• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kondicionieriai: komfortas ant sveikatos ribos

Vokietijos saugaus eismo tarnybos DVR duomenimis, oro atšilimas iki 27 laipsnių Celsijaus riziką pakliūti į avariją padidina maždaug 11 procentų. Šis rodiklis yra dvigubai didesnis, jei oro temperatūra lauke siekia 30 laipsnių.

Aukšta temperatūra sumažina dėmesio koncentraciją ir sulėtina reakciją, be to, padažnėja pulsas, o vairuotojai tampa nervingesni bei agresyvesni. Vienas pagrindinių patarimų – automobilyje naudoti kondicionierių arba, tokį susimontuoti, jei jo neįrengė gamintojai.

Vengti kontrastų

Kondicionierių priežiūros specialistai mitu vadina teiginius, kad šioje komforto įrangoje cirkuliuojantys šaldikliai kenkia žmonių sveikatai. Anot jų, sveikatą gali sutrikdyti tik per didelis temperatūrų salone ir lauke skirtumas – tokiu atveju gresia peršalimas.

Tą patį patvirtina ir medikai. „Dabar pasipylė vasariniai pacientai – tie vairuotojai, kurių automobiliuose yra kondicionieriai, ir tie, kurių nėra. Pastarieji važinėja atsidarę langus, tad skundžiasi kairės kūno pusės – sprando ar kaklo pertraukimu. O štai pirmieji – kosuliu ir gerklės skausmu”, – „Autosalonui” pasakojo klaipėdietė šeimos gydytoja Birutė Jankuvienė.

Anot jos, norint to išvengti, šaldant net ir stipriai įkaitusį saloną, patariama kondicionieriaus nenustatyti minimaliai temperatūrai ir nepaleisti visu pajėgumu. Manoma, kad didžiausias leistinas temperatūrų skirtumas turėtų būti ne didesnis nei keli laipsniai.

„Juk negalima gerti ką tik iš šaldytuvo ištraukto ledinio gėrimo. Tas pats ir su kondicionieriumi – iš karšto lauko įlipus į automobilį negalima temperatūros sumažinti iki minimumo. Aš pati važinėju automobiliu su kondicionieriumi. Nusistatau 22 laipsnių temperatūrą, ir nieko neatsitinka”, – teigia B.Jankuvienė.

Švelniausias būdas sukurti kuo mažesnį skirtumą, tačiau tuo pačiu jaustis komfortiškai – prieš važiuojant šiek tiek pravėdinti automobilio saloną, ypač jei prieš tai mašina stovėjo atviroje vietoje ir buvo įkaitinta tiesioginių saulės spindulių. Jei labai skubama, galima iš karto nejungti kondicionieriaus, o važiuojant praverti langus.

Be to, paliekant mašiną lauke patartina bent priekinį stiklą iš vidaus uždengti specialia plėvele – taip oras automobilio salone įkais 3-5 laipsniais mažiau nei be plėvelės.

Oro srovė – ne į veidą

Ką dar svarbu daryti nenorint susirgti važinėjantis automobiliu su kondicionieriumi? Nesudėtinga persišaldyti yra ir neteisingai sureguliavus šalto oro srautus automobilio salone. Specialistai pataria jokiu būdu ventiliatorių nenustatyti taip, kad šaltas oras iš angų salone pūstų tiesiai į vairuotojo ar keleivių veidus – taip suderinus ventiliacijos sistemą, peršalimas garantuotas.

Geriausia ventiliacijos sistemą sureguliuoti taip, kad šaltas oras tiesiogiai nepūstų į automobilyje esančius žmones. Visuomenės sveikatos specialistų teigimu, tos srovės neturėtų būti pernelyg smarkios, ne stipresnės nei pusė metro per sekundę, kadangi automobilio salonas palyginti yra nedidelė erdvė.

Mirtis grybeliams

Ir dar – netinkamai eksploatuojamas kondicionierius gali tapti ir alerginių bei infekcinių ligų priežastimi. Ant jo garintuvo paviršiaus bei ortakiuose gali susikaupti pavojingų bakterijų ir grybelių, galinčių sukelti ūmias virusines kvėpavimo takų infekcijas, bronchitą ar net astmą.

Tad patariama kartas nuo karto automobilį nugabenti į servisą, kad specialistai techniškai patikrintų visą kondicionavimo sistemą. Yra net specialūs purškikliai, kuriais išvaloma ši įranga, dezinfekuojama ir padengiama apsauginiu sluoksniu, neleidžiančiu visoje sistemoje įsikurti mikroskopiniams „įnamiams”.

Beje, tai padėtų atsikratyti ir nemalonaus puvėsių kvapo, kurį gali sukelti ant garintuvo paviršiaus patekusios dulkės, žiedų dalelės ir panašios smulkios medžiagos, susimaišiusios kartu su kondensuojantis drėgmei susidarančiu vandeniu.

Tiesa, problema ta, kad Lietuvoje, skirtingai nuo šiltesnio klimato šalių, kondicionierių dezinfekcija neatliekama bet kuriame servise – šią paslaugą dažniausiai atlieka tik specializuoti servisai.

Reklama: namams24.lt

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Automobilių kondicionieriai
  • freonas
  • kondicionierius
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Kada apsimoka pirkti automobilį iš JAV?

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

PARTNERIO TURINYS

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Stogo skersiniai

STRAIPSNIAI

„Volkswagen“ pagamino „Golf“ superautomobilį, kurio vertė daugiau nei 12 milijonų litų

Patikimumo lyderis – „Toyota“

Vairavimas per sniegą bei ledą

Kodėl dažomi automobiliai ir kokia dažymo paskirtis?

EReg akiratyje – duomenų standartizavimo, transporto priemonių vagysčių prevencijos ir eismo saugumo klausimai

Įsigyjant automobilį būtina pirkimo-pardavimo sutartis

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.