• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

Neretai juokaujama, kad techninės pagalbos centrai bei autoservisai nemėgsta keturiais ratais varomų automobilių, mat tokių vairuotojai žiemą kur kas rečiau užstringa pusnyse ar nuvažiuoja nuo kelio. Tačiau tokie juokai yra realybė – augant visureigių populiarumui, vairuotojus gelbėti išties reikia rečiau.

Visureigis visada buvo suvokiamas kaip didelis, keturiais ratais varomas, neekonomiškas ir brangus automobilis, tačiau laikai keičiasi – šiandien Lietuvoje pilna tokią transmisiją turinčių nedidelių ir nebrangių modelių.

Kaina – svarbus kriterijus

Keturis varančius ratus turinčių automobilių privalumai išryškėja žiemą, o jų populiarumas ypač išauga vėlyvą rudenį. Besidairydami naujo automobilio, vairuotojai svarsto ne tik apie asmeninius, bet ir visos šeimos poreikius – juk jie dažniausiai yra praktiškesni, o prastame kelyje keturi varomi ratai pasitikėjimo suteikia daugiau.

Vis dėlto svarbiausias kriterijus renkantis bet kokį automobilį yra kaina, bet už 4WD transmisiją turintį žmonės dažniausiai pasirengę sumokėti daugiau. Tačiau rinkoje pasirinkimas yra didelis ir, daugeliui automobilių brangstant, kai kurie modeliai išlaiko neaukštą kainos kartelę.

Vienas geriausių pavyzdžių – „Suzuki“. Šio gamintojo keturių varančių ratų pavarą turintis hečbekas „Swift“ kainuoja 13 990 Eur, analogišką sumą atsieitų ir nedidelis visureigis „Ignis“. Tiesa, teorinė lyderė šioje rinkoje – „LADA 4×4 (Niva)“, kurį Lietuvoje įsigyti galima už 9 950 Eur, tačiau ji nemėgstama masinio pirkėjo.

Kalbant apie didesnius modelius, pigiausias kompaktinių krosoverių segmente yra „Dacia Duster“ – keturiais ratais varomi modeliai kainuoja kiek daugiau nei 13 tūkst. Eur, tačiau jų komplektacija kur kas kuklesnė, pavyzdžiui, už tokią sumą jis turėtų tik plieninius ratlankius, nebūtų oro kondicionieriaus. Kiek daugiau tektų sumokėti už turtingesne komplektacija pasigirti galinčius „Suzuki Vitara“ bei „SsangYong Tivoli“ – jie kainuoja nuo 17,5 tūkst. Eur. Populiarių gamintojų modelių, pavyzdžiui, „Toyota C-HR“ kaina su keturių varančių ratų pavara jau gerokai viršija 20 tūkst. Eur.

Tarp didesnių visureigių, kurių ilgis yra didesnis nei 4,5 metro, konkurencija kainos lygmeniu dar aršesnė: iki 30 tūkst. Eur ribos galima įsigyti keturiais ratais varomus „Nissan X-Trail“ ar „Škoda Kodiaq“, o kalbant apie pačius didžiausius, neprilygstamas yra „SsangYong Rexton“. Galingo rėminę konstrukciją turinčio modelio bazinė kaina yra mažesnė nei 31 tūkst. Eur – jis neretai pavadinamas labiau prieinamu „Toyota Land Cruiser“, mat panašių techninių savybių turintis šis modelis kainuoja 8 tūkst. Eur daugiau.

Naudingesnis sprendimas

Daugelis šiuolaikinių visureigių gali būti komplektuojami su dviem transmisijų tipais – dviejų arba keturių varančių ratų. 4WD pavarą turintys automobiliai dažniausiai yra brangesni, tačiau jų ir likutinė vertė aukštesnė, todėl išskaidžius lizingo įmokas keleriems metams, skirtumas kiekvieną mėnesį bus minimalus. O ilguoju laikotarpiu, įvertinant ne tik pradinę kainą, 4WD automobilis gali tapti net ir pigesnis.

Automobilių nuomos įmonės „Sixt Lietuva“ vadovas Algimantas Andrašiūnas teigia, kad šis argumentas yra svarbus, tačiau ne visada pagrindinis. Klientai keturis varančius ratus turinčius automobilius įprastai renkasi dėl kitų priežasčių, pavyzdžiui, didesnio pravažumo, kuris tampa ypač aktualus šaltuoju ir šlapiuoju metų laikais.

„Mums, kaip nuomos kompanijai, teikiančiai kompleksinius sprendimus kartu su visa automobilio priežiūra bei technine pagalba, labai patinka, jog daugėja visureigių su aukštesne prošvaisa. Žiemą yra mažiau vargo ir išlaidų organizuoti techninę pagalbą, kadangi visus varančius ratus turinčius automobilius daug rečiau reikia gelbėti užstrigus miške ar nuvažiavus nuo kelio“, – šypsosi įmonės vadovas.

Kitas keturis varančius ratus turinčių automobilių privalumas – juos lengviau parduoti antrinėje rinkoje. Juk įsigijus naują, jį kažkada reikės parduoti. Šis procesas visada paprastesnis, kai automobilis yra geresnės komplektacijos bei turi visus varančiuosius ratus – taip jis automatiškai tampa pranašesnis už kitus konkurentus.

Todėl renkantis asmeninę transporto priemonę specialistai pataria atsižvelgti ne tik į dideliu tempu augančią visureigių rinką, bet ir kitas tendencijas – populiarėjančius benzininius variklius ar specifines technologijas, kurios po kelerių metų taps įprastos daugelyje automobilių.

Pavyzdžiui, prieš dešimtmetį dar buvo normalu pamatyti rankenėle nuleidžiamus priekinius langus ar rankiniu būdu reguliuojamus veidrodėlius, tačiau šiandien naujame modelyje tai būtų nesusipratimas. Analogiška situacija ir su kai kuriomis šiuolaikinėmis technologijomis: automatiškai įsijungiančiais žibintais, tamsintais užpakaliniais langais, šildomomis sėdynėmis ar pagrindinių sistemų valdymu ant vairo. Po kelerių metų tokių sistemų neturintį automobilį parduoti greičiausiai bus labai sunku, todėl rinkos ekspertai siūlo verčiau išleisti daugiau įsigyjant ir taip užsitikrinti paprastesnį pardavimo procesą bei aukštesnę likutinę vertę.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Sandėliavimas
Skaityti

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

Praktiniai patarimai perkant automobilį

Kaip prižiūrėti valytuvus

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

Nykstanti rūšis: rėminė automobilio konstrukcija

PARTNERIO TURINYS

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Automobilių kabliai

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Prancūzai sieks pagerinti jiems patiems priklausantį greičio rekordą, važiuodami 3000 AG elektromobiliu VBB-3. Naujasis elektromobilis-rekordininkas pagamintas bendradarbiaujant su Ohajo valstijos (JAV) universiteto specialistais.

Nesileiskite apakinami saulės

Prancūziškas ar vokiškas automobilis?

Kas gali tamsinti automobilių langus?

Žemi dažniai automobilyje

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.