• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kokios automobilių dalys gaminamos Lietuvoje?

Passenger car assembled from new spare auto parts for shop aftermarket. Isolated on white background.

Lietuvoje veikia ne viena „nežinoma“ įmonė, gaminanti gan sudėtingas automobilių detales. Ir kodėl jos turėtų būti žinomos mūsų, žemdirbių krašte, jei jų klientai yra didieji pasauliniai automobilių koncernai!

Skrisdamas lėktuvu namo įsikalbėjau su pusamžiu pakeleiviu, keliaujančiu iš Gioteburgo, „Volvo“ gimtojo miesto. Jame aš lankiausi prieš kelerius metus, tad paklausiau, kaip jam patiko miestas. „Ne miesto aplankyti skridau, o verslo reikalais. Su partneriais turime įkūrę įmonę Lietuvoje, kuri „Volvo“ ir kitiems gamintojams tiekia įvairius jungiklius, sensorius ir kitus panašius įrengimus“, — atsakė pašnekovas.

Iš nuostabos net žagtelėjau. Buvau girdėjęs, kad Lietuvoje veikia kelios įmonės, tiekiančios kai kuriems automobilių gamintojams plastikines dalis, salono kilimėlius, laidus, tačiau apie šią, kaip paaiškėjo iš pokalbio, jau keliolika metų veikiančią įmonę — nieko.

Pasirodo, „Volvo“ sunkvežimiuose daugelis prietaisų skydelyje naudojamų jungiklių yra pagaminti Kaune, daugiau nei 200 darbuotojų turinčioje įmonėje. Čia pagamintos detalės randamos ne tik „Volvo“ automobiliuose, bet ir „Saab“, „Peugeot“, „Citroën“ bei GM koncerno automobiliuose, surenkamuose visame pasaulyje. Tiesa, ne visi komponentai gaminami Lietuvoje — jie atskirai užsakomi iš kitų šalių, tačiau pats mechanizmas gimsta ir yra tobulinamas būtent mūsų šalyje.

„Tokių Lietuvoje beveik nežinomų įmonių, kurios įvairius įrengimus tiekia stambioms automobilių kompanijoms, yra ne viena ir ne dvi, — pripažįsta verslininkas. — Ir dauguma jų buvo įkurtos nesinaudojant jokiomis investicijomis iš užsienio. Didėjant užsakymų kiekiui, dedant daug pastangų į ryšius, jos užaugo natūraliai organiškai.“

Apie tokių įmonių teikiamą naudą neverta net diskutuoti: jos moka mokesčius į valstybės biudžetą, sukuria darbo vietas. Nors eksportuojamoms prekėms netaikomas PVM mokestis, tačiau valstybei yra didelė nauda. „O laikai, kai algos buvo mokamos vokeliuose, jau seniai praeityje“, — buvo atviras pašnekovas.

Pasmalsauju, koks buvo šios kelionės tikslas. „Gavome užsakymą pagaminti kelių lygių klimato kontrolės saulės sensorius, matuojančius temperatūrą salone. Pasirodo, pasaulyje ne tiek daug įmonių tokius nišinius dalykus gamina, tad jie kreipėsi į mūsų bendrovę. Dabar vyksta derybos dėl produkto, jo gamybos apimčių ir t. t. Tačiau su švedais lengva bendrauti, nes jie panašūs į mus. Vokiečiai kiek arogantiški mūsų, lietuvių, atžvilgiu, tačiau dar sudėtingiau bendrauti su japonais. Jie labai lėtai priima sprendimus, tačiau stebina kruopštumu ir tikslumu. Štai prieš kelerius metus pakviesti japonai į mūsų produktų vertinimą vos ne visą dieną tylėjo ir tik susitikimo pabaigoje pareiškė labai tikslias ir taiklias pastabas apie mūsų produktą.“

Lietuvių verslininkams naujus klientus iš švedų ar vokiečių kompanijų sunkiausia įtikinti, kad kokybe mūsų šalies produkcija nesiskiria nuo Vakarų europietiškos, tad ir jų kaina negali būti kaip kiniškų. „Kinai jau pasiekė labai aukštą kokybės lygį, tačiau jų problema yra bendravimas su vakariečiais ir tai, kad jie nemoka ar nesugeba užimti nišinių terpių. Be to, jiems sudėtinga vystyti produktus. Jei jie turi produktą, tada valio — prigamins milijoną kopijų. Tačiau dažniausiai tiek kopijų net nereikia, o dėl sudėtingo tokių įrengimų derinimo proceso, kinai tiesiog negali net pradėti sandorio. Visa tai labai puikiai sugeba lietuviai, kurie kultūriniu požiūriu gali bendrauti su visomis pasaulio tautomis“, — teigia lietuviško verslo atstovas.

Jis taip pat patvirtino, kad pasaulinė krizė palietė ir smulkiuosius automobilių detalių gamintojus iš Lietuvos: „Prieš kelerius metus nuolat augusios gamybos apimtys stabtelėjo, net šiek tiek pradėjo kristi. Teko sumažinti atlyginimus ne tik vadovams, bet ir darbuotojams. Tačiau automobilių pramonė atsigauna. Atrodo, viskas buvo nurimę, o dabar vėl visi smarkiai sujudo. Dažnai atėjęs į darbą nebepažįstu pusės darbuotojų, kurie priimami atlikti naujus užsakymus.“

Taigi gal iš tikrųjų Lietuvą iš ekonominio nuosmukio ištemps eksportas? Tik ne tokių pavienių bendrovių, o visos šalies siekis išeiti į moderniausias pasaulio gamybos rinkas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automobilių dalių gamintojai
  • automobilių dalys
  • lietuviškos auto dalys
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Išvengti avarijos – vos viena sekundė

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Padanga, kurioje trūksta oro, gali tapti nelaimės priežastimi

Patarimai dviračių vairuotojams

PARTNERIO TURINYS

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Starterio gedimo požymiai

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

STRAIPSNIAI

Magiškasis „McLaren P1“ bus hibridas, turintis 903 AG

Padangų keitimas nelogiškas?

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Automobilių žibintų poliravimas

Vairavimo per lietų ypatumai

Padangų svarbiausi parametrai

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.