• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

miegas prie vairo

Trumpėjančios dienos, artėjantys lietingi rudeniški orai bei pasikeitęs – intensyvesnis ir labiau varginantis gyvenimo tempas dažną mūsų priverčia vis dažniau nusižiovauti ar trumpam pailsinti akis. Jei mieguistumas darbe ar namuose lems tik lėtesnį užduoties atlikimą ar pramiegotą mėgstamo serialo epizodą, visai kitokia situacija atsisėdus prie automobilio vairo – noras bent trumpam pailsinti akis gali baigtis didžiule nelaime. Tad kaip atpažinti atsiradusią grėsmę ir jos išvengti?

Vairuoti lyg išgėrus

„Pailsėsiu grįžęs“, „tik atrodau pavargęs“, „juk netoli“ – frazės, kurių geriau būtų nesakyti prieš sėdant prie vairo. Statistika ir ekspertų skaičiavimai mieguistiems ir pavargusiems žmonėms negailestingi – naktį miegojus penkias–šešias valandas, rizika patekti į avariją išauga beveik dukart, o jei miegota mažiau nei keturias valandas – net 11,5 karto.

Nieko keisto, juk mieguistumas ir nuovargis mažina budrumą bei prailgina reakcijos laiką. Atrodytų, vos akimirką trunkantis akių pailsinimas gali baigtis atsidūrimu griovyje ar kita itin skaudžia nelaime. Negana to, per vėlai pramerkę akis galime būti sugadinę gyvenimą ne tik sau, bet ir kitiems – jaučiant nuovargį ir būnant mieguistam kelyje padidėja tikimybė nepastebėti kito eisme dalyvaujančio automobilio, šalikelėje minančio dviratininko, į važiuojamąją kelio dalį įbėgusio laukinio gyvūno ar įžengusio užsisvajojusio pėsčiojo. Tokių ir panašių atvejų, kaip teigia draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, tekę fiksuoti toli gražu ne vieną.

„Budrumas kelyje, ypač kai jame nutinka įvairiausių netikėtų situacijų, yra būtinas – pastebėjus kliūtį paskutinę akimirką, stabdžiai nebepadės. O jei vairuojama tuomet, kai lyja ir važiuojamoji kelio danga yra slidesnė, reikia dar didesnio susikaupimo, nes stabdymo kelias dar labiau ilgėja. Galima savęs paklausti, jei prie vairo nesėdame išgėrę, kodėl rizikuojame vairuodami mieguisti? Juk situacijos, lyginant reakcijos laiką, gana panašios“, – susimąstyti siūlo ERGO atstovas.   

Kas įspėja apie gresiančią nelaimę?

Kartais nuovargį ir mieguistumą atpažinti itin lengva. Ne pelno siekiančios JAV organizacijos „AAA Foundation for Traffic Safety“ duomenimis, net apie 24 proc. vairuotojų pripažįsta per paskutines 30 dienų prie vairo sėdę tokie pavargę, kad buvo sunku išlaikyti atmerktas akis. Kartais apie tai, kad gresia užmigti, gali indikuoti susilpnėjęs dėmesys, dažnas mirksėjimas, koordinacijos sutrikimai, sušlubavusi atmintis, apsunkę akių vokai ar tiesiog žiovulys. 

Deja, tačiau kartais nelaimę pranašauti kur kas sunkiau. Net ir jaučiantis gerai, miego trūkumas gali nulemti mikromiegą – trumpus pasikartojančius ir nevalingus miego epizodus. Nemažai priklauso ir nuo to, kada vairuojama – JAV atliktų tyrimų duomenimis, beveik pusė apklaustųjų jautėsi mieguisti prie vairo vėlai vakare ir naktį (nuo 21 val. iki 6 val. ryto), o maždaug penktadalis jų pripažino jautę nuovargio simptomus nuo vidurdienio iki pat 17 val. 

„Artėjančio pavojaus ženklus galime pastebėti ir būdami kelyje. Jei darosi sunku išsilaikyti savo eismo juostoje, nejučia priartėjama prie kito automobilio galo ar darosi sudėtinga palaikyti saugų atstumą – privalu sustoti. Tęsti kelionę esant pavargus itin pavojinga. Be to, jei dėl esamų aplinkybių gali kilti pavojus eismo saugumui, vairuoti draudžia ir kelių eismo taisyklės“, – teigia R. Pocius. 

