• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Paradoksas: lietuviai gali sau leisti naujus automobilius, bet renkasi naudotus

Ekonominė situacija Lietuvoje tikrai nėra tokia, kad visos šeimos galėtų persėsti į naujus, ką iš salono išvažiavusius automobilius. Taip nėra niekur pasaulyje, naudotų automobilių rinka aktuali net ir labiausiai išsivysčiusiose šalyse. Tačiau Lietuvoje ji tiesiog klesti. Ir tautiečiai perka toli gražu ne pigiausius kibirus, o gana brangius senstelėjusius „premium“ klasės automobilius už tokią kainą, kad galėtų įpirkti ir naują mašiną.

Automobilių rinkos ekspertai aiškina, kad toli gražu ne visi geba susiskaičiuoti, kad gali įpirkti naują automobilį, o kitiems svarbiau turėti kad ir ne geriausią, bet solidžią saviraiškos priemonę, tik ne naują kompaktinį modelį.

Ne tokie ir brangūs

Per pirmus 9 šių metų mėnesius Lietuvoje „Autotyrimų“ duomenimis buvo užregistruota kiek daugiau ne 30 tūkst. naujų automobilių. Tuo tarpu naudotų automobilių rinkoje sandorių buvo beveik 165 tūkst. – pusšešto karto daugiau. Ar lietuviai negali įpirkti naujų automobilių? „Autoplius.lt“ duomenys, rodantys, kad vidutinė naudoto automobilio sandorio vertė buvo 4,4 tūkst. eurų sako, kad dar negali, mat net ir mažiausi nauji miesto automobiliukai kainuoja dvigubai brangiau. Tačiau tai – vidurkis. Žmonės perka ir pigesnius, ir brangesnius naudotus automobilius nors galėtų įsigyti visiškai naują transporto priemonę.

Rinkimų „Lietuvos metų automobilis 2021“ komisijos narys, automobilių rinkos ekspertas ir „CarVertical“ atstovas Matas Buzelis sako, kad nemažai žmonių tiesiog nesugeba pasiskaičiuoti, kad jie gali sau leisti įsigyti naują automobilį.

„Manau, kad lietuviai neperka naujų automobilių dėl senų įsitikinimų, kad su sena mašina saugu gyventi ir nepaskaičiuoja, kiek pinigų išleidžia jos eksploatacijai. O jei paskaičiuotų, tai pamatytų, kad naujas automobilis yra ne toks jau brangus“, – savo požiūrį dėstė M. Buzielis. 30 tūkst. ar 250 eurų?

Ekspertas sako, kad visa automobilio kaina daugumai atrodo nesuvokiama, o tie laikai, kai žmonės ėjo pirkti automobilio su lagaminu pinigų – pasibaigė. Dabar apie 80 proc. naujų automobilių pardavimų įvyksta transporto priemonę perkant lizingu.

„Ne kiekvienam žmogui kaina pasako, ar automobilis įperkamas ar ne. Tarkim, 30 tūkst. eurų kaina ne vieną gali išgąsdinti, tad perka mašiną, kainuojančią 5 tūkst. eurų ir važinėja nepaskaičiavę eksploatacijos išlaidų, kurios ne pirmos jaunystės automobiliui gali būti visai nemenkos. O paskaičiavus, kad per mėnesį galima skirti, tarkim 250 eurų automobiliui, sumokėjus pradinį įnašą pasirodys, kad galima važinėti visai neblogu nauju automobiliu, kuris nekels problemų“, – pratęsė M. Buzelis.

Bankininkai praėjusiais metais paskaičiavo, kad vidutines pajamas gaunanti lietuvių šeima lizingu galėtų nusipirkti daugiau nei 24 tūkst. eurų kainuojantį automobilį, o šioje kainų kategorijoje pasirinkimas jau nemažas. Štai pretendentų į „Lietuvos metų automobilio 2021“ titulą bazinės kainos mediana nedaug didesnė – 28 tūkst. eurų. Į lietuviams įkandamus rėmus įeina dauguma kompaktinių hečbekų, dabar populiarių miesto visureigių, net ir didesni universalai. Tačiau lietuviai nori didelių, prabangių automobilių.

