• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobilių skysčiai: kuo ypatingi ir ką svarbu žinoti vairuotojams?

Šiandieniniai aplinkosaugos iššūkiai bei su jais susijęs reguliavimas automobilių pramonę skatina neatsilikti nuo naujovių – neatsiejama šių procesų dalis yra hibridinių automobilių ir elektromobilių dinamiškas vystymasis. Šie automobiliai tampa vis populiaresni,  tad automobilių pramonė milžiniškus resursus skiria jų priežiūros gaminių tobulinimui. Vienas jų – elektrinių automobilių skysčiai. Ekspertai atkreipia dėmesį, jog šie skysčiai pasižymi specifinėmis savybėmis, o elektromobiliams, kaip ir įprastiems automobiliams, reikalinga reguliari priežiūra.

Tendencija – elektriniai automobiliai

Dėl keliamų vis griežtesnių reikalavimų anglies dvideginio išmetimui ir teršalams, tokiems kaip azoto oksidai, nesudegę angliavandeniliai ir kietosios dalelės, hibridinės ir elektrinės transporto priemonės pradėtos vertinti nebe kaip egzotika, o būtinybė. Vis daugiau pasaulio šalių skelbia apie perėjimą prie transporto priemonių varomų elektra. „Regitros“ duomenimis, Lietuvoje pernai, palyginti su 2019-aisiais, užregistruotų elektromobilių skaičius augo 2,2 karto, LR susisiekimo ministerijos duomenimis, iki 2030 metų mūsų keliuose planuojama sutikti daugiau kaip 230 tūkst. elektromobilių.

„Per pastaruosius penkerius metus baterijų gamybos sąnaudoms sumažėjus 75%, o naujos kartos hibridinėms pavaroms tapus žymiai našesnėms nei prieš 10 metų, automobilių pramonė milžiniškus resursus ėmė skirti šios srities moksliniams tyrimams ir plėtrai. Viena iš krypčių – skysčių, kurie atitinka specifines elektrinių transporto priemonių savybes bei joms keliamus elektros, šilumos ir trinties reikalavimus, kūrimas ir tobulinimas“, – apie vyraujančias tendencijas pasakoja alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.

Pasak „Total“ atstovo, „nors, pavyzdžiui, elektrinėse transporto priemonėse variklio alyva ir nėra naudojama, tačiau jose vis tiek veikia sistemos su cirkuliuojančiais skysčiais, kurių viena iš užduočių – naujo tipo pavarų sistemų ir pavarų dėžių sutepimas ir aušinimas. Skysčiai taip pat reikalingi transporto priemonės akumuliatoriaus temperatūrai ir energijos valdymo sistemai reguliuoti“.

Specifinės savybės

A.Husiantynskis pasakoja, jog „Total Lubrifiants“ pirmoji pasaulyje išleido dvi skysčių serijas, specialiai sukurtas hibridinėms ir elektrinėms transporto priemonėms: „Šie naujos kartos sprendimai buvo kurti siekiant užtikrinti lengvųjų automobilių ir sunkvežimių su elektriniais varikliais aušinimo ir tepimo skysčių, skirtų sutepti šiuolaikines pavaros sistemas bei užtikrinti akumuliatorių aušinimo procesus, poreikius“.

Specialiai elektromobiliams sukurti skysčiai, A. Husiatynskio teigimu, šiandien atitinka specifinius gamintojų keliamus reikalavimus: „Pirmiausia tai – dielektrinės savybės. Skysčiams, naudojamiems elektrinėse transporto priemonėse, reikalingos elektros izoliacijos savybės, kurios leidžia išvengti kontakto su transporto priemonės elektriniais ir (arba) elektroniniais komponentais. Šios savybės turi išlikti stabilios visą laiką, nepaisant kylančios temperatūros, oksidacijos, drėgmės ir dalelių susidėvėjimo“.

Kitas svarbus dalykas – šių skysčių suderinamumas su medžiagomis: „Skystis ir nauji elektrinės transporto priemonės komponentai turi tiesioginį kontaktą, todėl dideliu iššūkiu tampa tokių skysčių suderinamumas su įvairių rūšių medžiagomis, siekiant išvengti korozijos ir kitų rizikų. Dėl didelio elektros laidumo, tokių automobilių elektros laidų pagrindinis komponentas yra varis, todėl yra nepaprastai svarbu naudoti tokį skystį, kuris puikiai derėtų su šia medžiaga“, – pasakoja ekspertas.

Pasak „Total“ atstovo, elektra varomų transporto priemonių skysčiai pasižymi terminėmis savybės, nes elektrinis variklis turi veikti nustatytame temperatūros diapazone, kitaip  neišvengiamai sumažėja transporto priemonės tarnavimo laikas, efektyvumas bei galia: „Specialių skysčių komponentams yra taikomas Joule efektas, kuris užtikrina efektyvų šilumos išsiskyrimą iki 180 °C temperatūros“. Be to, šie skysčiai turi atitikti standartines tepimo funkcijas, palaikančias pavarų sistemos veikimą, sumažinančias nusidėvėjimo, oksidacijos ir korozijos rizikas, ir trinties savybes, reikalingas sklandžiam pavarų perjungimui hibridinėse transporto priemonėse.

Pagrindinė taisyklė – skysčius keisti laiku

Pasak Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomos Marecko, elektra varomi automobiliai įprastai yra prižiūrimi kitaip, pavyzdžiui, elektromobiliuose nėra tepalų, jų filtrų, žvakių ar kitų įprastiems automobiliams būdingų detalių: „Elektromobiliams, kaip ir įprastiems automobiliams, reikalinga reguliari apžiūra, įprastai, kas 15 000 km.  Apžiūros metu patikrinama baterijų būklė, dažniausiai prireikia pakeisti salono oro filtrą, stabdžių skystį, reduktoriaus alyvą, tenka keisti ir baterijų aušinimo skystį bei pačius stabdžius, kai šie susidėvi“.

Norint tinkamai prižiūrėti elektrinę transporto priemonę labai svarbu laiku pasirūpinti skysčiais: „Elektromobilyje aušinimo skystis keičiamas taip pat, kaip ir įprastame automobilyje. Stabdžių skystis gali būti nekeičiamas iki dviejų metų, priklausomai nuo elektromobilio markės ir modelio“.

„Total“ yra pirmoji įmonė rinkoje išleidusi dvi skysčių serijas, specialiai sukurtas hibridinėms ir elektrinėms transporto priemonėms: „Total Quartz EV Fluid“ lengviesiems automobiliams ir „Total Rubia EV“ sunkiasvoriams krovininiams automobiliams“.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

Kaip pasirinkti tinkamas žiemai padangas?

Patarimai keliaujantiems: kad kelionės būtų sėkmingos

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

PARTNERIO TURINYS

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Industrinės padangos

STRAIPSNIAI

Prancūziškas ar vokiškas automobilis?

Kas gali tamsinti automobilių langus?

Volvo dalys

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilių prekiautojai, ir ko jiems nereikėtų sakyti

Ką daryti, jei perkaito variklis?

Matiškumas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.