nuo 65 km/val.“, – aiškino ekspertas.

Tose pačiose taisyklėse nurodoma, kad stabdymo pagreitis turi siekti mažiausiai 5 metrus per sekundę kvadratu. Pasak V. Žuraulio, ši reikšmė minimali, kad tuo skaičiai didesni, tuo geriau sunkvežimis stabdo.

„Ir visais atvejais mums pavyko šią ribą perlipti, o kartais – net ir geroka viršyti. Mažiausia stabdymo efektyvumo reikšmė buvo 5,5 ir 5,9 metrai per sekundę kvadratu, o buvo ir tokių sunkvežimių, kurių stabdymo efektyvumas pasiekė net ir daugiau nei 8 metrus per sekundę kvadratu. Tai jau prilygsta intensyviam stabdymui su lengvuoju automobiliu“, – vertino žinovas.

Lemia ir kiti veiksniai

Ir nors norint, kad sunkvežimis atitiktų visus reikalavimus, atliekama galybė matavimų ir su kroviniu, ir be jo, V. Žuraulis pabrėžė, kad kalbant apie stabdymą su pakrauta puspriekabe ar priekaba reikėtų nepamiršti, kad tokiu atveju atsiranda didžiulė inercija, kuri priešinasi stabdymui.

„Įtakos turi ne tik tai, kaip sureguliuota stabdžių sistema, ar važiuojama su priekaba, kuri neapkrauna galinės ašies, ar su puspriekabe, kurios dalis svorio tenka transporto priemonės galinei ašiai, bet ir tai, kokios būklės yra sunkvežimio padangos, koks kelias ir kokia jo dangos būklė“, – aiškino V. Žuraulis.

Matavimai parodė lyderius

Kaip pasakojo V. Žuraulis, atliekant sunkvežimių pagreitėjimo iki 60 km/val. bandymus, efektyviausiai pasirodė „Scania S“, „Volvo FH“ ir „Mercedes-Benz Actros“. Šių trijų sunkvežimių rezultatas buvo ganėtinai panašus.

Vertinant stabdymo efektyvumą, pasakojo VGTU docentas, geriausius rezultatus parodė MAN TGX sunkvežimis. Ganėtinai netoli buvo ir „Iveco S-Way“ bei „Volvo FH“ sunkvežimiai.

Abiems bandymams, sakė ekspertas, buvo naudojamas pagreičio jutiklis, kuris buvo įtaisomas kiekviename sunkvežimyje. Po matavimo analizuojama vidutinė maksimali pasiekiama reikšmė.

„Tiek įsibėgėjimas, tiek stabdymas nėra nusistovėję, todėl matuojant stabdymo efektyvumą, prietaisas perskaičiuoja vidutinę maksimalią reikšmę. Su pagreitėjimu šiek tiek paprasčiau – tiksliai fiksuojama ta riba, kai pasiekiamas 60 km/val. greitis. Tiesa, matuojant šį parametrą daug reikšmės turi pavarų perjungimo intervalai“, – sakė pašnekovas.

Pirmieji sunkvežimių rinkimai

Konkursas „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ Lietuvoje rengiamas pirmą kartą. Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojami rinkimai vyks kas dvejus metus.

Konkurse dalyvauja septyni sunkvežimiai (abėcėlės tvarka):

  • „Ford F-Max“
  • „Iveco S-Way“
  • MAN TGX
  • „Mercedes-Benz Actros“
  • „Scania R“
  • „Scania S“
  • „Volvo FH“

„DKV LIVE Metų sunkvežimis“ dalyvių bandymų stovykloje, surengtoje Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, visi kandidatai buvo įvertinti tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. 10 narių komisijai, kurią sudaro rinkos profesionalai, numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, priežiūros kaštai.

Konkurso finalas ir nugalėtojų apdovanojimas vyks gegužės 14 d.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų

TA atmintinė

Patarimai vairuotojams: kaip „išgyventi“ šalčius

Kaip pasirinkti tinkamas žiemai padangas?

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

PARTNERIO TURINYS

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Profesionalus važiuoklės remontas

STRAIPSNIAI

Automobilio stebulė

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

Kokiais visureigiais važinėsime 2025-aisiais?

Automobilių dažymas

Ratlankiai – duoklė ne tik grožiui

Dujų montavimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.