• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Apie oktaninį skaičių

Pagal virimo temperatūrą iš naftos galima išskirti dujas, benziną, žibalą, dyzelinį kurą, tepalus, gudroną, bitumą ir mazutą. Bet visų produktų virimo temperatūros persidengia. Todėl benzine yra šiek tiek dujų ir žibalo, dyzelyje – daug žibalo ir truputis tepalų ir t.t.

Benzinas yra mišinys pačių įvairiausių angliavandenilių, kurių sunkiausieji visiškai išgaruoja 180°C temperatūroje (žibalas – 45…280°C, dyzelis – 62…360°C, tepalai, gudronas, bitumas ir mazutas distiliuojami tik vakuume, nes 400°C temperatūroje angliavandeniliai pradeda skilti).

T-Heptanas – angliavandenilis kurio atsparumas detonacijai prilyginamas nuliui oktaninių vienetų.

Izooktanas – angliavandenilis kurio atsparumas detonacijai prilyginamas šimtui oktaninių vienetų.

95-benzinas – tai angliavandenilių mišinys, kurio atsparumas detonacijai (oktaninis skaičius) yra toks pats, kaip ir mišinio iš 95% izooktano ir 5% T-heptano. Tačiau yra angliavandenilių, kurių atsparumas detonacijai yra gerokai didesnis už izooktano, kaip kad yra angliavandenilių kurių atsparumas detonacijai yra mažesnis už T-heptano. Taigi 0 ir 100 oktanų nėra kažkokios ribos, už kurių neįmanoma išeiti (čia daugeliui asocijuojasi su 0 ir 100%, dėl to daroma klaidinga prielaida kad 0 ir 100 yra ribos). Taigi visiškai realu kad gali būti benzinas, kurio oktanas 110, 120 ir t.t.

Be to dar yra benzino priedai didinantys oktaną, tokie kaip tetra-etil-švinas (nuodingas, bet jo reikia labai mažai – apie100 gramų tonai benzino kad iš 62-benzino gautume 92-benziną), metil-tetra-butilo eteris, (jo reikia daug – apie 10%), ir kiti.

62-benzinas natūraliai išdistiliuojamas iš naftos, nenaudojant jokių priedų ir sudėtingų cheminių technologijų. Bet tokiu būdu jo gaunama tik apie 10% nuo naftos kiekio. Katalizatorių pagalba skaidant gudrono-bitumo frakcijas (labai sudėtinga technologija) gaunamas natūralus aukšto oktaninio skaičiaus benzinas (92…98). Į jį dar pridedant priedų, visai realu pagaminti benziną, kurio oktaninis skaičius 110 ir daugiau (aviaciniai benzinai tokie ir būna).

Dujų oktaninis skaičius natūraliai yra gerokai virš 100.

Apie detonacija. Oro-kuro mišinį spaudžiant, jis įkaista. Jeigu slėgis viršija kuro atsparumo detonacijai ribą, benzine vyksta cheminiai virsmai, susidaro vandenilio peroksidai, kuras savaime užsidega. Natūraliomis sąlygomis oro-benzino mišinys cilindre dega 20…40 m/s greičiu, švelniai perduodamas slėgimo jėgą į stūmoklį. Detonacijos metu jis dega 800…1200 m/s greičiu, t.y. sprogsta, gaunami stiprūs smūgiai į stūmoklį, ko rezultate variklis greitai sugenda. Dujos nepasižymi detonacija. Yra gaminami netgi dujiniai-dyzeliniai varikliai, kurių suspaudimo laipsnis 29…32.

80-benzinas naudojamas esant suspaudimo laipsniui 7…8;
92 – 9…10;
95 – 10…11;
98 – 11 ir daugiau).

Žibalo (reaktyvinio kuro) ir dyzelinio kuro oktaniniai skaičiai yra viso labo apie 45, todėl skiriasi kuro uždegimo principas – kuras įpurškiamas į jau suspaustą orą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • 95-benzinas
  • benzinas
  • Izooktanas
  • oktaninis skaičius
  • T-Heptanas
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Kaip prižiūrėti valytuvus

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

Kaip prižiūrėti valytuvus

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

PARTNERIO TURINYS

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Automobilinis šaldytuvas

Kada keičiamos padangos?

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Industrinės padangos

STRAIPSNIAI

Dažniausios sunkvežimių gedimų kelyje priežastys

Kaip prižiūrėti padangas?

Policija pataria: ką daryti, kad žiema neatneštų staigmenų kelyje

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Sureguliuoti ratai tausoja padangas

Žalų administravimas – kodėl man to reikia?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.