Mašina lietuviui – statuso simbolis

Šiemet liepą populiariausias modelis tarp naudotų mašinų buvo 3 serijos BMW. Trečioje vietoje – didesnis 5 serijos BMW. „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys, žurnalo „Autobild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius teigia, kad daugumai lietuvių tiesiog paprasto, gero automobilio nepakanka, nes tai yra statuso simbolis.

„Pagal mano bendrą įsitikinimą, lietuviui automobilis vis dar yra svarbus kaip saviraiškos priemonė. Egzistuoja stereotipai, kad BMW ar „Mersedes-Benz“, kad ir senesnis, yra prabangesnis už naują „Dacia“. Juokaudavom, kad koks čia žentas, jei pas uošvienę atvažiuoja su kokiu nors „Renault“, o ne su „Mersedes-Benz“, nors galiausiai už to naujo „Renault“ kainą trys tokie „Mersedes-Benz“ išeina“, – tautoje įsišaknijusius stereotipus pasakojo V. Milius.

Nors nauji, net ir mažiausios klasės automobiliai turi daugiau technologijų ir yra saugesni už senus naudotus „premium“ klasės automobilius, dauguma lietuvių renkasi ne racionalumą, o menamą statusą ir važiavimo komfortą. Ir iš tiesų, už gana menką kainą galima nusipirkti aukščiausios klasės limuziną ir džiaugtis išskirtiniu važiavimo komfortu. Tačiau tik iki to momento, kai užklups techninės problemos.

Lyginti naujų ir naudotų negalima

„Manau, kad niekada negalima lyginti naujo ir naudoto automobilių, nes tai yra skirtingi dalykai. Galime prisiminti, kad dabar už kompaktinio hečbeko kainą, maždaug už 20 tūkst. eurų, galime nusipirkti „Bentley Flying Spur“. Automobilį, kuris kadaise kainavo 200 tūkst. eurų. Dabar jis kainuoja 10 kartų pigiau, bet aptarnavimo kaštai išliko tokie patys, ir jie netgi didėja, nes dėl amžiaus jis daugiau ges. Galima rasti naudotų automobilių, kurie siūlys aukštesnio lygio komfortą nei ekonominės klasės automobiliai, bet kai pradedi skaičiuoti, kad su ta mašina reikia važiuoti kiekvieną dieną, ir kai paskaičiuojame jos eksploatacijos kaštus, matome, kad rinktis prabangų automobilį turint mažai pinigų yra neracionalu“, – dėstė M. Buzelis.

„Lietuvos metų automobilio“ rinkimus organizuojančio „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ nariai teigė, kad rinktis naują automobilį yra racionalu dėl to, kad jam labai paprasta apskaičiuoti eksploatacijos kaštus.

„Žinoma, kad apynaujis BMW bus prašmatnesnis už kokį nors kompaktinį mažylį, nes kompaktinis mažylis yra pagamintas taip, kad būtų pigus ir važiuotų pigiai. Tačiau kuo prabangesnį ir senesnį automobilį renkiesi, tuo labiau rizikuoji. Paprastam vairuotojui, kuriam nereikia prabangaus ženklelio, naujas automobilis yra logiškiausias sprendimas, nes su juo tiesiog neturi galvos skausmo, nevargsti“, – dėstė „Autobild Lietuva“ redaktorius.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

8 būdai, kaip išdžiovinti šlapią automobilį ne garaže

Automobilių supirkimas Klaipėdoje

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Starterio tipas

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

8 kovos su karščiu būdai

PARTNERIO TURINYS

Stogo skersiniai

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

STRAIPSNIAI

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliams?

Padangų svarbiausi parametrai

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Nuleista uždanga nuo paties brangiausio ir pasiučiausio automobilio pasaulyje: „Lamborghini Veneno“

Koks automobilio greitis yra ekonomiškiausias?

Audi pristato „raumeningą“ hečbeką S3 Sportback

Garso automobilyje ypatumai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.