- Visiškai į vairuotoją orientuotas sportinis automobilis, sukurtas tikram vairavimo džiaugsmui sugrąžinti
- Kompaktiškiausias pasaulyje keturvietis sportinis automobilis su ypač žemu gravitacijos centru bei optimaliu galios ir svorio santykiu
- Sugrįžimas į „Toyota“ sportines šaknis su vieninteliu pasaulyje į priekį įmontuoto horizontalaus opozicinio variklio ir pavaros su galiniais varančiaisiais ratais paketu
- Transmisiją sudaro „Subaru“ 2,0 litrų plokščias keturių cilindrų benzininis variklis su „Toyota“ galią bei sukimo momentą pagerinančia „D-4S“ technologija
- 200 DIN AG ir 205 Nm sukimo momentas smarkiam pagreičiui
- Neofunkcionalistiniu dizainu jungiama išsiskirianti aerodinamika su jausmus žadinančiu stiliumi, atkuriančiu praeities „Toyota“ sportinių automobilių palikimą
- Visoje Europoje pavadintas „GT 86“ atiduodant duoklę „Toyota GT“ automobilio palikimui ir gaivinančiam „Corolla Levin AE86“ vairavimui
- „GT 86“ prekyboje Lietuvos rinkai nuo 2012-ųjų vasaros
Po entuziastingai stebimo vystymo laikotarpio noriai laukiamas „Toyota“, kompaktiškas 2+2 sportinis automobilis „GT 86“ debiutuoja pasaulyje šių metų lapkričio 30 d. Tokijo automobilių parodoje. Visoje Europoje nuo 2012 m. vasaros parduodamas „GT 86“ yra visiškai į vairuotoją orientuota transporto priemonė. Pagal sumanymą ji orientuota konkrečiai į esminius klasikinio sportinio automobilio potyrius ir suteikia tikro vairavimo džiaugsmo, taip pat tiksliai ir greitai reaguoja į mažiausią greičio pedalo paspaudimą arba vairo pasukimą. Tai svarbu tiems, kurie vairavimą laiko labiau savo aistra
nei būtinybe.
Naujasis „GT 86“ su itin žemu aerodinaminiu korpusu, glaudžiai dengiančiu gamybos pastangų reikalaujančias vietas, pagrįstas visiškai nauja platforma. „GT 86“ be sunkios didelio litražo transmisijos savo veikimui grįžta prie „Toyota“ sportinių šaknų su vieninteliu pasaulyje kompaktišku į priekį įmontuotu ir laisvai besisukančiu horizontaliu opoziciniu „Boxer“ benzininiu varikliu ir pavara su galiniais varančiaisiais ratais.
Šis unikalus transmisijos formatas derinamas su kompaktiškiausiu pasaulyje keturviečiu dizainu, lengvumu, maža inercija ir žemu gravitacijos centru, kad galios ir svorio santykis būtų geriausias, koks tik įmanoma. Šie požymiai suteikia „GT 86“ gyvybingumo, pasiekiamų eksploatacinių savybių ir didelio sukibimo paruoštų naudoti dinaminių savybių, kai su mažiausiai elektronikos užtikrinamas didžiausias vairavimo malonumas.
Paruošta suteikti didžiausią sportinio vairavimo malonumą
Naujasis 4,240 mm ilgio, tik 1,285 mm aukščio ir 2,570 mm tarpuračio „GT 86“ yra kompaktiškiausias pasaulyje keturvietis sportinis automobilis.
Ir transmisijos, ir vairavimo padėtys yra kiek galima žemiau ir toliau galinėje dalyje, kad būtų optimizuotas balansas, suteikiant „GT 86“ beveik tobulą 53:47 svorio paskirstymą. Į priekį įmontuoto „Boxer“ variklio plokščias keturių cilindrų formatas derinamas su žemiausia vairuotojo klubų buvimo vieta iš visų „Toyota“ transporto priemonių, kad „GT 86“ būtų suteiktas ypač žemas gravitacijos centras, esantis tik 460 mm aukštyje.