Kofeinas – ne išeitis

Jei vairuojant pradedamas jausti mieguistumas, geriausia sustoti kelkraštyje ir bent 15 minučių pamiegoti. Tačiau kartais pamiegojimo nepakanka arba nėra galimybių to padaryti. Tokiais atvejais, neretai griebiamasi kofeino turinčių produktų, tačiau prie šios medžiagos dažnas mūsų yra pripratęs, tad ji retai tinka padidinti budrumą. Negana to, energetiniai gėrimai yra itin žalingi širdžiai, o mėginimai priverstinai neužmerkti akių dažniausiai taip pat nesuveikia.

Kaip pataria R. Pocius, norint išblaškyti miegus, patariama įsijungti radijo stotį ar pradėti klausytis neįprastos sau muzikos. Suaktyvinti smegenis ir neleisti užmigti gali padėti gryno oro įleidimas į automobilio saloną. Galiausiai, miego metas atitolinamas pradėjus užkandžiauti – taip nuolat judinant žandikaulio raumenis.

„Visgi minėtos priemonės padeda tik trumpam laikui. Veiksmingiausias būdas nugalėti mieguistumą ir nuovargį – gerai išsimiegoti. Svarbu nepamiršti, kad kiekviena kelionė yra didžiulė atsakomybė ne tik už save, bet ir kitus, tad ir reikėtų elgtis kuo atsakingiau“, – pataria ERGO atstovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaitmeninis sportas
Skaityti

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant
Skaityti

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė
Skaityti

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas
Skaityti

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas
Skaityti

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas
Skaityti

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

Tiltas per Dubysos upę remontas
Skaityti

„Via Lietuva“: Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą remonto darbai

Greičio matuokliai
Skaityti

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių: „Via Lietuva“ paaiškina, ką svarbu žinoti vairuotojams

Apgadintas kombainas draudimas
Skaityti

Ūkininko košmaras: akmuo sugadino kombainą, draudikai skaičiuoja milžiniškus nuostolius

Ekovairavimas
Skaityti

Susisiekimo ministerija atveria ekonomiško vairavimo e.mokymosi platformą: sužinosite, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir sutaupyti

Automobiliu per baltijos šalis
Skaityti

Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?

Greičio matuokliai
Skaityti

Ministras E. Sabutis įveda aiškesnę tvarką – greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius ruožus

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Kelionės automobiliu
Skaityti

Ilgos kelionės automobiliu: pasiruoškite tinkamai ir pasirūpinkite veiklomis

Bekontaktis atsiskaitymas viešasis transportas Kaune
Skaityti

Bekontaktis atsiskaitymas Kauno viešajame transporte – patogumas vienu prisilietimu

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

TOKS viešasis transportas
Skaityti

„Citadele“ suteikia 7,7 mln. eurų finansavimą TOKS: atnaujins viešąjį transportą Klaipėdos regione

NAUJIENOS

Via Lietuva kelių remontas

„Via Lietuva“: iki rugsėjo vidurio bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės krašto kelių

telematikos konferencija

Vilniuje vyksianti tarptautinė telematikos konferencija atskleis, kaip DI keičia transporto sektorių

Keliai liūčių padariniai

Kelininkai fiksuoja liūčių padarinius

Neste degalinė

Prie Panevėžio, „Via Baltica“ kelyje, atidaroma nauja „Neste“ automatinė degalinė

Susisiekimo ministerija viešasis transportas

Susisiekimo ministerija atveria duomenis apie viešąjį transportą: kas perveža daugiausiai keleivių, kiek stotelių ir kur seniausi autobusai?

Formula 1

Kaip analizuoti Formulės 1 Lažybų koeficientus

PATARIMAI

Paskolos

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

Automobilis ruošiamas pavasariui

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Prieš perkant automobilį būtinai reikia atkreipti dėmesį į…

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Dėmės nuo poliravimo

PARTNERIO TURINYS

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Kemperių remontas Vilniuje

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

STRAIPSNIAI

Visa tiesa apie tepalus

Rinkodaros triukai: kodėl meluoja automobilio spidometras?

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Stabdžių kaladėlės

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Vairavimo per lietų ypatumai

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.