Kai spusteli pedalą stipriau nei reikia, dažniausiai apie pasekmes susimąstai per vėlai – kai telefono ekrane pamatai laišką iš eKET.lt. Tarsi neįprasta sveikinimo atvirutė su nelauktu priedu. Baudos už greitį Lietuvoje pastaruoju metu tapo ne tik didesnės, bet ir skaudesnės – ypač tiems, kurie vairavimą traktuoja kaip adrenalino dozę, o ne atsakomybę.
Skaičiai, kurie priverčia nuleisti koją nuo akseleratoriaus
2025 metais numatyta, kad už greičio viršijimą net 10 km/h mieste gali tekti pakloti nuo 30 iki 60 eurų. O jeigu viršijai 20 ar daugiau – gali tikėtis kelių šimtų sąskaitos. Ir dar – jei viršiji ten, kur yra kelio darbai arba pėsčiųjų perėjos? Baudos dvigubinasi. Tai nėra teorija. Tai jau įvykę atvejai, kuriuos komentuoja žmonės socialiniuose tinkluose.
„Važiavau tik šiek tiek greičiau“ – pasiteisinimas, kuris kainuoja
Andrius iš Kauno pasidalijo savo istorija: „Išvažiuojant iš miestelio spaudžiau gal 72, o riba buvo 50. Už kilometro sustabdė pareigūnai. Galvojau, perspės. Galiausiai – 100 eurų bauda ir pažadas sekantį kartą naudoti tempomatą.“ Tokių istorijų vis daugiau. Greičio viršijimas dažnai atrodo smulkmena. Iki tol, kol kainuoja tiek pat, kiek savaitgalio išvyka.
Kodėl eKET.lt žino apie tavo greitį anksčiau nei tu pats
Technologijos nebesuteikia šanso apsimesti, kad nežinojai. Matuokliai, atnaujintos sekimo sistemos, automatinis registravimas – tai reiškia, kad užtenka vieno paspaudimo, ir tu jau turi administracinį protokolą. Daugelis sako, kad eKET.lt net greitesnis nei el. bankininkystė. Patikrink savo atvejį – viskas pateikta čia: eket.lt
Ar įmanoma išvengti baudų teisėtai?
Vienintelė išeitis – netempti nervų virvės iki nutrūkimo. Vairuoti lyg šalia sėdėtų egzaminuotojas. Arba – naudoti realius pagalbininkus: išmaniąsias programėles, kurios įspėja apie leistiną greitį, kelio ženklus ar net nufilmuotus ruožus. Kai kurie vairuotojai naudoja paprasčiausią triuką – palieka tempomatą 5 km/h žemiau nei leistina riba.
Ką sako skaičiai ir nuotaika gatvėse
Policijos statistika rodo, kad net nedidelis greičio viršijimas padidina avarijų riziką. Tuo pačiu – žmonės vis dažniau pastebi, kad keliuose tapo šiek tiek ramesni. Vien dėl to, kad skaudėjo kišenę. Ir galbūt šita tvarka – veikia.
Baudos – ne tik už greitį, bet ir už įpročius
Greitis dažnai nėra klaida. Jis tampa įpročiu. O įpročius pakeisti sunku. Bet gal šį kartą verta – ne dėl pareigūno, o dėl savęs. Nes baudos už greitį nėra tik skaičiai sistemoje. Tai signalas, kad kažkas jau buvo per greita.
Jeigu nori patikrinti, ar neturi netikėtų svečių iš kelių policijos – viską rasi per eket.lt. Ir gal šį kartą – dar spėsi anksčiau nei jie.