„GT 86“ nepaprastai padidina savo mažiausios masės su superautomobiliu besivaržančios inercijos, itin žemo gravitacijos centro su priekiniu „MacPherson“ statramsčiu bei galiniu dvigubu trikampiu balansyru ir didelės galios vėdinamų diskinių stabdžių suteikiamą naudą, taip sudarydamas vairuotojams galimybę visiškai išnaudoti naujojo „Toyota“ sportinio automobilio nepaprastai lengvą valdymą, dinamišką judrumą ir balansą posūkiuose.
Pirmasis pasaulyje horizontalus opozicinis „D-4S“ variklis
„GT 86“ 2,0 litrų natūralaus aspiravimo benzininis variklis yra bendro „Subaru“ ir „Toyota“ vystymo rezultatas, kai sutelkiama techninė patirtis ir bendra aistra sportiniams automobiliams. Prie „Subaru“ naujai sukurto horizontalaus opozicinio 1998 m3 keturių cilindrų „Boxer“ variklio „Toyota“ pridėjo savo „D-4S“ technologiją. „D-4S“ su atskirais dvigubais purkštukais abiem kryptim, įpurškimu į kolektorių ir aukšto slėgo santykiu 12,5:1 padidina galią ir sukimo momentą, aplenkdamas didelį spektrą variklio greičių, neaukojant degalų suvartojimo ir aplinkos taršos rodiklių.
Naujasis variklis išvysto 200 DIN AG esant 7000 apm ir didžiausią sukimo momentą 205 Nm esant 6600 apm, suteikdamas „GT 86“ greitį ir gerą sukibimą.
Plokščias keturių cilindrų variklis gali būti jungiamas su šešių greičių mechanine arba šešių greičių automatine transmisija. Mechanine transmisija galima greitai ir tiksliai perjungti pavaras, o automatinė transmisija valdoma ant sportinio vairo montuojama pavarų perjungimo svirtele.
Galia yra paskirstoma galiniams ratams per riboto slydimo diferencialo tinkamiausią trauką ir sukibimą visomis vairavimo sąlygomis. „GT 86 ABS“ ir perjungiamos VSC saugos sistemos buvo tiksliai suderintos, kad būtų sukurtas dinaminis stabilumas net kraštutinėse situacijose, naudojant mažiausiai elektronikos vairavimo potyriams išgryninti.
Jausmus žadinantis dizainas, kai simbolinis stilius derinamas su praktišku grožiu
Pagal neofunkcionalizmo koncepciją sukurtame „GT 86“ pačių kompaktiškiausių galimų išmatavimų techniniai ryšiai, žemas gravitacijos centras ir puikios F-1 technologijos įkvėptos aerodinaminės charakteristikos dera su jausmus žadinančiu veržliu stiliumi, primenančiu ankstesniųjų „Toyota“ sportinių automobilių palikimą.
Drąsiu ir tuo pačiu metu simboliniu stiliumi jungiami du esminiai naujojo „Toyota“ dizaino kalbos ramsčiai: prioritetinis priekio dizainas, kuriame akcentas suteiktas padidintoms apatinėms grotelėms, taip suteikiant išskirtinę kategoriškesnę išvaizdą, ir energingos išvaizdos metodas, kad stilius būtų aiškus, inteligentiškas ir išraiškingas.
Naująjį dizainą sustiprina drąsus „skorpiono“ stilius apatinėms grotelėms, suteikiantis „GT 86“ dar daugiau agresyvumo ir sportinės išvaizdos. Kiti sportiniai elementai yra specialiai sukurti 17 colių lengvojo lydinio ratai, galinis aptakas, dvigubi galiniai išmetimo vamzdžiai ir „86“ stūmoklio logotipas, kuris pabrėžia automobilio išskirtinį priekinio „Boxer“ variklio ir pavaros su galiniais varančiaisiais ratais transmisijos formatą.
Dėl automobilio visiškai į vairuotoją orientuoto salono iš naujo įvertinama važiavimo sportiniu automobiliu esmė, nes kiekvieno vairuotojo naudojamo elemento ergonomika ir funkcionalumas išnagrinėti itin smulkmeniškai.
