• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Padangos ir automobilių evoliucija

XX a. dažnai yra vadinamas automobilių amžiumi. Būtent per šį šimtmetį buvo sukurti pirmieji didelio pasisekimo susilaukę automobiliai. Taip pat įvyko esminis pasikeitimas žmonių sąmonėje. Šiandien žmonės jau neįsivaizduoja, koks galėjo būti gyvenimas be automobilio. Be jų ne tik būtų, kaip greitai nusigauti iki kito miesto ar iki kitos šalies, bet ir negalėtume savo namuose turėti daugelio produktų. Tiesa, automobilių nebūtų, jei kartu su jais koja kojon neevoliucionuotų jų sudėtinės dalys. Vienas svarbiausių automobilių komponentų – padangos turėjo daug įtakos sparčiai mašinų evoliucijai. Šiame straipsnyje trumpai papasakosime padangų atsiradimo istoriją.

1844 metais Charlas Goodyearas vulkanizavo gumą, kuri vėliau buvo pradėta naudoti automobilio padangų gaminimui.

1888 atsirado pirmoji padanga. Johnas Dunlopas išrado oro pripildytą padangą. Jos buvo pritaikytos dviračiams. Prieš šį atradimą dviračių entuziastai važinėjo su metaliniai ratais, be jokių paminkštinimų. Galite tik įsivaizduoti, kaip nemalonu važiuoti su dviračiu be padangų.

1895 m. Andrėjus Michelinas bandė pritaikyti padangas automobiliams. Tiesa, jo bandymas nebuvo sėkmingas.

1903 Goodyear kompanijos atstovai sukūrė padangas be kameros. Šis išradimas praktiškai buvo priitaikytas tik 1954.

1908 m. Frankas Seiberlingas sukūrė padangas su raštu. Nuo tada automobiliais važinėti tapo daug saugiau, nes mašina ant kelio laikėsi stabiliau.

1910 B. F. Goodrichas į padangoms skirtą gumą įmaišė karbono. Tai leido prailginti padangų naudojimo laiką.

1911 Philipas Straussas sukūrė pirmąją tikrai sėkmingą padangą. Jos viduje buvo šiandien automobilių pramonėje jau retai naudojamas komponentas – kamera. Ji būdavo užpildoma oru. Oro pripildytą kamerą gaubė anksčiau išrasta guma. To paties išradėjo kompanija pradėjo tiekti padangas plačiajai rinkai ir užsiėmė šio išradimo populiarinimu.

Taigi, kaip matote automobilių padangų istorija žengė koją kojon su pačiais automobiliais. Nenuostabu, kad dauguma išradimų įvyko automobilių tėvynėje Jungtinėse Amerikos Valstijose. Šalyje, kuri iki šiol pasižymi didžiausiu automobiliu tenkančiu vienam gyventojui skaičiumi.

Tiesa, evoliucija nesustoja. Tiek padangos, tiek padangų montavimas, tiek patys automobiliai tobulėjo dideliais tempais. Tiesa, šiandien svarbiausias automobilių ir jų komponentų gamintojų uždavinys yra atrasti ir pritaikyti senus išradimus šiandieniam naudojimui.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • padangos
  • padangų istorija
  • padangų montavimas
Kiti įrašai
Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Skaityti

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Skaityti

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Skaityti

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Skaityti

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Skaityti

„Continental“ padangų gumos iš kiaulpienių gamyklos atidarymas – jau šiemet

Skaityti

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: estai ir latviai – liberalesni nei lietuviai

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

PARTNERIO TURINYS

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

STRAIPSNIAI

Stiklų tamsinimas: išlikti nematomam neįmanoma

Svarbiausia automobilio dalis vasarą – kondicionierius

Dviejų kanalų stiprintuvai

Mobilizatorius – dar vienas galvosūkis ilgapirščiams

Automobilių įlenkimų lyginimas be dažymo

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.