1 klausimas: kaip palengvinti seno dyzelinio variklio užvedimą?
Užsivesti nenorinčių dyzelinių variklių alyva turėtų būti pakeista į mažesnio klampumo alyvą. Taip starteriui bus lengviau sukti variklį. Tie, kurie dar pakeis ir susidėvėjusias žvakes bei tinkamai rūpinsis akumuliatoriumi, šaltomis dienomis nepatirs jokių piktų pokštų.
2 klausimas: kaip per šalčius elgiasi dujos?
Automobilių, kuriuose sumontuota dujinė įranga, varikliai užvedami naudojant benziną. Kadangi aušintuvui gresia užšalimas, jame esantis vanduo turi pašilti iki 50 laipsnių, tuomet įjungiamos dujos. Jei lauko temperatūra labai žema, tam prireiks nuvažiuoti keletą kilometrų.
3 klausimas: kodėl užvedant šaltą variklį sunaudojama daugiau degalų?
Degalų mišinio sunaudojama daugiau tam, kad, pavyzdžiui, būtų palengvintas variklio užvedimas arba tam, kad greičiau sušiltų katalizatorius. Taip pat, esant šaltam varikliui, degalų mišinys bei jo sudeginimas nėra optimalūs. Be to, variklio alyva yra klampesnė, todėl apsunkinamas variklio darbas.
4 klausimas: kodėl mano variklis, nepaisant “Start-Stop” sistemos neužgęsta?
Esant lauko temperatūrai, artimai nuliui, “Start-Stop” funkcija nebeveikia. Taip pat kai akumuliatoriaus įtampa mažesnė nei 12,4 volto, daugumos automobilių varikliai lieka užvesti.
5 klausimas: kas nutinka, kai užšąla aušinimo skystis?
Užšalusių variklių jokiu būdu negalima užvedinėti! Tokiais atvejais neveikia vandens siurblys, o tai gresia variklio gedimu. Vandens žarnelės užšalimą atlaiko be jokių pasekmių. O štai apie variklį to nepasakysi: dauguma turi šalčiokamščius, kuriuos išstumia sušalęs vanduo. Pakeisti kamščius naujais ir apžiūrėti aušinimo sistemą dėl kitų galimųpažeidimų – automobilių dirbtuvės darbas.
6 klausimas: į ką reikia atkreipti dėmesį važiuojant šaltu varikliu?
Dideli variklio sūkiai, esant šaltam varikliui, turėtų būti tabu. Tik užvedus variklį, guoliai ir kiti alyva sutepami paviršiaidar nebūna pakankamai ja aprūpinti, todėl iškyla didelė tikimybė, kad jie greitai susidėvės. Tie, kuriems dažnaitenka važiuoti trumpus atstumus, dažniau turėtų keisti alyvą, nes degalai ir kondensatas gali patekti į variklio alyvą irpridaryti žalos.
7 klausimas: kodėl iš mano automobilio išmetamųjų dujų sistemos vamzdžio, nepaisant kietųjų dalelių filtro, virsta balti dūmai?
Šių baltų dūmų susidarymo priežastis ne dulkės ir ne kenksmingosios medžiagos. Jie atsiranda dėl kondensato arba vandens garų.
8 klausimas: iki kokios temperatūros žiemą veiksmingas aušinimo skystis?
Tai nurodo gamintojai. Dažniausiai ši apsauga nuo užšalimo veiksminga iki minus 25 laipsnių. To pakanka platumoje, kurioje mes gyvename. Net jeigu naktį temperatūra nukrinta žemiau nei 25 0C, per tokį laiką šis skystis variklioaušinimo sistemoje vis tiek užšąla.
9 klausimas: kaip reikia rūpintis akumuliatoriumi?
Švarūs akumuliatoriaus poliai sumažina pasipriešinimą srovės tekėjimui į gnybtus. Važiuodami trumpus atstumus išjunkite nereikalingus galios naudotojus, pvz., šildomas sėdynes – tuomet pakankamai elektros srovės liks akumuliatoriui įkrauti. Prijungę akumuliatoriaus “sargą” (prie cigarečių degiklio), galėsite stebėti akumuliatoriausįkrovimo lygį ir laiku jį įkrauti.
10 klausimas: kodėl daugybėje švedų stovėjimo aikštelių yra kištukiniai lizdai?
Skandinavijos šalyse automobiliuose dažnai naudojami elektriniai šildytuvai tam, kad mašina be problemų užsivestų esant šiaurietiškoms temperatūroms. Taigi automobilių priekinėje dalyje yra sumontuota sistema, kurią prijungusprie namų elektros tinklo pašildoma variklio karteryje esanti alyva.
