• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Akumuliatorių darbas

Ne firmos ženklas ir prekės brangumas lemia, kiek važinėsite su ta pačia automobilio baterija.

Net ir menkai nutuokiantieji apie automobilio mechaniką iškart įtaria, kas kaltas, kad ryte nepavyko užvesti dar vakar puikiai važiavusio automobilio. Tačiau išsikrovus akumuliatoriui nebūtina tuoj pat galvoti apie dideles išlaidas – neretai užtenka jį įkrauti. Tai patartina daryti ir profi laktiškai. Taip pat būtina išsiaiškinti, ar akumuliatorius „išsikvėpė“ dėl senatvės, ar dėl kitų priežasčių.

Galios nebus per daug

Renkantis akumuliatorių, būtina atsižvelgti į automobilio variklio galią. Mažiems automobiliams, kurių variklis nedidelis (pvz.,1,1 litro), gali užtekti ir 35 A/val. talpos akumuliatoriaus. Didžiausi, skirti lengviesiems automobiliams, yra 110 A/val.

„Net jei važinėjate visai mažu automobiliu, patarčiau rinktis kiek galingesnį akumuliatorių, kad nebūtų problemų žiemą“, – pataria įmonės „Akumuliatorių centras“ produkto vadybininkas Aivaras Krasuckas.

Jo teigimu, neteisingas kai kurių vairuotojų įsitikinimas, kad per daug galingas akumuliatorius vargina starterį. „Starteris pasiima energijos tik tiek, kiek jam reikia, tad galios negali būti per daug“, – tvirtino jis. Dyzeliniam varikliui užvesti sunaudojama dvigubai daugiau elektros energijos nei benzininiam. Naudojamas per mažos talpos (Ah) ir starterinės srovės (A) akumuliatorius dėvisi greičiau.

Renkantis akumuliatorių, geriausia pasikonsultuoti su pardavėju, kuris pagal katalogus parinks geriausią variantą.

„Todėl akumuliatorių geriau rinktis specializuotose parduotuvėse, – kalbėjo A.Krasuckas. – Net ir nauji akumuliatoriai gali būti netinkami naudoti, tarkim, išsikrovę nuo ilgo stovėjimo. Prekybos centruose neįmanoma patikrinti akumuliatoriaus.“

Sveika periodiškai įkrauti

„Išsikrovus akumuliatoriui, neverta iškart pirkti naujo. Jis gali dar labai ilgai tarnauti, jei bus visiškai įkrautas“, – pasakojo A.Krasuckas. Akumuliatorius vidutiniškai kraunamas apie parą. „Įkrauti akumuliatorių vertėtų ir profi laktiškai – du kartus per metus, keičiantis sezonams, kartu su padangų keitimu, – aiškino specialistas. – Tai naudinga daryti ir tuo atveju, jei automobilis lengvai užsiveda. Juk akumuliatorius nuolat praranda dalį energijos, ypač jei automobilyje daug elektronikos.“
Generatorius visiškai akumuliatoriaus įkrauti negali. Todėl, norint išvengti nemalonių staigmenų netikėtai išsikrovus akumuliatoriui, geriau jį dažniau patikrinti.

Ne visada kalta baterija

„Dažnai akumuliatoriaus energiją vagia netvarkinga elektros instaliacija, – pastebi A.Krasuckas. – Net neveikiantis salono lemputės laidas gali sekinti energiją, jei jame atidarant dureles vyks trumpieji jungimai. Neretai akumuliatorius išsikrauna dėl neišsijungiančios bagažinės lempos. Yra ir daugiau įvairių akumuliatorių sekinančių priežasčių, todėl būtina įsitikinti, ar jūsų automobilis – sutvarkytas. Kitu atveju ir su nauju akumuliatoriumi bus rūpesčių. Didelė kaina ar firmos vardas dar negarantuoja akumuliatoriaus ilgaamžiškumo“.
Nebūtina pulti keisti akumuliatoriaus ir įsigijus naudotą automobilį. „Geriau apsimoka kreiptis į bet kurį automobilių servisą arba į specializuotas akumuliatorių parduotuves ir patikrinti, ar jis turi pakankamai energijos. Jei automobilis tvarkingas – pakaks senąjį akumuliatorių įkrauti“, – mano specialistas.

Paprastai rūpestingai prižiūrimas akumuliatorius tvarkingame automobilyje turėtų veikti iki pusės milijono variklio užvedimų (apie 3–4 metus). „Vienas tvarkingas vairuotojas mums atnešė krauti 8 metų senumo akumuliatorių. Pakrautas jis dar tikrai tarnaus apie metus“, – šypsojosi A.Krasuckas. Jei automobiliu važinėjate retai, akumuliatorių būtina periodiškai įkrauti krovikliu, nes generatorius nepajėgia įkrauti baterijos.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • akumuliatoriai
  • akumuliatoriaus galia
  • akumuliatoriaus patikra
  • akumuliatorius
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Dar šis tas apie valytuvus

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

Ką turėti automobilyje žiemą

Per šventes – kelyje: ką būtina turėti automobilyje žiemą?

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

PARTNERIO TURINYS

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Vaizdo registratorius

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

STRAIPSNIAI

„Spygliai” (Metalikas)

Kondicionieriai: komfortas ant sveikatos ribos

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliams?

Kaip prižiūrėti padangas?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.