Vairavimo maniera
1. Užveskite variklį ir pajudėkite švelniai, greitį didinkite palaipsniui.
2. Venkite ilgo variklio veikimo tuščiąja eiga.
3. Reikiamu metu perjunkite pavaras. Kuro sunaudojama daugiau, jei važiuojama per daug žema pavara (esant aukštesnėms variklio apsukoms) arba labai aukšta pavara (esant mažesnėms variklio apsukoms). Optimaliausia režimas daugumai automobilių – nuo 1 500 iki 2 700 aps./min. dyzeliniams ir nuo 1 800 iki 3 200 aps./min. benzininiams varikliams.
4. Prastuose keliuose su nelygia danga lėtinkite greitį.
5. Išlaikykite pakankamai didelį atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, tada spūstyse važiuosite tolygiau, reikės rečiau stabdyti, ne taip greitai susidėvės stabdžiai. Be to, rečiau stabdant susitaupo kuro, kuris sunaudojamas norint pasiekti prieš tai buvusį automobilio greitį.
6. Vairuodami nelaikykite kojos ant stabdžių pedalo, nes tada daugiau sunaudojama degalų, greičiau susidėvi stabdžių kaladėlės ir greičiau gali sugesti stabdžių sistema.
7. Pristabdydami atleiskite akseleratorių, bet nejunkite neutralios pavaros. Jei įmanoma, stabdykite ne stabdžio pedalu, o „varikliu“. Vos atleidus greičio pedalą, varikliai iš karto nustoja pumpuoti kurą. Šis stabdymo būdas tinka iš tolo pamačius raudoną šviesoforo šviesą. Privažiuojantys prie šviesoforo neutralia pavara iš tiesų sunaudoja daugiau benzino.
8. Statydami automobilį nuokalnėje, nepalikite įjungtos pavaros, verčiau naudokite stovėjimo stabdį.
9. Pašildykite variklį. Kol variklis neįšilo tiek, kiek reikia, greičio pedalą spauskite kuo švelniau.
10. Nelėkite. Dauguma automobilių važiuodami 110 kilometrų per valandą greičiu sunaudoja 25 proc. daugiau kuro, negu važiuodami 90 kilometrų per valandą greičiu. Ekonomiškiausias kuro sąnaudų požiūriu greitis būtų toks, kai įjungta aukščiausia pavara, o variklio apsukos – kiek didesnės žemiausios normos (nurodytos 3-iame punkte).
11. Iš anksto planuokite kelionę. Rinkitės tokį maršrutą, kad išvengtumėte transporto spūsčių ir dažnai pasitaikančių šviesoforų.
Automobilio būklė
1. Padangose palaikykite gamintojo rekomenduojamą oro slėgį. Taip ne tik mažiau susinaudosite degalų, bet ir padangos ilgiau tarnaus.
2. Pasirūpinkite tinkamu ratų suvedimu.
3. Nesivežiokite automobilyje nereikalingo svorio. Penkiasdešimčiai kilogramų kuro sunaudojama 2 proc. daugiau degalų.
4. Stenkitės, kad automobilis visada būtų techniškai tvarkingas.
5. Įjungti elektros prietaisai didina kuro sąnaudas. Nesant būtinybei, nešildykite galinio stiklo, nesinaudokite elektriniais stiklo pakėlimo prietaisais, salono vidaus apšvietimais, nešildykite sėdynių, nejunkite kondicionieriaus ir kitų elektrą naudojančių prietaisų. Pvz., kondicionierius 100-ui kilometrų sunaudoja 1,5 litro degalų, pamirštas išjungti galinio stiklo šildymas – apie 0,4 litro. Apytikriais duomenimis, kiekvienas automobilio elektros prietaiso sunaudotas kilovatas per valandą padidina kuro sąnaudas 1 litru.
6. Bagažinę ant stogo pritaisykite tik esant būtinybei. Kai jos nebereikia, iš karto nusukite, ypač jei daug važinėjate greitkeliais. Bagažinė ant stogo, ypač su dideliu svoriu viduje, blogina automobilio aerodinamiką, o važiuojant dideliu greičiu aerodinamika yra vienas svarbiausių faktorių, darančių įtaką kuro sąnaudoms.
7. Stenkitės važinėti uždarytais langais ir stoglangiu. Atviri langai ir stoglangis, taip pat papildomi elementai (pvz., stogo bagažinė) neigiamai veikia aerodinamiką ir didina kuro sąnaudas.
8. Nepirkite sunkaus automobilio. Žinoma, kad 500-ams kilogramų automobilio svorio reikia apie 700 litrų benzino per metus (per metus pravažiuojant 20 tūkst. kilometrų). Vadinasi, jei automobilis sveria 1 000 kilogramų, per metus sunaudojate apie 1 400 litrų degalų, jei mašinos svoris – 1 500 kilogramų, sunaudojate 2 100 litrų degalų ir t. t.
9. Reguliariai tikrinkite oro filtrus – užsikimšus oro filtrui, oras sunkiau pasiekia variklį, o tai neigiamai veikia variklio darbą, taigi didina kuro sąnaudas.
10. Venkite automobilio puošybos elementų. Pvz., kuo platesni ratų diskai, tuo didesnį aerodinamikos pasipriešinimą sukuria, o tai didina kuro sąnaudas. Nekeiskite gamyklinių ratų, ypač jei laukia tolima kelionė – tolimose kelionėse ypač jaučiamas didelių ratų poveikis.
Vykdant pateiktus patarimus, 100-ui kilometrų galima sutaupyti 1 – 3 litrus degalų, nuvažiavus 5 tūkst. kilometrų iki kito tepalų keitimo pavyksta sutaupyti 50 – 150 litrų kuro. Turint omenyje esamas degalų kainas, atsipirks tepalų ir tepalų filtro keitimas.