11 klausimas: kodėl žiemą greičiau išsikrauna mano automobilio akumuliatorius?
Esant žemai temperatūrai akumuliatoriaus galia gerokai sumažėja. Dilema: būtent žiemą užvedant automobilį reikia daugiau galios. Todėl pravartu įsigyti gerai veikiantį akumuliatorių.
12 klausimas: koks skirtumas tarp automatinio ir autonominio šildytuvų?
Automatinis šildytuvas įsijungia dar esant šaltam varikliui, kad automobilyje kuo greičiau būtų pasiekta darbinėtemperatūra. Šie šildytuvai nevaldomi mechaniniu būdu. Autonominį šildytuvą galima įjungti užprogramavus laiką –tada automobilis bus šiltas vos tik pajudėjus iš vietos.
13 klausimas: ar starteriui kenkia, kai ilgai bandoma užvesti automobilį?
Taip. Jei variklis neužsiveda per penkias sekundes, tikimybė, kad jis susidėvėjo labai padidėja. Todėl bandymas užvesti mašiną neturėtų ilgai trukti. Intervalas tarp mėginimų užvesti mašiną turėtų būti bent 30 sekundžių. Atsargiai: ilgai sukant starteriu, nesudeginti degalai gali patekti į katalizatorių ir sugadinti išmetamųjų dujų sistemą.
14 klausimas: ar yra pirmosios pagalbos patarimas išsikrovus akumuliatoriui?
Taip, karštą vandens pūslę uždėti ant akumuliatoriaus ir palaukti dešimt minučių, kol šiltas vanduo iki reikiamostemperatūros sušildys akumuliatorių. Rezultatas: sušildytas akumuliatorius turi kur kas daugiau galios užvedant variklį (žr. 11 klausimą).
15 klausimas: kodėl mano mašinos langų stiklai užšąla iš vidaus?
Iš vidaus užšalęs lango stiklas byloja apie tai, kad į automobilį patenka per daug drėgmės. Pirmiausia būtina panaikinti drėgmės atsiradimo priežastis. Dažniausiai dėl to kaltos įtrūkusios sandarumo detalės arba užsikimšęs salono filtras. Taip pat gali būti, kad drėgmė į automobilį patenka kartu su prie batų prilipusiu sniegu. Kai priežastis išsiaiškinama, automobilį reikia gerai išdžiovinti. Patarimas: statybinių prekių parduotuvėje nusipirkti patalpų drėgmės sugėriklįir padėti jį automobilyje.
16 klausimas: kaip patikrinti aušinimo skysčio tankį?
Automobilių detalių parduotuvėse parduodami antifrizo tankio matuokliai. Dėmesio: norint gauti teisingą rezultatą, matavimo sritis matuoklyje turi būti pilnai pripildyta aušinimo skysčio.
17 klausimas: ar pavyks sutaupyti degalų naudojantis autonominiu šildytuvu?
Esant lauke minus 15 0C laipsnių buvo atliktas bandymas dinamometru. Naudojant autonominį šildytuvą (sąnaudos apie 0,6 l/h) sunaudojama šiek tiek daugiau degalų, tačiau sumažėja kenksmingų išmetamųjų dujų kiekis.
18 klausimas: kodėl mano automobilis nešyla?
Dažniausiai dėl to kaltas sugedęs termostatas. Jei jis neveikia, aušinimo skystis nuolat teka per visą aušinimo sistemą ir todėl niekaip nesušyla.
19 klausimas: ar galima užvedinėti naują automobilį prijungus prie kitos mašinos akumuliatoriaus?
Taip, išsikrovusiam naujų automobilių akumuliatoriui galima padėti užsivesti. Nuo pavojingai aukštos įtampos automobilio elektroniką apsaugosite, jei nuėmę įkrovimo kabelį, įjungsite kuo daugiau elektroninių įrenginių, pavyzdžiui, sėdynių šildymą ir ventiliatorių.
20 klausimas: ką daryti, kai užšąla stiklo valytuvai?
Jokiu būdu negalima bandyti jėga jų atplėšti nuo stiklo. Taip gali būti pažeistos jautrios valymo juostelės. Geriau ant valytuvų užpilti langų plovimo skysčio koncentrato, šiek tiek palaukti ir tada kilstelėti valytuvus nuo stiklo. Patarimas atsargiems ir rūpestingiems: nakčiai valytuvus palikti šiek tiek pakeltus nuo stiklo.
21 klausimas: kokia turėtų būti stiklų valymo skysčio koncentracija?
