• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Padangų keitimo vajus prasideda: norint išvengti eilių geriausia užsirašyti iš anksto

Padangų keitimo laikas

Autoservisų atstovai pastebi, kad prasidėjo kasmetinė apgultis – atšilus orams nutįso eilės vairuotojų, norinčių pasikeisti žiemines padangas į vasarines. Siekiantiems išvengti eilių, rekomenduojama užsirašyti iš anksto, ypač jei planuojate keliones.

„Jau dvi savaites žmonės iš anksto registruojasi padangų keitimui. Negaliu sakyti kad visi puolė tai daryti, bet darbymetis jau prasideda, kalendorius pildosi“, – sako Tadas Kuliešius, padangų srityje besispecializuojančio autoservisų tinklo „Melga“ prekybos direktorius.

Pagal Kelių eismo taisykles (KET) prievolė keisti padangas numatyta du kartus per metus. Nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. O nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti automobilius su vasarinėmis padangomis.

Lemtingi keli metrai

Nors vasarinės padangos šiltuoju metų laiku yra tik rekomenduojamos – su nedygliuotomis žieminėmis ir demisezoninėmis padangomis leidžiama važinėti visus metus – specialistai sako, kad to daryti neverta. Nukenčia ir saugumas, ir piniginė.

„Pagrindinis dalykas yra saugumas – juk dažnai vežiojame vaikus, artimuosius. Vasarą su žieminėmis padangomis stabdymo kelias yra ilgesnis. Tie pora metrų gali būti lemtingi. Mitas yra ir taupymo argumentas. Kai kas mano, kad nekeisdami padangų sutaupys. Tačiau žieminės padangos vasarą dėvisi kur kas greičiau, tad ir pirkti naujas reikia dažniau. Padangų nepakeitus, tos, kurios dar galėjo tarnauti kelias žiemas, kitam šaltajam sezonui jau gali būti netinkamos. Be to, ir degalų sąnaudos su žieminėmis padangomis paprastai būna didesnės“, – sako T. Kuliešius.

Tinkamas padangas naudoti ragina ir draudikai. „Apie dygliuotas padangas net nekalbu, jų eksploatacija šiltuoju laikotarpiu yra draudžiama, nes jos gadina kelius. Nedygliuotos padangos vasarą nėra draudžiamos, bet jos sparčiau dėvisi, gali padidinti degalų sąnaudas, turi prastesnes vairavimo ir stabdymo savybes. Iš esmės padangų pakeitimas į vasarines šiltajam metų sezonui priklauso tik nuo pačių vairuotojų sąmoningumo“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jis priduria, kad draudimo bendrovė, kaip numato privalomojo draudimo įstatymas, žalą nukentėjusiems atlygins net ir tuomet, jei avarijos kaltininkas naudojo sezonui netinkamas padangas. Tačiau, jei paaiškės, kad buvo pažeisti KET reikalavimai, pavyzdžiui, padangos buvo per daug nusidėvėjusios, žala gali būti išieškota iš kaltininko.

„Aš asmeniškai manau, kad jei nedaug važinėjate – vos tūkstantį kitą kilometrų per metus – nevažinėjate greitai ar apkrautu automobiliu ir nėra kitų vairavimą bei eismą apsunkinančių sąlygų, gal ir nebūtina pirkti naujų vasarinių padangų komplekto. Visais kitais atvejais rekomenduočiau tai padaryti“, – sako A. Žiukelis.

Kaip pasirinkti padangas? 

Renkantis padangas Melgos T. Kuliešius siūlo pasakyti konsultantui savo biudžetą, kad jis galėtų tinkamai patarti, ir atkreipti dėmesį į sukibimo su šlapia danga bei pasipriešinimo riedėjimui koeficientus. Pirmasis glaudžiai susijęs su saugumu, antrasis – su degalų sąnaudomis. Abu jie paprastai būna nurodomi raidėmis ant padangų – nuo A iki E. Tiesa, šiuos duomenis nustato ir ant padangų pateikia patys gamintojai. Tarptautinės padangų kokybę ir nurodytų duomenų atitikimą realybei tikrinančios įstaigos nėra, todėl verta atkreipti dėmesį ir į gamintoją.

Gerai žinomos patyrusios kompanijos paprastai nerizikuoja susigadinti reputaciją, o nežinomi gamintojai gali pateikti ir gerokai pagražintus duomenis. Ypač jei gaminių kainos atrodo įtartinai žemos, palyginti su rinkos vidurkiu.

A. Žiukelis, savo ruožtu, primena, kad naudojant ne naujas padangas, verta patikrinti ar jų protektoriaus gylis dar atitinka reikalavimus. Lengvųjų automobilių padangų protektoriaus rašto gylis šiltuoju laikotarpiu turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm, o nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. – 3,0 mm.

„Svarbu, kad protektorius būtų tinkamas ne tik montavimo metu, bet ir visą likusį sezoną. Jei padangos jau arti ribos, svarstyčiau apie atsinaujinimą. Juoba kad ir ta KET numatyta minimali riba (1,6 mm), kaip rodo padangų testai, yra per žema. Ties 3 mm dar galime kalbėti apie saugumą esant šlapiai dangai ir sukibimą ant slidesnio paviršiaus, pvz., purvo. Kai protektoriaus gylis yra mažesnis, apie saugumą galime kalbėti tik sąlyginai. Realiai tai tik minimalių reikalavimų atitikimas“, – reziumuoja draudimo specialistas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Naudoti automobiliai: iš kurios šalies geriausia įsigyti

Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

Padangų tipai bei parametrai

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

Turbokompresorius

Turbokompresorius

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma

Automobilinis šaldytuvas

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

STRAIPSNIAI

Lengvas ir greitas: Renault pristato Clio Renaultsport 200 Turbo

Sportinis oro filtras

Ką daryti papuolus į autoįvykį

Vairavimas žiemą: kaip suvaldyti automobilį?

Atsakingai vairuojant galima sutaupyti net 20 procentų degalų

Nesuskubusieji pasikeisti padangų rizikuoja dvigubai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.