Vienas iš paskutinių į galvą ateinančių dalykų išgirdus žodį „ultragarsas“ turbūt yra automobiliai. Bet jei Šefildo universiteto Mechaninės inžinerijos fakulteto mokslininkams pavyks pasiekti savo, ultragarsas netrukus gali persismelkti į variklių efektyvumo ir degalų taupymo segmentą, rašo ‚Discovery.com“.
Britų mokslininkai atkreipė dėmesį, kad ultragarsas gali būti vienas iš efektyviausių metodų įvertinti, kiek energijos taupumo prasme yra efektyvus automobilio variklis. Jų siūloma technologija susijusi su variklio stūmokliais. Šie yra gyvybiškai svarbi vidaus degimo variklio dalis perduodant energiją iš variklio degimo kameros į automobilio ratus.
Tyrėjai pažymi, jog, vertinant mašinos ekonomiškumą, labai svarbu suprasti, kaip variklyje funkcionuoja tepalas. Pavyzdžiui, jei jo bus per daug, jo perteklius bus sudeginamas degimo kamerose ir emisijų išeiga tokiu atveju padidės. Jei tepalo trūks, dils metalinės variklio dalys.
Paprastai inžinieriai automobilio ekonomiškumą vertina kompiuteriniais modeliais. Tačiau mechaninės inžinerijos profesorius Robas Dvajeris-Džoisas (Rob Dwyer-Joyce) tvirtina, kad ultragarsas gali gerokai patikslinti tokius vertinimus ir bendrą mašinos ekonomiškumo vaizdą.
Eksperimentų metu variklio cilindrų išorėje buvo pritvirtinti jutikliai, o po to cilindrus pasiuntė ultragarsinį signalą. Garso bangas registravo minėti jutikliai. Tokiu būdu R. Dvajeris-Džoisas su kolegomis galėjo įvertinti, kas vyksta su variklio viduje esančiu tepalu.
„Mūsų siūlomas metodas leis automobilių gamintojams patikimai pakoreguoti tepimo lygį variklyje ir užtikrinti, kad konkrečiam varikliui būtų naudojamas optimalus tepalo kiekis“, – pranešime spaudai komentuoja tyrimo vadovas.
Jis pažymi, kad siūlomas metodas tinka ne tik automobilių, bet ir didesnių sausumos bei vandens transporto priemonių variklių efektyvumui įvertinti.