• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

motociklai

Pastarasis savaitgalis parodė, kad šylant orams prasideda aktyviausias laikas visiems eismo dalyviams. Keliuose – ne tik retai į gatves išriedantys vairuotojai, vairavimo praktikos siekiantys „žalieji lapai“, bet ir dviračių transporto priemonių mėgėjai – dviratininkai, motociklininkai ir paspirtukininkai. Visi jie eisme dalyvauja tik šiltuoju metų laiku ir pavasarį bei vasarą yra vieni aktyviausių eismo dalyvių. 

Prie motociklų gatvėse reikia įprasti

„Išriedėdami į gatves po pertraukos ir vairuodami sezoniškai, dalis motociklininkų, dviratininkų bei paspirtukų vairuotojų stokoja įgūdžių. Pusmečio ar ilgesnis laikotarpis, nedalyvaujant eisme, gali tapti avarijų priežastimi, todėl saugus ir atsargus vairavimas, ypač sezono pradžioje, yra būtinas. Po pertraukos itin svarbu tinkamai atnaujinti vairavimo įgūdžius bei keliuose elgtis atsakingai”, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige” Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

Draudikas atkreipia dėmesį, kad ypač atidūs automobilių vairuotojai turėtų būti persirikiuodami, išvažiuodami iš šalutinių gatvių ir kirsdami sankryžas. „Dėl mažesnių gabaritų motociklas yra sunkiau pastebimas, todėl kyla susidūrimo pavojus. Vairuotojai, prieš atlikdami persirikiavimo ar posūkio manevrą, kai Kelių eismo taisyklės reikalauja duoti kelią kitiems eismo dalyviams, turėtų atidžiai įvertinti situaciją“, – pasakoja A. Gučius.

Draudimo bendrovės atstovas pataria nepasikliauti nuojauta apie artėjančio motociklo greitį. „Jei matote atvažiuojančią šią transporto priemonę ir turite duoti jai kelią, taip ir padarykite. Dėl mažų motociklo gabaritų sunkiau įvertinti link jūsų artėjančio motociklo greitį, todėl automobilių vairuotojai neretai surizikuoja bandydami spėti atlikti manevrą prieš motociklą, bet, deja, tokia rizika gali tapti eismo nelaimės priežastimi. Motociklininkai taip pat turėtų prisiminti, kad kiti eismo dalyviai, ypač sezono pradžioje, yra atpratę nuo motociklų gatvėse, todėl pirmosiomis savaitėmis reikėtų pasirinkti ne leistiną, o saugų važiavimo greitį. Būti geriau matomais kelyje padės ryškiaspalvė apranga, šviesą atspindinti liemenė“, – patikina draudimo bendrovės Transporto žalų skyriaus vadovas.

Važiuojant pagrindiniu keliu, kuriame daug išvažiavimų iš šalutinių gatvių, pasak A. Gučiaus, svarbu nepasikliauti tik Kelių eismo taisyklėse įtvirtinta pirmumo teise, reikėtų stebėti išvažiuojančių iš šalutinių kelių vairuotojų elgesį ir pasiruošti reaguoti.

Dviračiai ir paspirtukai pavojingi išvažiavimuose

Draudimo žalų ekspertas atkreipia dėmesį, kad kovą eismas tampa aktyvesnis ir dėl dviratininkų bei paspirtukų vairuotojų sugrįžimo. 

„Dviračiams ir paspirtukams pritaikytų takų tinklas sparčiai didėja, miestuose šie takai dažnai kertasi su nereguliuojamais išvažiavimais iš kiemų ir kitų teritorijų. Šios sankirtos – didžiausio pavojaus vieta. Pagal KET, išvažiuodamas ar įvažiuodamas į šalia esančias teritorijas, vairuotojas privalo praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, jei kerta jų judėjimo kryptį. Tačiau, deja, ši taisyklė neretai pamirštama, todėl šiose vietose vairuotojams reikėtų ypatingai atidžiai įvertinti situaciją, įsitikinti, kad prie susikirtimo neartėja dviratininkas ar paspirtukininkas, ir tik tuomet tęsti manevrą“, – pataria A. Gučius.