Sėdynių ir jų atlošų paviršiai sukurti taip, kad būtų suteikta optimali atrama, veikiant pagreičio G jėgoms iš priekinės bei galinės pusių ir šonų. Be to, priekinės sėdynės forma sukurta ne tik taip, kad būtų patogu, bet ir siekiant, kad alkūnės netrukdytų perjungti pavaras.
Vairo skersmuo yra tik 365 mm, ir tai yra mažiausio skersmens iki šiol įmontuotas „Toyota“ automobilyje vairas, o jo elnio odos apdaila buvo pasirinkta atsižvelgiant į nuodugnius išbandžiusiųjų vairuotojų atsiliepimus, kad vairą sukti būtų lengviau, o sukibimas būtų didžiausias esant įvairioms sąlygoms salone.
Aplink didžiulį tachometrą surinktas trijų skaitiklių prietaisų skydelis sukurtas skiriant ypatingą dėmesį ekrano vietai, žymėjimams ir simboliams, taip užtikrinant optimalų matomumą ir skaitomumą vienu žvilgsniu sportinio vairavimo metu. Vairuoti visiškai paruoštas salonas yra dekoruotas anglies pluošto efekto apdaila, sportiniu visiškai juodu stogo apmušalu, raudonais apmušimo dygsniais, aviacinio stiliaus pavarų perjungimo svirtele ir lengvais aliuminio pedalais.
Sportinių automobilių su priekyje įmontuotu varikliu ir pavara su galiniais varančiaisiais ratais 50 metų palikimas
Nors „GT 86“ pristatomas kaip vienintelis pasaulyje automobilis su į priekį įmontuoto horizontalaus opozicinio variklio ir pavaros su galiniais varančiaisiais ratais paketu, jo negalima vadinti pirmuoju. Ši garbė atitenka „Toyota Sports 800“ su dviejų cilindrų „Boxer“ varikliu, kurį įmonė pradėjo vystyti 1962 m. Nuo tada „Toyota“ nuėjo ilgą kelią gamindama puikius į vairuotoją orientuotus sportinius automobilius su priekyje įmontuotu varikliu ir galiniais varančiaisiais ratais, kurie tapo populiarūs visuomenėje ir sėkmingi konkuruodami. Gražusis „2000 GT“, 2,0 litrų šešių cilindrų variklio kupė, pirmą kartą pasirodė 1965 m. Tokijo automobilių parodoje. Jis padėjo sukurti įmonės, kaip sportinių automobilių gamintojos, pasaulinę reputaciją.
1971 m. pristatyta „Celica“, kurioje buvo įmontuota pavaros su galiniais varančiaisiais ratais transmisija, buvo entuziastų garbinama dėl judrumo. Visos keturios „Supra“ kartos garsėjo šešių cilindrų varikliais ir galiniais varančiaisiais ratais. Ir pirmą kartą 1984 m. pasirodęs „MR2“ užsidirbo pelnytą vieno iš visų laikų geriausiai valdomų sportinių automobilių reputaciją. Vis dėlto „Toyota GT 86“ sukurti įkvėpė „Corolla Levin AE86“, turinti reputaciją dėl gryno malonumo ir esminių vairavimo malonumų įkūnijimo.
„Corolla Levin AE86“ su priekyje įmontuotu varikliu, pavaros su galiniais varančiaisiais ratais transmisija, kompaktiškais gabaritais, lengvumu, nepriekaištingu balansu ir pranašiu galios ir svorio santykiu savo 1983–1987 gamybos metais tapo privalomu pasirinkimu važiuoti ralyje arba žiedinėse lenktynėse.
„GT 86“ yra tikrai lengvas automobilis, suteikiantis privatumo. Juo tobulai atgaivinama įkvepianti paskutinės „Corolla Levin AE 86“ dvasia, o dėl daugybės klientui pritaikomų detalių siekiama, kad jis taptų įperkamu automobiliu, kuris auga kartu su savo vairuotoju.