• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkiasvorių saugumo rodiklis

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta žvilgtelėti į išsirinkto modelio techninius parametrus ir pasidomėti, per kiek laiko šis pasiekia 100 km/val. greitį. Parametras, kaip greitai įsibėgi sunkvežimiai, taip pat svarbus, tačiau dar svarbesnis yra sunkiasvorių stabdymo efektyvumo rodiklis, mat nuolatos keliasdešimties tonų svorio krovinius vežančios transporto priemonės privalo būti kuo saugesnės kelyje.

Pirmą kartą Lietuvoje rengiamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse, pasitelkus Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkus, buvo išmatuoti šie du svarbiausi sunkiosios technikos saugumą apibūdinantys parametrai.

Apibrėžia daugybė taisyklių

Įprastai kas kartą, kai į rinką išrieda naujas sunkvežimis, atliekami jo bandymai, kadangi transporto priemonė privalo atitikti Europos Sąjungoje galiojančius reikalavimus. Anot VGTU Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docento Vido Žuraulio, šiose taisyklėse niuansų ir sąlygų ypač daug.

„Pavyzdžiui, yra kelios skirtingos stabdžių sistemos, kaip kad darbinė, pagalbinė ir kitos. Tuomet parametrai vertinami sunkvežimiui važiuojant su puspriekabe, priekaba ir be jų, stabdymo efektyvumas tikrinamas, kai variklis sujungtas su transmisija, kai atjungtas nuo jos“, – vardijo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ dalyvių matavimus atlikęs ekspertas.

Visgi nurodomose taisyklėse sunkvežimiams yra vienas matavimas, kuris apibrėžia automobilio stabdymą nuo 60 km/val. greičio. Taisyklėse nurodoma, kad tokiu atveju stabdymo kelias neturi būti didesnis nei 36,7 metro.

„Būtent tokį bandymą ir darėme ir į tą reikalavimą su visais sunkvežimiais tilpome. Visgi atlikdami matavimus daugiau dėmesio kreipėme į stabdymo efektyvumą per išvystomą lėtėjimo pagreitį. Mat stabdymo kelias tiesiogiai priklauso nuo pradinio greičio, o stabdymo efektyvumui pradinis greitis tokios įtakos neturi, nėra didelės reikšmės, ar stabdysime nuo 55 km/val., ar nuo 65 km/val.“, – aiškino ekspertas.

Tose pačiose taisyklėse nurodoma, kad stabdymo pagreitis turi siekti mažiausiai 5 metrus per sekundę kvadratu. Pasak V. Žuraulio, ši reikšmė minimali, kad tuo skaičiai didesni, tuo geriau sunkvežimis stabdo.

„Ir visais atvejais mums pavyko šią ribą perlipti, o kartais – net ir geroka viršyti. Mažiausia stabdymo efektyvumo reikšmė buvo 5,5 ir 5,9 metrai per sekundę kvadratu, o buvo ir tokių sunkvežimių, kurių stabdymo efektyvumas pasiekė net ir daugiau nei 8 metrus per sekundę kvadratu. Tai jau prilygsta intensyviam stabdymui su lengvuoju automobiliu“, – vertino žinovas.

Lemia ir kiti veiksniai

Ir nors norint, kad sunkvežimis atitiktų visus reikalavimus, atliekama galybė matavimų ir su kroviniu, ir be jo, V. Žuraulis pabrėžė, kad kalbant apie stabdymą su pakrauta puspriekabe ar priekaba reikėtų nepamiršti, kad tokiu atveju atsiranda didžiulė inercija, kuri priešinasi stabdymui.

„Įtakos turi ne tik tai, kaip sureguliuota stabdžių sistema, ar važiuojama su priekaba, kuri neapkrauna galinės ašies, ar su puspriekabe, kurios dalis svorio tenka transporto priemonės galinei ašiai, bet ir tai, kokios būklės yra sunkvežimio padangos, koks kelias ir kokia jo dangos būklė“, – aiškino V. Žuraulis.

Matavimai parodė lyderius

Kaip pasakojo V. Žuraulis, atliekant sunkvežimių pagreitėjimo iki 60 km/val. bandymus, efektyviausiai pasirodė „Scania S“, „Volvo FH“ ir „Mercedes-Benz Actros“. Šių trijų sunkvežimių rezultatas buvo ganėtinai panašus.

Vertinant stabdymo efektyvumą, pasakojo VGTU docentas, geriausius rezultatus parodė MAN TGX sunkvežimis. Ganėtinai netoli buvo ir „Iveco S-Way“ bei „Volvo FH“ sunkvežimiai.

