• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl įprasta didesnių kompanijų praktika – vengiant neplanuotų išlaidų transporto priemones naudoti tik garantiniu laikotarpiu. Itin svarbios tuomet tampa garantijos sąlygos, kurias verslininkai išnagrinėja daug geriau nei privatūs pirkėjai.

Dveji metai be ridos apribojimo – itin dažnai komercinio transporto gamintojų ir jų atstovų siūlomas garantijos laikotarpis. Tarkime, „Fiat“ modeliams terminas ties tuo ir baigiasi, „Volkswagen“ garantija galioja ir trečius bei ketvirtus metus, tačiau atsiranda ridos apribojimų, kurie skirtingiems modeliams yra nevienodi. „Peugeot“ suteikia išskirtines sąlygas – nepaisant to, ar perkamas asmeninės paskirties, ar komercinis automobilis, taikoma penkerių metų garantija be ridos apribojimo.

Papildomos sąlygos įprastai taip pat skiriasi, tačiau dažnai galioja bendros taisyklės. Pavyzdžiui, privalomai techninei priežiūrai automobilius pristatyti galima ir šiek tiek vėliau nei nurodytas ridos intervalas, tačiau reikia gerai žinoti gamintojų tolerancijos ribas. Tarkime, „Peugeot“ leidžia 2000, o „Fiat“ – 1000 kilometrų paklaidą.

Garantija įprastai netaikoma natūralaus susidėvėjimo detalėms: stabdžių diskams ir kaladėlėms, padangoms, amortizatoriams, sėdynių apmušalams, lemputėms, akumuliatoriams ir kt. Be to, prieš išsiunčiant perdaryti iš automobilio gamintojo įsigytą važiuoklę vertėtų patikrinti, ar darbus atliksianti įmonė turi reikiamus sertifikatus, o planuojama montuoti įranga – aprobuota.

Rinkos ekspertai pažymi, kad nors visos garantijos sąlygos oficialiai išdėstytos dokumentuose, paslaugų kokybę dažniausiai lemia gamintojo atstovų darbo kultūra. Nenumatytose situacijose vieni linkę daryti nedidelių nuostolius atnešančių išimčių, kiti – visais būdais to vengia.

Apie garantijas žino daugiau

Automobilių pirkimo konsultantų kompanijos „Deals on Wheels“ direktorius Laurynas Boguševičius pažymi, kad verslo klientai, rinkdamiesi naujas transporto priemones, visuomet tikisi, jog garantijos sąlygos bus įgyvendinamos be jokių papildomų klausimų.

„Verslininkams svarbiausia, kad nebūtų trukdoma užsiimti įprasta veikla. Įsigyti automobiliai turi važiuoti, o jeigu jie stovi servise ir jais niekas nedirba, tai reiškia nuostolius. Lūkesčiai dėl garantinio remonto yra paprasti – kad neatsiras papildomų išvedžiojimų ir viskas bus atlikta kuo greičiau“, – komentuoja specialistas.

L.Boguševičius priduria, kad verslininkai įprastai geriau žino, ko tiksliai gali reikalauti iš gamintojo atstovų pagal garantijos sąlygas. Neretai didesnės kompanijos turi netgi transporto parkus valdančius specialistus, kurie per savo darbo patirtį yra gerai perpratę visas subtilybes. Kita vertus, net ir jiems ne visuomet pavyksta išvengti ginčų su pardavėjais.

„Paskutinis man žinomas atvejis – dėl surūdijusio kėbulo. Gamintojo atstovai pareiškė, esą klientas privalėjo dažniau plauti automobilį, o klientas, rodydamas pirštu į rūdžių pažeistą detalę, pastebėjo, kad tai niekaip nesusiję“, – kalba rinkos ekspertas.

Valdyti reikalingi specialistai

Efektyviai valdyti didesnį transporto parką L. Boguševičius rekomenduoja samdyti patirtį šioje srityje turinčius specialistus arba analogiškas paslaugas teikiančias įmones.

Komercinių automobilių lizingo sutarties ar išperkamosios nuomos laikotarpis, kalba rinkos ekspertas, gali būti labai nevienodas. Didesnės kompanijos linkusios vengti visų neplanuotų išlaidų, todėl automobilius naudoja tik tol, kol galioja garantija. O mažesnės įmonės nevengia vėliau ir išsipirkti naudotų transporto priemonių.

„Didesnėms organizacijoms neplanuotos išlaidos – labai nemalonus dalykas. Ne tiek dėl pačių sumų, kiek dėl administravimo naštos“, – pastebi rinkos ekspertas.

Daugelis gamintojų komerciniam transportui trumpesnę nei asmeninės paskirties automobiliams dvejų metų garantiją suteikia dėl kitokios naudojimo specifikos. L. Boguševičius primena, kad komercinis transportas dažnai naudojamas be jokio gailesčio ir atkenčia kiekvieną įveiktą kilometrą.

„Taip, yra darbuotojų, kurie saugo ir kompanijos turtą, bet kol kas pas mus vis dar populiarus juokelis, kad geriausias automobilis – tarnybinis. Suprask, todėl, kad tau jo nereikia saugoti. Natūralu, kad maksimaliai naudojamo gaminio garantinis laikotarpis bus trumpesnis“, – konstatuoja specialistas.

Leidžia ilgiau naudoti automobilį

Ilgesnė 5 metų garantija be ribos apribojimo, kokią siūlo „Peugeot“, L. Boguševičiaus teigimu, neturi įtakos automobilio vertei antrinėje rinkoje, tačiau leidžia ilgiau naudoti transporto priemonę jos nekeičiant. Anot jo, dažnai nauji automobiliai naudojami garantiniu laikotarpiu ir tik po jo parduodami.

Rinkos ekspertas taip pat pridūrė, kad realų eksploatacijos laikotarpį dažniausiai apibrėžia ne garantijos trukmė metais, o ridos apribojimai. Gali nutikti taip, kad naudojant automobilį pasiekiama 100 tūkst. kilometrų riba ir garantija nustoja galioti.

„Dauguma gamintojų numato apribojimus, nes be jų automobilių techninė priežiūra taptų pernelyg brangi. Daug keičiamų detalių būtų iš natūralaus nusidėvėjimo kategorijos, tačiau atsirastų nemažai ir gendančių garantinių mazgų“, – pažymėjo L. Boguševičius.

Verslininkai skeptiškai vertina garantijos pratęsimo galimybes. Pašnekovas prisiminė atvejį, kai Baltijos šalių klientams vieno gamintojo atstovas pasiūlė 5 metų arba 200 tūkst. kilometrų garantiją su įskaičiuotomis priežiūros išlaidomis, tačiau už tai paprašė sumokėti 4 tūkst. eurų ar panašią sumą. Galiausiai visi pirkėjai rinkosi pigesnę standartinę garantiją.

Rečiau keisdami komercinius automobilius verslininkai galėtų prisidėti prie resursų, kurių pareikalauja kiekvienos naujos transporto priemonės gamyba, taupymo. Taip pat tai leistų sumažinti bendrą transporto industrijos poveikį aplinkai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

Padanga, kurioje trūksta oro, gali tapti nelaimės priežastimi

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Kaip pasirinkti tinkamas žiemai padangas?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Vaizdo registratorius

Automobilinis šaldytuvas

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

STRAIPSNIAI

Patarimai perkantiems naudotą automobilį

Automobilių nuoma užsienyje

Vairavimo per lietų ypatumai

Nano danga automobiliui

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkiai pastebimi motociklininkai

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.