• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių stabdžiai ir ką reikia žinoti

Automobilio stabdžiai yra turbūt pagrindinis vairuotojo saugumą užtikrinantis mechanizmas avarijos atveju. O vienas pagrindinių visos stabdžių sistemos elementų yra stabdžių skystis, kurio tinkamai neprižiūrint ir laiku nekeičiant kelyje gali atsitikti labai nemalonūs įvykiai.

Diskiniai stabdžiai

Pirmiausia, norint geriau suprasti stabdžių skysčio reikšmę, reikėtų susipažinti su pačiomis stabdžių sistemomis.

Diskiniai stabdžiai montuojami priekyje ir veikia kartu su stabdžių trinkelėmis, jos stabdant spaudžiamos prie ketaus diskų, kurie sukasi kartu su ratu. Po dvi stabdžių trinkeles kiekvienam ratui yra sumontuota diskinių stabdžių suportuose, kurie yra neatskiriama pakabos dalis.

Spaudžiant stabdžio pedalą hidraulinėje stabdžių sistemoje sukuriamas slėgis, jis išstumia iš suporto cilindriukus, o šie spaudžia stabdžių trinkeles prie diskų.

Kuo stipriau spaudžiamas stabdžių pedalas, tuo didesne jėga spaudžiamos stabdžių trinkelės prie diskų, kol dėl jų trinties automobilis pradeda stoti.

Ilgainiui susidėvi stabdžių trinkelės, o po kurio laiko ir stabdžių diskai.

Norint turėti garantiją, kad stabdomas automobilis išliks stabilus, būtina keičiant stabdžių trinkeles pakeisti visas 4 trinkeles ir/arba 2 diskus tuo pačiu metu. Beje, diskiniai stabdžiai naujesniuose automobiliuose dažniausiai montuojami ir gale.

Būgniniai stabdžiai

Jie yra būgno formos ir montuojami tik gale. Būgninės stabdžių trinkelės yra išlenktos pusapskritimiu, turi frikcinius antdėklus ir stabdymo metu yra spaudžiamos prie vidinio būgno paviršiaus.

Po dvi stabdžių trinkeles kiekvienam ratui yra sumontuota būgninių stabdžių sistemoje, kuri yra neatskiriama pakabos dalis.

Spaudžiant stabdžio pedalą hidraulinėje stabdžių sistemoje yra sukuriamas slėgis, jam esant rato stabdžių cilindriukas spaudžia trinkeles į vidinį būgnų paviršių, kol dėl jų trinties automobilis pradeda stoti.

Būgninių stabdžių trinkelių frikcinio antdėklo storis turi būti reguliariai tikrinamas.

Stabdžių skystis

Stabdžių skystis – specifinių savybių skystis, kuriuo užpildomos stabdžių sistemos. Dėl šio skysčio vyksta stabdymas ir jo krūvio paskirstymas į visus keturis ratus.

Kai vairuotojas paspaudžia stabdžio pedalą, pagrindinis stabdžių cilindras sukuria slėgį, jis per stabdžių skystį perduoda tą spaudimą į darbinius cilindriukus, o jie spaudžia trinkeles ir stabdo automobilį.

Vairuotojo ir keleivių saugumas priklauso nuo automobilio stabdymo kelio ilgio. Štai kodėl svarbu, kad automobilio stabdžiai veiktų kuo efektyviau. Vienas iš faktorių, nuo kurio priklauso nepriekaištingas ir efektyvus stabdžių veikimas, yra tinkamas stabdžių skystis.

Stabdžių skystis yra hidroskopinis. Tai reiškia, kad jis turi savybę laikui bėgant absorbuoti vandens garus, kurių visada yra ore.

Prisigėrusio vandens stabdžių skysčio užvirimo temperatūra smarkiai sumažėja, todėl nuo stabdymo metu išsiskiriančios šilumos stabdžių skystis gali užvirti stabdžių magistralėse. Tai savo ruožtu mažina stabdžių efektyvumą, ilgina stabdymo kelią, o galiausiai gali sukelti stabdžių sistemos gedimą.

Pažymėtina, kad dėl laiku nepakeisto stabdžių skysčio stabdymo efektyvumas gali sumažėti pačiu netinkamiausiu momentu – kai automobilį reikia stabdyti staiga, kuo mažesniu atstumu. Būtent tada stabdant išsiskiria didelis šilumos kiekis ir užverda stabdžių skystis.

Būtina keisti

Visi vairuotojai žino, kad variklio tepalą reikia keisti tam tikru laiku, filtrus taip pat. Ne mažiau svarbus ir stabdžių sistemos skystis. Paprastai po 3 metų eksploatacijos vandens kiekis skystyje pasiekia kritinę ribą, kai ekstremalaus stabdymo metu gali užvirti skystis. Taip atsitikus stabdžiai tampa neveiksmingi.

Kita ne mažesnė problema yra ta, kad stabdžių cilindriukai neapsaugoti nuo korozijos. Dažniausiai darbiniai cilindriukai dėl šios priežasties pradeda tekėti, tad tenka keisti ne tik stabdžių skystį, bet ir patį cilindriuką.

Savalaikis stabdžių skysčio keitimas yra paprasta procedūra, ji užkerta kelią neefektyviam stabdymui ar net stabdžių gedimui. Rekomenduojama stabdžių skystį keisti kas dvejus metus.

Dėl laiku nepakeisto stabdžių skysčio stabdymo efektyvumas gali sumažėti pačiu netinkamiausiu momentu – kai automobilį reikia sustabdyti staiga, kuo mažesniu atstumu.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automobilio stabdžiai
  • būgniniai stabdžiai
  • diskiniai stabdžiai
  • stabdžių skystis
Kiti įrašai
Automobilių nuoma Klaipėdoje
Skaityti

Kur rasti geriausią automobilių nuomą Klaipėdoje?

Dinamometrinis raktas
Skaityti

Dinamometrinis raktas – tikslumo įrankis, būtinas kiekvienam meistrui

Automobilių apšvietimas
Skaityti

5 priežastys, kodėl halogeninės lemputės automobiliams vis dar nepraranda savo vertės

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kaip ilgalaikė automobilių nuoma gali padėti verslui taupyti išlaidas?

Toyota dalys
Skaityti

TOYOTA dalys: ką rinktis – originalias ar analogus?

Xenon lemputės
Skaityti

Kaip išsirinkti tinkamas xenon lemputes savo automobiliui?

Volvo dalys
Skaityti

Volvo dalys: ką verta žinoti renkantis originalias ir alternatyvas

Automobilio nuoma užsienyje
Skaityti

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Automobilių diagnostika
Skaityti

Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Stabdžių kaladėlės
Skaityti

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

Dar šis tas apie valytuvus

Baigėsi automobilio kuras

Važiuojate iki paskutinio lašo? Ekspertai atskleidžia galimas pasekmes

Kasko draudimas

Perku automobilį patarimai

Planuojantiems įsigyti automobilį ekspertas pataria, į ką svarbu atkreipti dėmesį

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Automobilio priežiūra pavasarį

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

PARTNERIO TURINYS

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Navigacijos (1 dalis)

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

STRAIPSNIAI

Sportinių automobilių gerbėjams – pirmasis dvivietis MINI Coupe

Automobilių gigantas Volvo sukūrė tolimojo apšvietimo lempų ribotuvą

Visa tiesa apie tepalus

Amortizatorių tikrinimas ir jų būklės diagnozavimas

Vairavimas per sniegą bei ledą

Automobilių nuoma ir amžiaus cenzas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.