• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobilių entuziastams pasiūlė stogines su saulės elektrinėmis

Saulės energetika vis giliau skverbiasi į Lietuvos vartotojų kasdienybę. Rinkoje daugėjant elektromobilių, inovacijų ištroškę vairuotojai ieško galimybių kaip automobilius krauti patiems ir svarbiausia – švaria elektra. Atsakymas jau yra: automobilių stoginės su integruotomis saulės elektrinėmis, naujausias mados klyksmas rinkoje. Prognozuojama, kad šis segmentas ateinančiais metais Lietuvoje išaugs kelis kartus.

Vakarų Europoje automobilių stoginių pasirinkimas jau pakankamai didelis – nuo funkcionalių, minimalistinių metalo konstrukcijos saulės stoginių (angl. solar carport) iki prabangių, stilingų ir plačiai konfigūruojamų klijuoto medžio sprendimų.

Buitiniams poreikiams pritaikyta stoginė gali talpinti vieną, du ar tris automobilius, tuo tarpu parkavimo aikštelėms pritaikyti inžineriniai sprendimai praktiškai neturi jokių dydžio ribojimų: Vokietijoje ar JAV šalia didžiųjų prekybos centrų ar oro uostų jau statomi ištisi saulės stoginių parkai, talpinantys 500 ir daugiau automobilių. Tokių saulės stoginių sugeneruojama elektra prilygsta pramoninių elektrinių pajėgumui.

„Porą metų analizavome pasaulines saulės stoginių rinkos tendencijas, paraleliai vystėme savo produktą ir šiemet nusprendėme – Lietuva jau subrendo. Mūsų vartotojas – pažangus, praktiškas ir ieškantis inovacijų, rinkoje jau susiformavo poreikis smulkioms, prie namų pristatomoms stoginėms su integruotomis 3-4 kW galios saulės elektrinėmis, tad pradedame jas siūlyti rinkai“, – sako bendrovės „SoliTek“ Produktų skyriaus vadovas Vilius Aleknavičius.

Ruošdamiesi šiam projektui „SoliTek“ jau pradėjo bendradarbiauti su metalo ir medžio konstrukcijų gamintojais, kurie turi didelę patirtį smulkioje statybų inžinerijoje. Ant bendromis jėgomis sukurtų stoginių „SoliTek“ ruošiasi montuoti Lietuvoje gamintus dvigubo stiklo ir dvipusio veikimo premium klasės saulės modulius, kurie išsiskiria ilgaamžiškumu ir yra patvaresni už įprastinę stogo dangą. Kitos elektrinės dalys (inverteriai, optimizatoriai) bus komplektuojami pagal vartotojo pageidavimą.

Prilygsta elektrinei ant stogo

Remiantis „SoliTek“ vartotojų apklausomis, šiandien populiariausio saulės stoginės modelio elektrinės galia siekia 3,5 kW, vartotojai dažniau pageidauja minimalistinių metalo konstrukcijų. Tokios tipinės stoginės kaina prasideda nuo 5000 eurų, ji patenkintų visus tipinius kasdienio elektromobilio krovimo namuose poreikius ir dar pagamintų elektros buitiniams poreikiams.

Svarbu tai, kad tokiai elektrinei įsirengti galima pasinaudoti valstybės teikiama 30 proc. parama, kaip ir tradicinėms saulės elektrinėms.

„Prie namo pristatyta saulės stoginė labai paprastai integruojama su jau turima elektrine ant stogo, arba ji gali tapti vartotojo pagrindine elektrine, jei iki šiol jis naudojo centrinių tinklų elektrą“, – pastebi „SoliTek“ atstovas.

Saulės stoginė sprendžia ir vieną nemažą problemą – ji idealiai tinka vartotojui, kurio namo stogas nėra tinkamas tradicinei saulės elektrinei (neužtenka vietos, stogas nelygus ir pan.)

Tipinės, populiarios ekonominės klasės saulės stoginės atsiperkamumas – panašus kaip tradicinės saulės elektrinės, tai yra 5-6 m. Su APVA parama – 3-4 m. Tačiau stoginė naudinga kur kas daugiau aspektų, nei vien tik kaip saulės elektrinė – ji didina NT vertę, sprendžia kitas kasdienes vairuotojų problemas.

Apsaugo automobilį, leidžia sutaupyti

Tradicines automobilių stogines vairuotojai ir anksčiau aktyviai statėsi, nes jos apsaugo automobilius nuo žalingo kritulių, Saulės poveikio, apledėjimo, paukščių ir augmenijos apnašų, stoginės neužima tiek daug erdvės, kaip tradiciniai garažai, jose pastatytas transporto ar kitas priemones lengva pasiekti, jos vizualiai mažiau „apkrauna“ gyvenamąją aplinką.

Stoginė su integruota saulės elektrine didina turto vertę, nes ji taip pat pagamina ir švarios elektros energijos, kurios (priklausomai nuo stoginės dydžio) gali pakakti ir visiems namų ūkio poreikiams.

„Iš savo klientų pageidavimų matome, kad renkantis saulės stoginę ne paskutinėje vietoje ir įvaizdis. Tokios stoginės savininkas kaimynams parodo, kad mąsto šiuolaikiškai, yra inovatyvus, rūpinasi aplinka. Iš esmės visos šios savybės idealiai atitinka elektromobilių pirkėjo profilį. Lietuvos keliuose augant elektromobilių kiekiui, taip pat augs ir saulės stoginių paklausa, nes tą diktuoja ekonominė logika – juk krovimui reikės žymiai daugiau elektros, nei suvartojama dabar“, – priduria „SoliTek“ Produktų skyriaus vadovas.

Rinkos statistika rodo, kad vieno tipinio elektromobilio krovimas per mėnesį namų ūkiui papildomai gali kainuoti iki 50 eurų. Šiandien Lietuvoje vidutinis namų ūkis elektrai kas mėnesį išleidžia 30-40 eurų. T. y. net ir vieno EV automobilio įsigijimas šeimos elektros sąnaudas gali padvigubinti. Jei privačiame name gyvenanti šeima planuoja įsigyti 2 elektromobilius, kelis kartus išaugęs elektros suvartojimas saulės stoginės atsipirkimą gali sutrumpinti iki 2-3 m.

Beje, vieną galimų saulės stoginių projektų „SoliTek“ ketino pademonstruoti „Lietuvos metų automobilio 2021“ bandymų stovykloje, kurioje šiais metais buvo net 10 elektromobilių. Tačiau dėl su koronaviruso pandemija susijusių įvairių ribojimų, sumanymo teko atsisakyti.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Važiavimas esant rūkui

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

PARTNERIO TURINYS

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Stogo skersiniai

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

STRAIPSNIAI

Variklio diržas – juodą darbą atliekantis gumos gabalas

Ekstravagantiškas Jeep Cherokee

Ar žinai, ką reiškia vilkikų pavadinimai?

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Naujausios padangų pramonės technologijos

BMW gamins ir „i8 Spyder“ versiją

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.