• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Peugeot“ ekipažai elektromobilių varžybose užėmė tris pirmąsias vietas

„Peugeot“ pratęsė stilingojo e-208 pergalių seriją „Ignitis On: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybose. Naujo formato lenktynių ION2 įskaitoje nuožmiausia kova šiais metais vyko tarp dviejų „Peugeot e-208“ ekipažų. Per šešias valandas varžybų nugalėtojai įveikė 450 km ir per menką plauką aplenkė antroje vietoje likusius kolegas. Nuo 41 iki 60 kWh talpos baterijas turinčių elektromobilių kategorijoje pirmąsias tris vietas užėmė e-208 ekipažai, o ketvirtojoje atsidūrė kitas „Peugeot“ modelis – e-2008.

Sparčiai tobulėjant elektromobilių technologijoms, organizatoriams teko dar kartą keisti varžybų taisykles. Šiais metais dalyviams prieš startą buvo duotos tarpinių kontrolės punktų ir galutinio finišo koordinatės, o maršrutą iki jų kiekvienas ekipažas rinkosi savarankiškai. Pagrindinis tikslas – per duotą laiką nuvažiuoti kuo didesnį atstumą.

Plečiantis naujų elektromobilių modelių pasiūlai, pasikeitė ir dalyvių įskaitos. Pagal baterijų talpą visi automobiliai buvo suskirstyti į tris kategorijas: ION1 – iki 40 kWh, ION2 – nuo 41 iki 60 kWh ir ION3 –  daugiau nei 61 kWh. Antrojoje įskaitoje šiais metais karaliavo 50 kWh talpos baterijas turintys „Peugeot“ modeliai. Juos vairavę ekipažai iškovojo keturias aukščiausias vietas pirmajame penketuke.

„Ignitis On: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybose triumfavusi „Peugeot“ komanda iš tiesų siekė parodyti tikrąsias elektromobilių galimybes realiomis sąlygomis. Antrąją vietą užėmę įmonės „Autovici“ atstovai – Aivaras Dementjevas ir Renata Odinienė – pagerino praėjusių metų nugalėtojų  – keliautojų Vitoldo Miliaus ir Aido Bubino – su tokiu pat „Peugeot e-208“ elektromobiliu pasiektą 13,6 kWh/100 km rezultatą. Nepaisant negailestingai tvoskusio karščio, vidutinės energijos sąnaudos siekė 13,4 kWh/100 km.

Po pergalės – vien teigiamos emocijos

Pirmąją vietą itin konkurencingoje ION2 įskaitoje laimėjusios Vilniaus miesto savivaldybės atstovės Laura Urniežiūtė ir Gintarė Makarevičienė varžyboms iš pradžių registravosi su kitu elektromobiliu. Visgi, sužinojusios apie pakeistą skirstymą į klases, nusprendė persėsti į „Peugeot e-208“ modelį.

„Prieš startą apie pergalę tikrai negalvojome. Norėjome patekti į pirmąjį penketuką, o svarbiausia – aplenkti kolegas iš Vilniaus miesto savivaldybės. Jau ketvirtus metus iš eilės savivaldybei atstovauja du ekipažai, todėl tarpusavio konkurencija visada juntama“, – juokavo L. Urniežiūtė.

Su kolege pirmuosius du etapus atkentėjo be kondicionierius – įjungdavo tik trumpoms akimirkoms. Trečiajame etape nuo magistralės pasukusios Druskininkų link pamatė, kad turimų energijos atsargų jau neišnaudos, todėl lenktyniavo vėsindamos saloną. Net ir su komforto įranga finišą pasiekė su 20 proc. energijos atsargomis.

„Išėjo taip, kad bateriją įkrovėme šiek tiek daugiau, nei reikėjo. Žinojome, jog finišą pasieksime laiku, bet išnaudoti turimos energijos jau nebus kada, todėl važiavome jau maloniai vėdinamame automobilyje. Taip ir finišavome su didele atsarga“, – pasakojo nugalėjusio ekipažo narė.

L.Urniežiūtė sakė, kad e-208 bateriją įkrovė du kartus – abiem atvejai Vievyje esančioje viešojoje stotelėje. Antrąjį kartą stotelės link teko minti jau taupant energiją, tačiau sprendimas pasiteisino – atvykusios rado laisvą vietą.

