• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilio judėjimas posūkyje

Posūkyje ratą veikia stūmimo jėga P ir šitą jėgą išskaidome į susidedamąsias x ir y tam, kad ratas riedėtų x kryptimi reikia nugalėti riedėjimo varžą . Tam, kad ratas riedėtų jėgos y kryptimi reikia, kad nugalėtų sukibimo jėgą. . Važiuojant geru sausų kelių φ = 0,8, o riedėjimo varža f = 0,012.

Važiuojant blogu kelių ir pasukant ratus tam tikru kampu, automobilis gali tęsti tieselinijinį judėjimą, dėl to, kad sukibimo jėga bus mažesnė už riedėjimo varžą.

11. Statinis ir dinaminis automobilio stovumas. Statinis automobilio stovumas – tai jo savybė neprarasti statinės pusiausvyros, kai kelias pasviręs skersine ar išilgine kryptimi.

G – automobilio svorio jėga;Rzk ir Rzd – statmenos kelio reakcijos;Ryk ir Ryd – trinties jėgos;Gz = Gcosβ ir Gy = Gsin β – svorio jėgos dedamosios;φ – padangų kibumo koeficientas;βs – didžiausia kampo reikšmė, kad automobilis neslystų žemyn;βv – didžiausia kampo reikšmė, kad automobilis nevirstų. Didėjant kampui β, automobilis gali slysti žemyn arba, įsirėmus apatiniams ratams į kokią nors kliūtį, pasisukti apie tašką Kk ir apvirstiDidžiausia kampo βs reikšmė, kad automobilis neslystų žemyn, apskaičiuojama: Ryk+Ryd≤Gy, kur  Ryk=φk·Rzk;Ryd=φd·Rzd.Tariame, kad φk=φd=φ, todėl Ryk+Ryd=Gz·φ ir Gz·φ>Gy arba tg βs≤ φ Automobilis gali virsti tada, kai normalios kelio reakcijos Rzd reikšmė sumažės iki 0:Rzd=1/b(Gz·b/2 – Gy·hc)=0;Gz·b/2 – Gy·hc=0 arba  βv≤ b/2hc.Pageidautina, kad: βs< βv – tokiu atveju automobilis pradės slysti, bet ne virsti.

Didžiausios kampo βv reikšmės būna šios:lengvųjų automobilių, kai h≤b/2,βv =45-60º;normaliai pakrautų sunkvežimių, kai h≈0,75b,  βv =35º; keturračių ir vikšrinių traktorių βv =40-50º; triračių traktorių βv =30-35º. Automobiliui virstant, kai Rzd=0, svorio jėgos G vektorius eina per tašką Kk. Praktiškai kampo βv reikšmė būna 5-10º mažesnė už apskaičiuotąją, nes apatinių ratų padangos ir lingės būna labiau apkrautos ir labiau deformuojasi, todėl kėbulas pasvyra daugiau, negu pasviręs kelias.Statinis automobilio stovumasIšilginis automobilio stovumas skaičiuojamas panašiai kaip ir skersinis.

Automobilis gali apvirsti besisukdamas apie tašką Ku, kai Rzp=0 ir nuokalnės kampas tgαv≥lp/h, bei turi būti tokia sąlyga lp/h>φ. Lengviesiems automobiliams ir nepakrautiems sunkvežimiams leistina ši didžiausia kampo α reikšmėαv≤60º.Pakrautiems sunkvežimiams ir ratiniams traktoriamsαv≤35-40º.

Dinaminis automobilio stovumasβ – skersinio posvyrio kampas;r – posūkio spindulys;v – automobilio greitis;C – svorio centras; Piš – išcentrinė jėga;G – svorio jėga;hc – svorio centro aukštis;

Teigiamas skersinis kelio posvyris12. Dinaminė automobilio charakteristika.

Automob. traukos balansas neįvertina kokybiškai dviejų automobilių,Jeigu turim du automob.,kurie išvysto vienoda traukos jėga.Kad sulyginti automobilio savybės  naudojamos dinaminės faktorius(D)

Dinaminio faktoriaus priklausomybė nuo greičio kiekvienai pavarai vadinama automobilio dinaminė charakteristika.

Vkr-kritinis greitis – kad nugalėti įkalnės ir riedėjimo varžą

Automobilio greitis atitinkantis maksimalų dinaminį faktorių tiesioginėje pavaroje vad. kritiniu greičiu.Automobilių dalys internetu Auto dalys Naudotos automobilio dalys

Esant greičiui didesniam už kritinį,bet koks atsitiktinis kelio varžos padidėjimas,priverčiantis mažinti greitį tuo pačiu metu didina dinaminį faktorių.Judėjimas tampa nepastovus, o kliūtį galima įveikti perjungiant į žemesnę pavarą.Kuo didesnis kritinis greitis,tuo dažniau naudojamos žemesnės pavaros ir tuo pačiu yra blogesnes autom. dinaminės savybės.Kai kuriais atvejais automobilis dėl ratų prabuksavimo,negali pilnai išnaudoti dinaminių galimybių.Todėl dinaminė charakteristika yra riboto dydžio ir jį ribojama dėl ratų sukibimo su keliu.Maksimali traukos jėga pagal sukibimo sąlyga g.b. perduodama varantiesiems ratams.

φ-sukibimo koeficientas

γ2-svorio pasiskirstymo koeficientas užpakaliniai varančiai ašiai

G2-svoris tenkantis užpakaliniams ratams

Į šią formulę įstačius atskirų dydžių reikšmės nustatomas kiekvienam greičiui maksimalus dinaminis faktorius,kuris g.b. realizuotas įvairiuose kelio sąlygose.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Automobilio judėjimas posūkyje
  • vairavimas
Kiti įrašai
Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

PVM išlaidos užsienyje
Skaityti

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Vairavimo mokykla Vilniuje
Skaityti

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Katalizatorius
Skaityti

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Starterio tipas
Skaityti

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilių valytuvai
Skaityti

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Išvengti avarijos – vos viena sekundė

8 kovos su karščiu būdai

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Automobilių gedimai

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

PARTNERIO TURINYS

Navigacijos (1 dalis)

GPS meistras pataria

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Geras autoservisas Vilniuje

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Kada keičiamos padangos?

STRAIPSNIAI

Prieš atostogų kelionę – dėmesys automobiliui

Dažniausios sunkvežimių gedimų kelyje priežastys

Techninė pagalba– būdas kaip apsidrausti nuo nemalonių situacijų kelyje

Vandens dėmės

Svarbiausia automobilio dalis vasarą – kondicionierius

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.