Abiems bandymams, sakė ekspertas, buvo naudojamas pagreičio jutiklis, kuris buvo įtaisomas kiekviename sunkvežimyje. Po matavimo analizuojama vidutinė maksimali pasiekiama reikšmė.

„Tiek įsibėgėjimas, tiek stabdymas nėra nusistovėję, todėl matuojant stabdymo efektyvumą, prietaisas perskaičiuoja vidutinę maksimalią reikšmę. Su pagreitėjimu šiek tiek paprasčiau – tiksliai fiksuojama ta riba, kai pasiekiamas 60 km/val. greitis. Tiesa, matuojant šį parametrą daug reikšmės turi pavarų perjungimo intervalai“, – sakė pašnekovas.

Pirmieji sunkvežimių rinkimai

Konkursas „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ Lietuvoje rengiamas pirmą kartą. Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojami rinkimai vyks kas dvejus metus.

Konkurse dalyvauja septyni sunkvežimiai (abėcėlės tvarka):

  • „Ford F-Max“
  • „Iveco S-Way“
  • MAN TGX
  • „Mercedes-Benz Actros“
  • „Scania R“
  • „Scania S“
  • „Volvo FH“

„DKV LIVE Metų sunkvežimis“ dalyvių bandymų stovykloje, surengtoje Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, visi kandidatai buvo įvertinti tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. 10 narių komisijai, kurią sudaro rinkos profesionalai, numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, priežiūros kaštai.

Konkurso finalas ir nugalėtojų apdovanojimas vyks gegužės 14 d.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaitmeninis sportas
Skaityti

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant
Skaityti

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė
Skaityti

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas
Skaityti

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas
Skaityti

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas
Skaityti

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

Tiltas per Dubysos upę remontas
Skaityti

„Via Lietuva“: Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą remonto darbai

Greičio matuokliai
Skaityti

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių: „Via Lietuva“ paaiškina, ką svarbu žinoti vairuotojams

Apgadintas kombainas draudimas
Skaityti

Ūkininko košmaras: akmuo sugadino kombainą, draudikai skaičiuoja milžiniškus nuostolius

Ekovairavimas
Skaityti

Susisiekimo ministerija atveria ekonomiško vairavimo e.mokymosi platformą: sužinosite, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir sutaupyti

Automobiliu per baltijos šalis
Skaityti

Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?

Greičio matuokliai
Skaityti

Ministras E. Sabutis įveda aiškesnę tvarką – greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius ruožus

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Kelionės automobiliu
Skaityti

Ilgos kelionės automobiliu: pasiruoškite tinkamai ir pasirūpinkite veiklomis

Bekontaktis atsiskaitymas viešasis transportas Kaune
Skaityti

Bekontaktis atsiskaitymas Kauno viešajame transporte – patogumas vienu prisilietimu

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

TOKS viešasis transportas
Skaityti

„Citadele“ suteikia 7,7 mln. eurų finansavimą TOKS: atnaujins viešąjį transportą Klaipėdos regione

NAUJIENOS

Via Lietuva kelių remontas

„Via Lietuva“: iki rugsėjo vidurio bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės krašto kelių

telematikos konferencija

Vilniuje vyksianti tarptautinė telematikos konferencija atskleis, kaip DI keičia transporto sektorių

Keliai liūčių padariniai

Kelininkai fiksuoja liūčių padarinius

Neste degalinė

Prie Panevėžio, „Via Baltica“ kelyje, atidaroma nauja „Neste“ automatinė degalinė

Susisiekimo ministerija viešasis transportas

Susisiekimo ministerija atveria duomenis apie viešąjį transportą: kas perveža daugiausiai keleivių, kiek stotelių ir kur seniausi autobusai?

Formula 1

Kaip analizuoti Formulės 1 Lažybų koeficientus

PATARIMAI

Naudoto automobilio finansavimas

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Patarimai vairuotojui. Kaip teisingai stabdyti?

Automobilių gedimai

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

Automobilio judėjimas posūkyje

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

PARTNERIO TURINYS

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

GPS meistras pataria

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

STRAIPSNIAI

Pažangi „Continental“ technologija leidžia matyti aklosiose zonose

Tunelinė automobilių plovykla

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Žiemos šalčiai – išbandymas dyzeliniams automobiliams

Žalų administravimas – kodėl man to reikia?

Mažas stilingas Opel

Padangų keitimo laikas

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.