• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Arvydas Bazilius. Saugumas keliuose – ne tik valstybės reikalas

Saugumas keliuose

Komentuoja infrastruktūros bendrovės „HISK“ techninis direktorius Arvydas Bazilius.

Remiantis Europos Komisijos duomenimis, eismo saugumo srityje Lietuva per pastaruosius kelerius metus pasiekė didžiausią pažangą Europos Sąjungoje. Valstybės vizija ir toliau išlieka ambicinga: nuo nulinės žūčių keliuose statistikos iki 2050 m., aktyvesnio eismo dalyvių edukavimo iki kelių modernizavimo. Tai ne tik sudėtingas, bet ir daug suinteresuotų šalių įtraukiantis iššūkis. Vienos jų – ir infrastruktūros bendrovės, inovatyviomis priemonėmis padedančios užtikrinti, kad nelaimingų atsitikimų keliuose būtų kuo mažiau.

Formuojant valstybės užsakymus, projektuose eismo dalyvių saugumas bei greičio mažinimas keliuose tampa didžiausiu prioritetu. Vadovaujantis oficialiomis rekomendacijomis, infrastruktūros projektuotojai ir plėtotojai įgyvendina specialius reikalavimus ir taiko jau standartu tapusias priemones, kaip miesto vartų įrengimas ar greičio mažinimo kalneliai. Visgi, standartinių saugumo priemonių jau nebeužtenka, todėl svarbu panaudoti sparčiai besikeičiančias technologijas ir patirtį, kuri pasiteisina kitose pirmaujančiose šalyse.

Eismo saugumui užtikrinti – ir inovatyvūs sprendimai

Siekdamos sukurti modernesnius ir saugesnius kelių tinklus, infrastruktūros įmonės pastaraisiais metais diegia įvairius išmanius sprendimus ir seka pasaulinėmis tendencijomis. Viena iš dabar jau standartu tampančių tendencijų rekonstruojamuose keliuose – žiedinių sankryžų įrengimas. 

Keturšalės sankryžos vis dažniau keičiamos žiedinėmis, nes padeda užtikrinti didesnį eismo dalyvių saugumą: sumažina automobilių greitį, paskirsto eismą, gerina matomumą. Tai taip pat mažina konfliktinių situacijų kiekį ir padeda išvengti nelaimingų atsitikimų. Vien rekonstruodama Aukštaitijos regiono kelius, per pastaruosius kelerius metus bendrovė „HISK“ įrengė net 9 tokio tipo sankryžas avaringiausiose zonose.  

Kitas inovatyvus susisiekimo infrastruktūros tobulinimo pavyzdys – pažangių jutiklių, stebėjimo bei perspėjimo sistemų integravimas. Jutikliai nustato eismo intensyvumą, greičio pažeidimus, taip pat gali fiksuoti vairuotojo elgesį ar iš miško pusės artėjančius gyvūnus. Tokie duomenys vėliau leidžia identifikuoti vietas, kuriose kyla nelaimių rizika ir imtis prevencijos.

Vis aktyviau naudojamos saulės baterijos taip pat atveria naujas galimybes. Kelyje Molėtai–Pabradė suprojektuoti ne tik saugų greitį užtikrinantys miesto vartai ar saugumo salelės, bet ir pėsčiuosius saugantys, mirksintys kelio atšvaitai su saulės baterijomis. Jie montuojami miesto vartų pradžioje ir pabaigoje. Diegiant tokius sprendimus, galima išvengti sudėtingo elektros kabelių klojimo, nes atšvaitams užtenka tik saulės energijos. 

Magistraliniuose keliuose taip pat netrūksta technologinių sprendimų, kurių iš pažiūros nepastebime, bet dėl jų galime keliauti gerokai saugiau. Pavyzdžiui, magistraliniuose keliuose Vilnius–Panevėžys, Vilnius–Kaunas, Kaunas–Marijampolė ir kituose ruožuose įrengtos kelio apsaugos nuo akinimo sistemos, tvirtinamos ant esamų apsauginių atitvarų. Ši sistema apsaugo vairuotojus nuo priešprieša atvažiuojančių automobilių priekinių žibintų akinimo – tai padeda išvengti avaringų situacijų.

Žiedinė sąnkryža

Nepamirštamas ir žvėrių saugumas

Infrastruktūros bendrovės didesnį dėmesį nei anksčiau skiria ne tik vairuotojų apsaugai nuo į kelią išbėgančių žvėrių, bet ir laukinei gamtai. Nors tam dažniausiai pasitelkiami standartiniai sprendimai, pavyzdžiui, prie miškų statomos tvoros, tačiau taip pat atsiranda ir mažiau matytų pavyzdžių. 

Neseniai bendrovės „HISK“ suprojektuotoje valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai vienoje atkarpoje numatyta pastatyti pirmąjį Lietuvoje žaliąjį tiltą. Tai virš automagistralės įrengtas gyvūnams skirtas migracijos koridorius, kuriuo jie saugiai galės patekti iš vienos kelio pusės į kitą. Verta pastebėti, kad kaimyninėje Lenkijoje tokius tiltus stato jau seniai, tad Lietuva šiame kontekste kiek vėluoja.

Kitas pavyzdys – varliagyvių apsauga. Statant Panevėžio aplinkkelį, buvo įrengti specialūs per kelią einantys vamzdžiai, kuriais ropliai gali saugiai migruoti iš vieno vandens telkinio į kitą. 

Saugumui užtikrinti būtinas bendradarbiavimas

Neabejoju, kad užtikrinant saugumą keliuose svarbūs yra ne tik atskiri įgyvendinami sprendimai, bet ir bendras valstybės, infrastruktūros ir statybos įmonių bei kitų suinteresuotų šalių požiūris bei indėlis.

Pavyzdžiui, projektuodami susisiekimo infrastruktūrą, rangovai į projektą turėtų žiūrėti žmogiškai. Jei projekte nebuvo numatytas vienas ar kitas saugumą užtikrinantis sprendimas, tačiau atliekant darbus matoma, kad jis yra reikalingas, už projekto įgyvendinimą atsakingi asmenys turėtų jausti atsakomybę pasiūlyti papildomas priemones.

Akivaizdu, kad Lietuvoje dirbančios infrastruktūros įmonės turi ne tik idėjų, bet ir reikalingų kompetencijų, kurias savo įmonėje nuolat stengiamės kelti. Tačiau siekiant didesnio saugumo keliuose, būtinas ir tinkamas užsakovų, t.y. valstybės, požiūris bei pakankamas infrastruktūrinių projektų finansavimas. Tik visų suinteresuotų pusių tikslingai suplanuoti veiksmai gali leisti iš esmės keisti situaciją Lietuvos keliuose. 

AB „HISK“ (iki 2022 m. AB „Panevėžio keliai“) – akcinė bendrovė, įsikūrusi Panevėžyje, joje dirba virš 500 darbuotojų. AB „HISK“ įgyvendina įvairaus tipo projektus: nuo nacionalinių infrastruktūros objektų iki statybos ir infrastruktūros sprendimų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

Išvengti avarijos – vos viena sekundė

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Mopedo vairuotojas. Kaip juo tapti?

PARTNERIO TURINYS

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Mikroautobusų nuoma

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Profesionalus automobilių stiklų remontas

STRAIPSNIAI

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Stabdžių sistema

Mercedes-Benz A45 AMG – galingiausias serijinės gamybos hečbekas

Automobiliai tyliai saugo vienas kitą

Naudota dujų įranga, ar verta?

Techninė pagalba– būdas kaip apsidrausti nuo nemalonių situacijų kelyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.