• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobilių lenktynės 2018: laukiama naujo rekordo

Jau tradicinėmis  tampančios elektromobilių lenktynės 2018-aisiais vyks, kaip įprasta, pirmąjį gegužės penktadienį. Startavę prie Vilniaus savivaldybės, elektra varomų transporto priemonių vairuotojai sieks kuo greičiau įveikti 337 km kelią iki Palangos. 

„Kai 2015-aisiais pirmą kartą organizavome lenktynes, Lietuvoje tebuvo apie šimtas elektromobilių. Inovatyvias iniciatyvas remianti įmonė „Energijos tiekimas“ tuomet patikėjo unikalia mūsų idėja, tapo partnere ir šiandien matome rezultatą – daug dėmesio sulaukiančios lenktynės vyks jau ketvirtą kartą, o elektromobilių skaičius Lietuvoje artėja prie tūkstančio. Kartu auga ir vairuotojų suvokimas apie elektra varomas transporto priemones, jų privalumus, visoje šalyje sparčiai plečiama infrastruktūra“, – teigia netradicinių lenktynių idėjos autorius ir organizatorius Darius Grinbergas.

Rekordas gerintas kasmet

Lietuvoje atsirandant pirmiesiems elektromobiliams, jų skeptikai turėjo „nenuginčijamą“ argumentą: kam reikalinga tokia transporto priemonė, kuria net iš Vilniaus į pajūrį negali nuvažiuoti? D. Grinbergas prisimena, kad būtent šis teiginys paskatino pačią lenktynių idėją – kelionę iš Lietuvos sostinės į šalies vasaros sostinę.

„Jau pirmaisiais metais rezultatai parodė, kad ta kelionė nėra antgamtiška. Lenktynėse dalyvavo dešimt automobilių ekipažų: vieni pasirinko optimalų vidutinį greitį ir atvyko be nuotykių, kitų elektromobilių baterijos išseko nepasiekus įkrovimo stotelės ir ekipažo nariai turėjo ieškoti pagalbos degalinėse. Anksčiau ar vėliau, bet finišą pasiekė visi startavę ekipažai“, – prisimena varžybų organizatorius.

Pirmaisiais metais geriausią rezultatą pademonstravo „Kia Soul EV“ automobiliu važiavęs Gintaro Kaukėno ir Karolio Judzentavičiaus duetas – jie užfiksavo pirmąjį elektromobilių lenktynių rekordą, atstumą nuo Vilniaus iki Palangos įveikę per 5 val. 27 min.

2016-aisiais renginyje dalyvavo tik atnaujinti „Nissan LEAF“ elektromobiliai, į kuriuos buvo montuojama tuo metu rinkoje talpiausia 30 kWh baterija. Šių transporto priemonių pažangą puikiai įrodo rezultatas: pirmųjų metų rekordą pagerino septyni iš devynių 2016-aisiais dalyvavusių ekipažų, o geriausias rezultatas (4 val. 49 min.) – Sauliaus Girdausko ir Egidijaus Skrodenio komandos.

2016-ųjų laimėjimas, tuomet atrodęs puikus, po metų buvo nustumtas į labai tolimą kampą. Visiškai nauju elektromobiliu „Hyundai Ioniq“ dalyvavę Vaidotas Kviklys ir Paulius Sviklas kelionę iš Vilniaus į Palangą įveikė per 4 val. 5 min. Baterijas pildyti jiems reikėjo dukart: Vievyje bei Kryžkalnyje, tačiau „Hyundai“ elektromobilio aerodinamika ir efektyviai naudojama variklio galia leido palaikyti aukštą vidutinį greitį ir aplenkti didesnės talpos bateriją turintį „Volkswagen e-Golf“ – Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus ekipažas atsiliko vos pora minučių.

Visos prielaidos rekordui

Matant ankstesnių lenktynių rezultatus, galima daryti prielaidą, jog rekordas ir 2018-aisiais bus pagerintas?

„Šimto procentų duoti negaliu, bet esu beveik įsitikinęs – rekordas bus pagerintas ir šiemet. Rinkoje atsirado naujų, dar tobulesnių elektromobilių, o infrastruktūros plėtra (gerokai daugiau įkrovimo stotelių ties automagistrale Vilnius–Klaipėda) leis lenktynių dalyviams efektyviau planuoti sustojimus ir tikslą pasiekti dar greičiau“, – sako D. Grinbergas.

Šiemet Lietuvoje jau debiutavo antros kartos „Nissan LEAF“, viena įkrova galintis įveikti apie 400 km (pagal NEDC metodiką), gatvėse atsiranda „Renault ZOE“ bei kitų modelių. 2018-aisiais šalyje turėtų pasirodyti ir elektra varomas nedidelis visureigis „Jaguar I-PACE“ – gamintojas informuoja, kad jis viena įkrova galės įveikti daugiau nei 500 km.

Tiek „Nissan LEAF“, tiek „Jaguar I-PACE“ įveikiamas atstumas apskaičiuotas pagal NEDC (angl. New European Driving Cycle) metodiką, kuri pastaruoju metu yra aršiai kritikuojama dėl netikslumo, neva jos deklaruojamus rezultatus pasiekti įmanoma tik važiuojant itin lėtai ir labai ekonomiškai. Tad dar šiemet rinkoje debiutuos naujasis matavimų standartas WLTP (angl. Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), kurio rezultatai turėtų būti kur kas artimesni kasdieniam važiavimui. 