Pasak jo, eismo saugumui itin svarbi pačių žmonių, vairuojančių paspirtuką ar dviratį, atsakomybė. „Nors ir kaip norėtųsi lėkti su vėjeliu, reikėtų rinktis saugų važiavimo greitį, vengti pavojingų manevrų ir pagalvoti ne tik apie savo pačių, bet ir kitų eismo dalyvių saugumą“, – pataria draudikas. Jis atkreipia dėmesį, kad šalmas, kaip ir dviratininkams, paspirtukų vairuotojams yra privalomas iki 18 metų. Tačiau saugumo sumetimais jį reikėtų dėvėti ir vyresniems. 

A.Gučiaus teigimu, dviratininkams svarbu būti matomiems, ypač kol vakarai nėra ilgi. „Važiuojant tamsiu paros metu ar esant prastam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos, o gale – raudonos spalvos žibintas. dviratininkas turi dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais“, – pataria draudimo bendrovės atstovas.

„Gjensidige” užsakymu „NielsenIQ” atliktos reprezentatyvios Lietuvos gyventojų apklausos duomenimis, šalmo, važiuodami paspirtuku arba dviračiu, niekada nedėvi 32 proc. apklaustųjų.

Pasak A. Gučiaus, šių transporto priemonių vairuotojai turėtų būti itin dėmesingi pėstiesiems. Kelių eismo taisyklėse pabrėžiama, kad dviratininkai ir paspirtukininkai, važiuodami kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti greičiu, kuris yra artimas pėsčiojo judėjimo greičiui (3-7 km/h), paliekant tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Motociklų gedimai
Skaityti

Dažniausi motociklo gedimai ir kaip jų išvengti

Kokio amžiaus vaikui galima vairuoti motociklą
Skaityti

Nuo kelių metų vaikams galima važiuoti motociklu?

Skaityti

Artėja šiltasis sezonas: seniausias Amerikos motociklų gamintojas pristatė naują modelį

Skaityti

BMW pristatė atnaujintą kelionių motociklą „R 1250 RT“

Skaityti

„Royal Enfield“ pristato motociklo „Himalayan“ naujienas

Skaityti

Lietuvoje pradedama prekyba legendiniais „Indian“ motociklais

Skaityti

„Auto Bild Lietuva“ išbandė bekelei skirtą elektrinį motorolerį

Skaityti

Lietuvos motociklų kroso čempionatas grįžta į Rokiškį

Skaityti

Greičiausi Lietuvos motokrosininkai po pertraukos vėl džiugino anykštėnus

Skaityti

Kas nulėmė, kad Anykščiai grįžo į Lietuvos motociklų kroso elitą?

Skaityti

Europos motokroso čempionate lietuviai lipo ant podiumo

Skaityti

Savaitgalį Šiauliuose – Europos motociklų kroso čempionatas

Skaityti

Motociklų krose Pakruojyje – įvairių šalių vėliavos ir atkaklios kovos

Skaityti

Lietuvos motociklų kroso čempionatas prasidės Pakruojyje

Skaityti

2019 metais Lietuvoje – 6 motokroso čempionato etapai ir europinės varžybos

Skaityti

„Auto Bazar 2019“ parodoje – keliolikos motociklų testai

Skaityti

Dovydas Karka 2019 m. sezone dalyvaus Vokietijos motokroso čempionate

Skaityti

„Royal Enfield“ po 48 metų pertraukos sukūrė dviejų cilindrų motociklą

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Kas trečias automobilis – greitesnis nei nurodo gamintojas

PARTNERIO TURINYS

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Profesionalus važiuoklės remontas

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

STRAIPSNIAI

Svarbiausia automobilio dalis vasarą – kondicionierius

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Drąsus „Taip!“ logistikos firmoms!

Energijos nuostoliai mechaninėje transmisijoje

Naujasis Peugeot 208

Ar purvini automobiliai važiuoja ekonomiškiau nei švarūs?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.