• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

Kovo pradžioje žiema dar mėgsta pasispardyti, tačiau antroje jo pusėje Užgavėnių užkeikimai paprastai veikia efektyviai ir saulė danguje matoma dažniau nei pilki debesys. Vasarine nuotaika užsikrečia ne tik žmonės, bet ir vairuotojai, skubantys automobilius visapusiškai parengti šiltajam sezonui. Tačiau kai kurie veiksmai kartais daromi per anksti.

Vienas dažniausių veiksmų – vasarinių padangų naudojimas. Pamatę šviečiančią saulę ir termometro stulpelį, kylantį virš 10 laipsnių žymos, vairuotojai kartais pamiršta įstatymus ir dar kovo mėnesį nuskuba į padangų montavimo servisą.

Legali data – balandžio 1

Kaip pabrėžia „Goodyear“ padangų gamintojo atstovybės Lietuvoje vadovas Elmantas Latkauskas, toks elgesys yra ne tik neteisėtas, bet ir kelia pavojų eismo saugumui. Automobilių vairuotojai pavasarį privalo įsiminti vieną datą: balandžio pirmąją. Nuo šios dienos galima važiuoti didesniu greičiu automagistralėse, greitkeliuose bei automobilius apauti vasarinėmis padangomis. Iki šios datos važiavimas 130 km/val. greičiu kelyje Kaunas-Klaipėda, kaip ir vasarinių padangų naudojimas, yra draudžiamas.

„Balandžio 1-oji įstatymų leidėjų sugalvota ne šiaip sau. Padangų specialistai sutaria, kad 7 laipsniai šilumos yra ta riba, ties kuria vasarinės padangos pradeda dirbti geriau nei žieminės. Vidutinė paros temperatūra virš šios ribos pakyla būtent kovo pabaigoje-balandžio pradžioje, tad vasarinių padangų montavimas vos ryškiau nušvietus saulei yra ne tik nelegalus, bet ir nesaugus“, – aiškina „Goodyear“ atstovas.

Jeigu oro temperatūra žemesnė nei 7 laipsniai, vasarinė padanga su keliu sukimba prasčiau nei žieminė, o esant šlapiai kelio dangai, stabdymo kelias pailgėja. E. Latkauskas pabrėžė, kad jeigu kovo mėnesį vidutinė paros temperatūra pasiektų 10 laipsnių, vasarinių padangų naudojimas turėtų būti svarstomas, tačiau dabartinėmis oro sąlygomis saugesnis sprendimas yra visiems naudoti žiemines padangas.

„Žieminė padanga orientuota į sukibimą su sniegu, ledu, pritaikyta darbui esant žemoms temperatūroms. Vasarinė sukurta tik tam, kad sukibtų su asfaltu iš išlaikytų savo savybes esant kuo aukštesnei temperatūrai. Kovo antroje pusėje naktimis dar gali pasitaikyti šalnų – tuomet ankstyvą rytą vairuoti vasarinėmis padangomis apautą automobilį būtų labai pavojinga“, – teigia padangų specialistas.

Jis pateikė ir kitą pavyzdį, kurio neįvertinę vairuotojai mąsto pernelyg optimistiškai. Net vidurdienį išvydus 10 ar daugiau laipsnių šilumos rodantį termometrą, tai toli gražu nereiškia, kad automobiliu važiuoti teks esant tai pačiai šilumai. Juk automobiliai dažniausiai naudojami ryte ir vakare, kelionei į darbą ir namo. O temperatūra ankstų rytą bei vakarą paprastai būna 5-7 laipsniais žemesnė nei vidurdienį. Kitaip sakant, jeigu vidurdienį oro temperatūra bei sąlygos tinkamesnės vasarinėms padangoms, tai rytą bei vakarą žieminės yra geresnis pasirinkimas.

Pavojų daugiau nei vienas

Kovo antroje pusėje dienomis temperatūra neretai pakyla iki daugiau nei 10 laipsnių šilumos, o plieskiant saulei, kelio dangos temperatūra įšyla dar labiau. Tuomet automobilis, apautas žieminėmis padangomis, yra mažiau stabilus ir juo važiuoti reikėtų atsargiau. „BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis vairuotojams tokiu metu turi paprastą patarimą – nepervertinti savo jėgų.

„Aišku, tokiu atveju vasarinė padanga tikrai geriau dirba. Tačiau nereikia apsigauti, nes yra tikimybė, kad ir pačiame kovo gale rytais ar vakarais dar gali paspausti šaltukas. Ir kartais tas pusvalandis gali būti lemtingas“, – įspėja vairavimo instruktorius.

Kovo pabaiga yra pavojinga ne tik vairuotojams, skubantiems montuoti vasarines padangas. Kadangi rytinės šalnos pasitaiko retai, jos vairuotojus užklumpa netikėtai – įpratę prie šilumos žmonės pamiršta, jog rytais blizgantis asfaltas reiškia slidžią dangą. Todėl kai kuriomis pirmojo pavasario mėnesio dienomis gatvėse matyti dešimtys techninių eismo įvykių.

„Lemtingo pusvalandžio pašalus“ grėsmę įžvelgia ir automobilių žurnalistas, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis. Jis mano, kad geriau jau esant šiltam orui važinėti žieminėmis padangomis apautu automobiliu negu šąlant – vasarinėmis.

„Natūralu, kad padangoms dirbant neoptimaliu režimu, jos neparodo savo geriausių savybių. Žieminės padangos prie aukštos temperatūros labai greitai dyla ir svarbiausia, nebepasižymi geru sukibimu. Todėl bet kokiu atveju reikia į tai atsižvelgti. Tačiau jokiu būdu nerekomenduoju pasikeisti padangų anksčiau, negu tai numato įstatymai. Dėl dviejų priežasčių: visų pirma, jūs tampate nelegalas kelyje, antra – šalnų tikimybė didelė. Mano manymu, geriau žieminės padangos šiltą dieną negu vasarinės – šalnų sukaustytą rytą“, – savo požiūrį dėsto patyręs vairuotojas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Skaityti

Padangos ir automobilių evoliucija

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Skaityti

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Skaityti

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Skaityti

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Skaityti

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Skaityti

„Continental“ padangų gumos iš kiaulpienių gamyklos atidarymas – jau šiemet

Skaityti

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

vairavimas saulės spiginimas

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

8 būdai, kaip išdžiovinti šlapią automobilį ne garaže

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Kad padangos tarnautų ilgiau

Kaip parduoti savo automobilį

PARTNERIO TURINYS

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Vaizdo registratorius

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Vairavimo per lietų ypatumai

Audi pristato „karštąjį” kompaktinį visureigį RS Q3

Elektrinis dviratis „Audi“: saugokitės baudų už viršytą leistiną greitį

Bendrosios krovinio vežimo nuostatos

Kaip užmontuoti padangą ant ratlankio?

Kuro priedai gelbsti ir apgavikus

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.