• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Apie oktaninį skaičių

Pagal virimo temperatūrą iš naftos galima išskirti dujas, benziną, žibalą, dyzelinį kurą, tepalus, gudroną, bitumą ir mazutą. Bet visų produktų virimo temperatūros persidengia. Todėl benzine yra šiek tiek dujų ir žibalo, dyzelyje – daug žibalo ir truputis tepalų ir t.t.

Benzinas yra mišinys pačių įvairiausių angliavandenilių, kurių sunkiausieji visiškai išgaruoja 180°C temperatūroje (žibalas – 45…280°C, dyzelis – 62…360°C, tepalai, gudronas, bitumas ir mazutas distiliuojami tik vakuume, nes 400°C temperatūroje angliavandeniliai pradeda skilti).

T-Heptanas – angliavandenilis kurio atsparumas detonacijai prilyginamas nuliui oktaninių vienetų.

Izooktanas – angliavandenilis kurio atsparumas detonacijai prilyginamas šimtui oktaninių vienetų.

95-benzinas – tai angliavandenilių mišinys, kurio atsparumas detonacijai (oktaninis skaičius) yra toks pats, kaip ir mišinio iš 95% izooktano ir 5% T-heptano. Tačiau yra angliavandenilių, kurių atsparumas detonacijai yra gerokai didesnis už izooktano, kaip kad yra angliavandenilių kurių atsparumas detonacijai yra mažesnis už T-heptano. Taigi 0 ir 100 oktanų nėra kažkokios ribos, už kurių neįmanoma išeiti (čia daugeliui asocijuojasi su 0 ir 100%, dėl to daroma klaidinga prielaida kad 0 ir 100 yra ribos). Taigi visiškai realu kad gali būti benzinas, kurio oktanas 110, 120 ir t.t.

Be to dar yra benzino priedai didinantys oktaną, tokie kaip tetra-etil-švinas (nuodingas, bet jo reikia labai mažai – apie100 gramų tonai benzino kad iš 62-benzino gautume 92-benziną), metil-tetra-butilo eteris, (jo reikia daug – apie 10%), ir kiti.

62-benzinas natūraliai išdistiliuojamas iš naftos, nenaudojant jokių priedų ir sudėtingų cheminių technologijų. Bet tokiu būdu jo gaunama tik apie 10% nuo naftos kiekio. Katalizatorių pagalba skaidant gudrono-bitumo frakcijas (labai sudėtinga technologija) gaunamas natūralus aukšto oktaninio skaičiaus benzinas (92…98). Į jį dar pridedant priedų, visai realu pagaminti benziną, kurio oktaninis skaičius 110 ir daugiau (aviaciniai benzinai tokie ir būna).

Dujų oktaninis skaičius natūraliai yra gerokai virš 100.

Apie detonacija. Oro-kuro mišinį spaudžiant, jis įkaista. Jeigu slėgis viršija kuro atsparumo detonacijai ribą, benzine vyksta cheminiai virsmai, susidaro vandenilio peroksidai, kuras savaime užsidega. Natūraliomis sąlygomis oro-benzino mišinys cilindre dega 20…40 m/s greičiu, švelniai perduodamas slėgimo jėgą į stūmoklį. Detonacijos metu jis dega 800…1200 m/s greičiu, t.y. sprogsta, gaunami stiprūs smūgiai į stūmoklį, ko rezultate variklis greitai sugenda. Dujos nepasižymi detonacija. Yra gaminami netgi dujiniai-dyzeliniai varikliai, kurių suspaudimo laipsnis 29…32.

80-benzinas naudojamas esant suspaudimo laipsniui 7…8;
92 – 9…10;
95 – 10…11;
98 – 11 ir daugiau).

Žibalo (reaktyvinio kuro) ir dyzelinio kuro oktaniniai skaičiai yra viso labo apie 45, todėl skiriasi kuro uždegimo principas – kuras įpurškiamas į jau suspaustą orą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • 95-benzinas
  • benzinas
  • Izooktanas
  • oktaninis skaičius
  • T-Heptanas
Kiti įrašai
Automobilių nuoma Klaipėdoje
Skaityti

Kur rasti geriausią automobilių nuomą Klaipėdoje?

Dinamometrinis raktas
Skaityti

Dinamometrinis raktas – tikslumo įrankis, būtinas kiekvienam meistrui

Automobilių apšvietimas
Skaityti

5 priežastys, kodėl halogeninės lemputės automobiliams vis dar nepraranda savo vertės

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kaip ilgalaikė automobilių nuoma gali padėti verslui taupyti išlaidas?

Toyota dalys
Skaityti

TOYOTA dalys: ką rinktis – originalias ar analogus?

Xenon lemputės
Skaityti

Kaip išsirinkti tinkamas xenon lemputes savo automobiliui?

Volvo dalys
Skaityti

Volvo dalys: ką verta žinoti renkantis originalias ir alternatyvas

Automobilio nuoma užsienyje
Skaityti

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Automobilių diagnostika
Skaityti

Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Stabdžių kaladėlės
Skaityti

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

Pustuštis kuro bakas kenkia

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

Kaip prižiūrėti valytuvus

Padanga, kurioje trūksta oro, gali tapti nelaimės priežastimi

PARTNERIO TURINYS

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Vaizdo registratorius

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

STRAIPSNIAI

Vandens dėmės

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Automobilio nuoma mieste

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Dujų įrangos remontas, reguliavimas

Sniego grandinių pasirinkimas

Kaip tvarkytis su prastu automobilio ekonomiškumu ir tepalo deginimu?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.