• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Minint saugaus eismo dieną: vairuotojus ragina atkreipti dėmesį į automobilių techninę būklę

Saugus eismas

Balandžio 6-ąją Lietuvoje minima saugaus eismo diena. Ji skirta ne tik atkreipti dėmesį į keliuose slypinčius pavojus, bet ir priminti, jog eismo dalyviai vieni kitiems išliktų labiau tolerantiški ne tik šią dieną, bet ir visus metus.

Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ ekspertai primena, jog didžiulę reikšmę saugumui kelyje turi ne tik atsakingas eismo dalyvių elgesys, bet ir transporto priemonių techninė būklė.

Techninė apžiūra iš pirmo karto – misija įveikiama ne visiems

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenys rodo, kad 2023 m. techninę apžiūrą iš pirmo karto praėjo vos daugiau nei pusė (53,4 proc.) lengvųjų automobilių. Tai reiškia, jog į papildomą patikrą vėliau turėjo sugrįžti net 46,6 proc. eisme dalyvauti galinčių lengvųjų automobilių.

„Nors pastarasis skaičius gali atrodyti itin didelis, lyginant su ankstesnių metų patikros rezultatais padėtis šiek tiek pagerėjo. Dažniausiai nustatytų trūkumų 50-uke (M1 ir N1 klasėse), tik dviejose pozicijose užfiksuota daugiau trūkumų turinčių transporto priemonių. Vienu procentu padaugėjo mašinų su netvarkingais pakabos elementais ir automobilių, kuriems nustatytas per didelis išmetamųjų dujų kiekis. Kitose, eismo saugumo požiūriu, svarbiose pozicijose reikalai pagerėjo“, – pastebi „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.

Dažniausiai nustatomi gedimai techninės apžiūros metu

Vis dėlto, ekspertai pažymi, jog vairuotojai dažnai neatsižvelgia į tam tikrų automobilių gedimų svarbą ir neįvertina, kokią didelę įtaką jos turi kasdieniam eismo dalyvių saugumui.

„Transeksta“ siūlo susipažinti su penkiais populiariausiais automobilių trūkumais. Remiantis asociacijos duomenimis, būtent šie gedimai yra dažniausiai atsakingi už pakartotinius apsilankymus techninių apžiūrų stotyse.

Nesureguliuoti žibintai

Automobilio žibintai – pagrindinis įrankis, leidžiantis tinkamai įvertinti eismo saugumą bei nulemiantis matomumą tamsiu paros metu ar sudėtingomis oro sąlygomis. Vis dėlto, net 12,9 proc. techninėje apžiūroje dalyvavusių automobilių pernai turėjo netinkamai sureguliuotus artimųjų šviesų žibintus, kurie kelia pavojų ne tik patiems vairuotojams, bet ir kitiems eismo dalyviams.

Netinkamai sureguliuoti žibintai gali apakinti kitus vairuotojus bei nekokybiškai apšviesti kelio ruožą. Į tą pačią techninių trūkumų grupę patenka ir rūko žibintai bei gabaritinės šviesos,  nesureguliuoti ir nedegantys priekiniai ir galiniai žibintai. 

Netvarkinga važiuoklė

Susidėvėjusios pakabos dalys gali sugadinti automobilio valdymo savybes. Skirtingos pakabos dalys daro įtaką padangų nusidėvėjimui, o tai, ilgalaikėje perspektyvoje, gali ilginti stabdymo kelią. Būtent stabdymo kelias yra itin svarbus siekiant išvengti galimo eismo įvykio.

Tuo tarpu Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos duomenimis, ne visi vairuotojai skiria pakankamai dėmesio automobilyje esančių pakabos detalių būklei. 4,1 proc. techninėje apžiūroje dalyvavusių automobilių turėjo amortizatorių ir spyruoklių trūkumų, o 4,6  proc. patikrintų automobilių turėjo vairo traukių ir pakabos svirčių trūkumų.

„Kliūties dažniausiai vairuotojams pavyksta išvengti stabdant, vairuojant arba atliekant abu šiuos veiksmus tuo pačiu metu. Visi modernūs automobiliai turi ABS sistemas, kurios vienu metu leidžia ir stipriai stabdyti, ir vairuoti, nors dalis vairuotojų ekstremalioje situacijoje pasimeta ir naudojasi tik stabdžiais. Kartais net ir smulki korekcija vairu gali padėti išvengti eismo įvykio“, – pastebi „carVertical“ komunikacijos vadovas ir automobilių rinkos ekspertas M. Buzelis.

Skysčių nuotėkis

Automobiliui skirtų skysčių gali būti įvairių – pradedant variklio alyva ir baigiant vairo stiprintuvo skysčiu. Kiekvienas iš jų yra labai svarbus, atliekantis atitinkamą funkciją ir prisidedantis prie bendros automobilio techninės būklės.

2023 m. 8 proc. techninėje apžiūroje dalyvavusių automobilių turėjo įvairių skysčių nuotėkių, o tai signalizuoja kur kas didesnes automobilių techninės būklės problemas, dėl kurių variklio, pavarų dėžės, vairo stiprintuvo ar stabdžių sistemos darbas gali būti nepakankamai efektyvus ar tvarkingas.

Netvarkinga stabdžių sistema

Netinkamai veikianti stabdžių sistema stabdymo kelią gali prailginti nuo kelių iki kelių dešimčių metrų, todėl kruopšti jos priežiūra yra svarbi siekiant užkirsti kelią nelaimingiems atsitikimams kelyje.

3,21 proc. pernai techninėje apžiūroje dalyvavusių automobilių turėjo netinkamai veikiančią stabdžių sistemą, kuri kritinėje situacijoje gali tapti skaudžių padarinių kaltininke.

Neveikiantys įspėjamieji signalai

Įspėjamieji posūkių signalai yra neatsiejama saugaus eismo dalis. Kairys arba dešinys posūkio signalas leidžia kitiems eismo dalyviams akivaizdžiai iškomunikuoti, kuria kryptimi norima važiuoti, o taisyklingas jų rodymas padeda užkirsti kelią avarijoms ir sudėtingoms situacijoms kelyje bei gerina eismo kultūrą. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos duomenimis, 2023 m. 1,91 proc. techninėje apžiūroje dalyvavusių automobilių turėjo netinkamai veikiančius arba neveikiančius įspėjamuosius posūkio signalus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Ratų suvedimas

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

Kaip prižiūrėti automobilį karštą vasarą?

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

Netikėkite reklama arba ką nutyli automobilių pardavėjai

PARTNERIO TURINYS

Kada keičiamos padangos?

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Navigacijos (1 dalis)

Stogo skersiniai

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

STRAIPSNIAI

Automobilio vaškavimas – kaip jis atliekamas?

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Kuo „pagirdyti” aušinimo sistemą?

„Mercedes“ paruošė šešiaratį bekelės monstrą

Kaip elgtis per pūgą

Privalomas civilinės atsakomybės draudimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.