Pagal WLTP metodiką antros kartos „Nissan LEAF“ mišriu režimu galės įveikti 285 km (su 16 colių skersmens ratlankiais) arba 270 km (17 colių). Tai – beveik atstumas nuo Vilniaus iki Palangos, tad galbūt pirmą kartą elektromobilių lenktynėse išvysime modelį, kuris visą distanciją įveiks, papildomai nesustojęs?

11 įkrovimo vietų prie kelio 

Elektromobilių infrastruktūra šiais metais Lietuvoje žengė didžiausią žingsnį per visą istoriją. Vien kelyje Vilnius–Klaipėda šiuo metu yra 11 greitojo įkrovimo stotelių (pernai buvo vos 2), dar viena automagistralėje Vilnius–Panevėžys, o iki metų pabaigos pagrindiniuose šalies keliuose atsiras dar 14. Jas rengia UAB „Energijos sprendimų centras“, kartu su partneriais laimėjusi Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) konkursą. Netrukus šios stotelės bus įtrauktos ir į elektromobilių vairuotojams skirtą programėlę „Charge it on“. Programos vartotojai galės nemokamai valdyti krovimo sesiją, stebėti jos statusą realiu laiku bei susirasti greičiausią maršrutą iki artimiausios stotelės.    

Tai gerokai padidina intrigą elektromobilių lenktynėse, nes jų dalyviai galės rinktis skirtingas taktikas. Dar pernai nebuvo tokio elektromobilio, kuris įveiktų visą atstumą nesustojęs, tad visi lenktynių dalyviai vieną ar du kartus stojo keturiose įkrovimo vietose: Vievyje, Elektrėnuose, Kryžkalnyje arba Kaune, prekybos centro „Lidl“ įrengtoje stotelėje keli kilometrai nuo magistralės.

2018-aisiais vien dešinėje kelio pusėje bus 6 įkrovimo stotelės, kairėje – penkios (jas pasiekti ne taip patogu), o Kaune – dar viena. 

Ankstesnių lenktynių rezultatai ne kartą parodė, kad keliauti itin ekonomiškai ir palaikant mažą vidutinį greitį kartais tiesiog neapsimoka – verčiau važiuoti greičiau ir keliolikai minučių ar pusvalandžiui sustoti papildyti baterijas greitojo įkrovimo stotelėje. Šiemet ekipažo nariams teks kaip reikiant pasukti galvą ne tik dėl vidutinio greičio, bet ir įkrovimo vietų. Galbūt važiuojantys naujuoju „Nissan LEAF“ bandys visą distanciją įveikti be sustojimų? O gal rinkoje bus pristatytas dar vienas didelę bateriją turintis elektromobilis? Atsakymus į šiuos klausimus elektromobilių gerbėjai gaus po poros mėnesių – pirmąjį gegužės penktadienį.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Psichologija
Skaityti

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės
Skaityti

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją
Skaityti

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė
Skaityti

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto
Skaityti

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas
Skaityti

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

Radzinausko tiltas
Skaityti

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Naujų automobilių kainos
Skaityti

Naujų automobilių kainų šuolis keičia įpročius: vis daugiau vairuotojų renkasi naudotus automobilius

tararoleris
Skaityti

Lietuvoje – retenybė, užsienyje – įprastybė: kokią istoriją gali papasakoti tararoleris?

Kolekciniai automobiliai
Skaityti

Kolekcinių automobilių rinka: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

Skaitmeniniai sprendimai
Skaityti

Skaitmeniniai sprendimai sportui ir žaidimams – ar jau mūsų realybė?

Diena be automobilio
Skaityti

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Automobilio vairavimas
Skaityti

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

Dviračių takai
Skaityti

„Via Lietuva“: dar viena darnaus judumo jungtis – pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

Nelaimės kelyje
Skaityti

80 % pėsčiųjų nelaimių įvyksta tamsoje: ekspertai ragina pasirūpinti matomumu

Gyvūnai kelyje
Skaityti

Tyrimas atskleidė: kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

Modus Group
Skaityti

„Modus Group“ pusmetis: augančios pajamos, gerėjantis pelningumas ir nauji automobilių prekių ženklai

NAUJIENOS

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui? Ekspertas paaiškina skirtumus

Skaitmeninis sportas

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

PATARIMAI

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Bandomasis važiavimas

Kaip neišleisti pinigų veltui: svarbiausi aspektai per bandomąjį važiavimą

TA atmintinė

Vairavimo instruktorius pataria: kaip paruošti automobilį žiemai ir išvengti neplanuotų išlaidų

Akcizo mokesčio susigrąžinimas

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma

Starterio gedimo požymiai

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Vaizdo registratorius

Kada keičiamos padangos?

STRAIPSNIAI

Padangos

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Elektromobiliai iš viso pasaulio

BMW gamins ir „i8 Spyder“ versiją

Kontūrai automobilio spalvoje

„Goodyear“ patarimai: kaip pasiruošti žiemos sezonui

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.