• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Išskirtinė „Toyota RAV4“ istorija: penkios sėkmingiausio pasaulyje SUV kartos

„Toyota RAV4“ jau daugiau nei du dešimtmečius yra pasaulio, taip pat ir Baltijos šalių SUV rinkų lyderis. Pardavimas pasaulyje šių metų vasarį jau viršijo 10 milijonų automobilių, o Baltijos šalyse – 20 tūkst. Lietuvoje nuo debiuto 1995 m. naujų šių miesto SUV buvo parduota kiek daugiau nei 6 tūkst., o šalies keliuose šiuo metu važinėja gerokai daugiau modelių. Kokios buvo penkios šio modelio kartos, kuo jos išsiskyrė šiuo metu sparčiausiai augančiame automobilių segmente?

Kompaktinių SUV segmentas, kurį sukūrė „Toyota“, greitai išpopuliarėjo. 1994 m., pirmaisiais RAV4 gamybos metais, šių modelių buvo parduota apie 53 tūkst. Po metų šis skaičius išaugo du kartus, dar po metų – tris. Sulig kiekviena karta pardavimas augo, o 2019 m. rezultatas – 17 kartų geresnis nei 1994 m. Su RAV4 išaugo visa konkurentų karta – kone kiekvienas gamintojas savo gamoje turi bent po du kompaktinius SUV modelius.

Pirmoji karta – naujo segmento debiutas

1994 m. „Toyota“ pristatė kompaktišką miestui pritaikytą SUV ir taip sukūrė naują automobilių segmentą. Pirmasis RAV4 turėjo trejas duris, o jo kėbulas buvo vos 3,69 m ilgio. Išilgai sumontuotas 2 litrų benzininis variklis pasiekė 129 AG, o transmisija užtikrino nuolatinę keturių varančių ratų pavarą. Nebuvo tik įprastos bekelei skirtų SUV modelių funkcijos – lėtesnės pavaros (angl. low gear).

Kompaktiškumas ir aukšta sėdėjimo pozicija leido itin lengvai manevruoti, o jo valdymo savybės bei komfortas labiau priminė įprastus hečbekus nei visais ratais varomus modelius. 1996 m. gamą papildė penkerias duris turintis 4,1 m ilgio modelis su galima dviejų varančių ratų (priekinių) opcija. Vėliau dar buvo sukurtas trejų durų modelis su minkštu nuimamu stogu bei RAV4 elektromobilis, gamintas iki 2000 m.

Antroji karta – daugiau pasirinkimo laisvės

Antrosios kartos RAV4, gamintas 2000–2006 m., buvo sukurtas ant visiškai naujos platformos ir kiek didesnis už pirmąjį modelį (5,5 cm pailgėjo trejų durų versija ir 4 cm – penkerių). Klientai galėjo rinktis iš dviejų benzininių variklių, pasiekiančių 123 arba 150 AG, o nuolatinė visų varančių ratų sistema turėjo centrinį riboto praslydimo bei papildomai užsakomą „Torsen“ galinį diferencialus. 2001 m. pirmą kartą į RAV4 pradėtas montuoti dyzelinis variklis – 2 litrų D-4D, pasiekiantis 116 AG.

Trečioji karta – tik penkerios durys

Trečiosios kartos RAV4, gamintas 2006–2012 m., gerokai išaugo ir buvo užsakomas tik penkerių durų kėbulas. „Toyota“ priėmė tokį sprendimą atsižvelgdama į klientų poreikius – jie pageidavo dar erdvesnio automobilio, o trejų durų kėbulas ilgainiui tapo nebeaktualus. Atsirado ir naujos jėgainės – keturios benzininės ir viena dyzelinė.

Šiame modelyje debiutavo visiškai nauja „Toyota“ visų varančiųjų ratų sistema su elektroniniu būdu automatiškai valdoma mova, kurios veikimas priklauso nuo automobilio greičio, akceleratoriaus padėties, vairo pasukimo kampo ir modelį veikiančių G jėgų. RAV4 valdymo savybės buvo dar pagerintos pristačius važiavimo nuokalne sistemą „Downhill Assist Control“ bei pajudėjimo įkalnėje asistentą „Hill-start Assist Control“.

Ketvirtoji karta – su dar tobulesne AWD sistema

2013 m. pristatytas ketvirtos kartos modelis, palyginti su ankstesniąja, pailgėjęs 23,5 cm. Variklių pasirinkimas pakito iki dviejų benzininių bei dviejų dyzelinių jėgainių, o automobilis išsiskyrė dar pažangesne visų varančiųjų ratų (AWD) technologija su išmania sukimo momento paskirstymo sistema „Dynamic Torque Control“. Ji turėjo dvi naujas funkcijas – didesnį stabilumą posūkiuose bei sportišką važiavimo režimą.

2016 m. RAV4 buvo atnaujintas labiausiai per visą savo istoriją – pristatyta visiškai hibridinė versija. Pirmasis „Toyota“ kompaktinis hibridinis SUV turėjo 197 AG pasiekiančią jėgainę, užtikrinančią sklandų greitėjimą iki 100 km/val. vos per 8,3 sek., mažiausias klasėje degalų sąnaudas bei anglies dioksido emisijas – atitinkamai 4,9 l/100 km ir 115 g/km.

Penktai kartai – visiškai nauja platforma

Penktosios kartos RAV4 buvo pristatytas 2018 m., o Europoje debiutavo 2019 m. Tai yra pirmasis SUV, sukurtas ant naujosios „Toyota New Global Architecture“ platformos, užtikrinančios puikias valdymo savybes bei saugumą. Į šį RAV4 montuojama ketvirtos kartos hibridinė sistema kartu su 2,5 l „Dynamic Force“ varikliu užtikrina didelę galią bei efektyvumą. Kaip ir ankstesnis, šis išsiskiria mažiausiomis klasėje degalų sąnaudomis bei anglies dioksido emisijomis.

2020 m. penktosios kartos modelis bus papildytas dar viena technine inovacija – pirmuoju įkraunamu hibridiniu „RAV4 Plug-in Hybrid“. Tai bus galingiausias kada nors sukurtas RAV4, pasiekiantis 306 AG, užtikrinantis puikias dinamines savybes, taip pat – išskirtinai mažas degalų sąnaudas bei anglies dioksido emisijas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Išvengti avarijos – vos viena sekundė

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Mini ekskavatorius

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

PARTNERIO TURINYS

Kemperių remontas Vilniuje

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Automobilių kabliai

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

GPS meistras pataria

STRAIPSNIAI

Dažų iškėlimas / „Karakulio” efektas

„Tesla Model X“ – elektrinis visureigis, greitesnis už „Porsche 911“

Patikima signalizacija – puikus sargas

Kas penktas kelyje paslidinėja tyčia?

Atsakingai vairuojant galima sutaupyti net 20 procentų degalų

Vairavimo per lietų ypatumai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.