Planuojantiems tolimesnes išvykas elektromobiliais ji patarė įvertinti tai, kad, esant itin aukštai aplinkos temperatūrai, įjungus oro kondicionierių nuvykti iš Vilniaus į Palangą be sustojimo nepavyks. Atitinkamai reikia suplanuoti, kurioje stotelėje galima būtų sustoti papildyti energijos atsargas.

Kelionėms nebūtinas brangus elektromobilis

Antrąją vietą su tokiu pat „Peugeot e-208“ užėmę „Autovici“ atstovai – įmonės vykdomoji direktorė Renata Odinienė ir „Peugeot“ produktų vadovas Aivaras Dementjevas – nuo nugalėtojų atsiliko vos dviem kilometrais. Jiems taip pat pavyko pasiekti 13,4 kWh/100 km vidutines energijos sąnaudas, kurios yra labai artimos oficialiai skelbiamiems WLTP rodikliams, nors sąlygos nebuvo itin palankios.

„Aplinkos temperatūra visų varžybų metu viršijo 30, o važiuojant priešais saulę siekė iki 36 laipsnių. Tokiomis sąlygomis išspaustas 13,4 kWh/100 km rodiklis – įspūdingas pasiekimas, galima sakyti, pranokome net gamintojo lūkesčiu. Tai ir buvo pagrindinis mūsų tikslas“, – komentavo A. Dementjevas.

Jis pridūrė, kad turėjo dar keletą minučių, per kurias galbūt galėjo pasivyti ir aplenkti nugalėtojus, tačiau dėl to pernelyg nesisieloja. Anot pašnekovo, svarbiausia, kad visiems „Peugeot“ ekipažams puikiai pasisekė, o kuris iš jų pasirodė geriausiai – ne taip svarbu.

„Laikėmės savo pradinio plano – važiavo ekonomiškai ir tik vieną kartą stojome įkrauti baterijos. Nebuvo patys greičiausi, bet ir netrukdėme eismui automagistralėje – judėjome 110 km/val. greičiu. Prieš antrąjį finišą nusprendėme sustoti sparčiojo įkrovimo stotelėje Kaune ir tai labai pasiteisino“, – kalbėjo „Autovici“ įmonės atstovas.

Elektromobilių varžybose A. Dementjevas praktiškai išbandė, kad iš Vilniaus į Klaipėdą vairuojant „Peugeot e-208“ galima nuvažiuoti be sustojimo. Įsikrauti bateriją reikėtų jau grįžtant iš pajūrio, o naudojantis „Ionity“ stotele papildyti energijos atsargas truktų tik 20 minučių.

„Traukiant į pajūrį su įprastą vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu vis tiek tektų stoti užsipilti degalų, užeiti į tualetą ar kažką suvalgyti. Dar būtų gerai, kad degalinių tinkluose būtų statomos elektromobilių įkrovimo stotelės – taip būtų dar patogiau“, – kalbėjo pašnekovas.

Per pusdienį įveikęs kone 450 km, A. Dementjevas pats įsitikino, kad ilgesnės kelionės yra įmanomos ne tik su pačiais brangiausiais elektromobiliais.

„Apskritai elektromobilį Lietuvoje vis dar galima vairuoti nemokant už energiją viešosiose stotelėse. Tačiau net ir įkraunant bateriją namuose, maždaug 14 centų už kWh kaina reiškia, kad ekonomiškai važiuojant 100 km atsieis maždaug du eurus“, – reziumavo įmonės atstovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Vairavimas esant pagirioms

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Lenktynių meistrai

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Kaip rinktis vasarines padangas?

Patarimai dviračių vairuotojams

Automobilio priežiūra

PARTNERIO TURINYS

Navigacijos (1 dalis)

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Geras autoservisas Vilniuje

GPS meistras pataria

STRAIPSNIAI

Audi pristato galingą universalą RS6, kuris konkuruos su BMW M5 bei Mercedes-Benz E63 AMG

automobilio oro filtro keitimas

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Kompiuteriai automobiliuose

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

„Camaro“: agresyvus sportininkas iš Amerikos

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.