Šis mišinys turėtų užtikrinti neužšalimą iki minus 20 0C. Didesni šalčiai Lietuvoje būna retai ir labai trumpai. Šis valymo skystis turi puikiai pašalinti purvą ir druskas nuo stiklo esant žemoms temperatūroms.
22 klausimas: ar galiu į radiatorių pripilti vandens?
Taip, nes aušinimo skystis visuomet susideda iš vandens ir aušinimo priedų. Tačiau reikia elgtis atsargiai: įpylus per daug vandens, apsaugos nuo užšalimo veiksmingumas gali priartėti prie kritinės ribos. Itin greitai užšąla aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelis. Taip nutinka todėl, kad pripylus į jį vandens, gerokai ilgiau užtrunka kol jis radiatoriuje susimaišo su aušinimo priedais.
23 klausimas: ar galima atitirpdyti stiklus verdančiu vandeniu?
Geriau to nedaryti. Ant šalto stiklo užpylus karšto vandens, šis gali sutrūkti. Ant naujų automobilių stiklų, bandant juos atitirpdyti karštu vandeniu, blogiausiu atveju gali atsirasti ilga įtrūkimo juosta. Tad žiemą geriau naudoti specialų stiklus nuo užšalimo atitirpdantį purškiklį, kurį galima įsigyti automobilių reikmenų parduotuvėje.
24 klausimas: kodėl nereikėtų sėsti į automobilį vilkint storą striukę?
Jei apranga per stora, saugos diržas nepakankamai priglunda prie kūno. Įvykus avarijai diržas optimaliai nebeapsaugo ir vairuotojas gali net išslysti iš diržo. Be to, per gausi apranga varžo judesius.
25 klausimas: kas nutinka padangų gedimų šalinimo priemonėms esant žemai lauko temperatūrai?
Dauguma sandarinimo priemonių, esant žemoms temperatūroms, tampa klampios, o pripūsti padangą per ventilį reikia labai daug jėgos. Patarimas: padėti šią priemonę po variklio dangčiu. Tačiau tai daryti reikia atsargiai, nes padėjus ją tiesiai ant kolektoriaus gali išsilydyti plastikas.
26 klausimas: ar spiritinis stiklų valymo skystis apsaugo nuo užšalimo?
Taip, tačiau dėl spirito, esančio valymo skysčio sudėtyje, jo ypatybės yra prastesnės. Be to, kaskart nuvalius stiklą, ant jo nuo alkoholio lieka tarsi šydas, kuris gali akinti ir kenkti matomumui. Todėl siūlome naudoti žiemai skirtus valymoskysčius, kuriuose yra šaltajam metų laikotarpiui pritaikytų papildomų medžiagų.
27 klausimas: ar esant minusinei temperatūrai galiu važiuoti į plovyklą?
Taip, bet būtina pasirinkti programą su džiovinimu. Svarbus yra pirminis skalavimas, kuomet nuo skardos nuplaunamas ledas ir dideli nešvarumai. Nepasirinkus pirminio skalavimo lake gali likti įbrėžimų. Važiuojant ilgus nuotolius arba išsiruošus į kelionę į kalnus, bagažinėje reikia turėti sniego grandines, žibintuvėlį ir šiltų antklodžių. Automobilio pirštinių dėtuvėje turėtų būti atsarginių lempučių ir saugiklių komplektas. Tiems, kurie turės pakankamailangų skysčio koncentrato, degalinėse nereikės pirkti brangaus skysčio.
28 klausimas: kokią žiemos įrangą būtina turėti automobilyje?
Važiuojant ilgus nuotolius arba išsiruošus į kelionę į kalnus, bagažinėje reikia turėti sniego grandines, žibintuvėlįir šiltų antklodžių. Automobilio pirštinių dėtuvėje turėtų būti atsarginių lempučių ir saugiklių komplektas. Tiems,kurie turės pakankamai langų skysčio koncentrato, degalinėse nereikės pirkti brangaus skysčio.
29 klausimas: kodėl ledo grandikliai kenkia stiklams?
Grandant ledą, po visą stiklą stumdomos purvo dalelės. Jos gali būti labai kietos ir subraižys stiklą. Tuomet atsiranda mažų įbrėžimų, dėl kurių gali susidaryti šviesos atspindžių ir vairuotojas bus akinamas.
30 klausimas: ar padangų oro slėgis turi būti pritaikomas prie oro temperatūros?
Ne, neturi. Padangų slėgis, kaip įprasta, turėtų būti tikrinamas kas 14 dienų arba prieš ilgesnes keliones. Koks konkrečiai jis turi būti – nurodo gamintojas.