Kiekviena mašina turi savo gyvavimo laikotarpį, kuris dažnai būna apsrendžiamas jos savininko. Kai kurie vyrukai mėgsta naudotis ta pačia mašina tam tikrą laikotarpį, pvz., 5 ar 10 metų. Kiti nusprendžia, kad nuvažiavus tam tikrą kilometrų skaičių mašina „atliko savo“. Tačiau iš tikrųjų suprasti, kad mašinai „atėjo galas“, ne taip paprasta. Pateikiame keletą faktorių, kuriuos galbūt norėsite apsvarstyti.
Nuolatinės sąskaitos už taisymą. Jos būna dviejų rūšių – viena didelė ar daugybė mažų. Turint vieną didelį gedimą visuomet verta pasikonsultuoti su kitu mechaniku, o jei mašina genda nuolat po truputį, pasižvalgykite internete – kokios bėdos kamuoja kitus tokių pačių mašinų savininkus.
Rūdys. Jos ne tik kad niekada neišnyks, bet plinta kaip kokia liga. Kai tik rūdys užpuola, pvz., amortizatorius, staigiai krenta jūsų mašinos saugumas ir vertė. Tad rūdijančios mašinos atsikratyti visuomet geriau anksčiau, negu vėliau.
Praktiškumas. Nors mašinos vyrams kaip žaislai, visuomet atsiminkite, kad jos yra priemonės tikslui pasiekti. Tad jei jūsų šeima tiesiog nebetelpa į tą mylimą sportinį automobilį, ko gero, laikas jį keisti.
Saugumas. Jūsų automobilio saugumas turėtų būti vienas svarbiausių dalykų. Jei jame kas nors yra ne itin patikima, keiskite jį arba nuodugniai išsiaiškinkite jo pataisymo galimybes. Jį pataisius, patariama parduoti, nes su laiku nesaugi mašina bus nieko neverta.
Kuro sąnaudos. Kai tik nusipirkote automobilį, tikėtina, kad kuro kainos buvo gerokai mažesnės. Tad atlikite „namų darbus“ – išsiaiškinkite, kiek dabar „suvalgo“ jūsų mašina – galbūt tai padės apsispręsti pirkti naują?
Atsarginės dalys. Atkreipkite dėmesį, jei jūsų mechanikas vis dažniau dejuoja dėl to, kaip sunku gauti kurias nors detales jūsų mašinai. Be to, kai kurie mechanizmai gali būti taisomi taip sudėtingai ir brangiai, kad tikrai geriau apsimokės įsigyti naują automobilį.