• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Specialūs reikalavimai transporto priemonėms ir jų įrangai

Transporto priemonių tipai

(1) Transporto vienetas, vežantis pavojingas medžiagas, jokiu būdu negali turėti daugiau kaip vienos priekabos arba puspriekabės.

(2) Specialūs reikalavimai transporto priemonėms, naudojamoms kai kuriems pavojingiems kroviniams vežti, aprašyti šio papildymo II dalyje (t.p. žr. KN apie vežimą konteineriais, kietų medžiagų vežimą palaidai, vežimą cisternomis ir cisternų vežimą).

2/ Išspausdintos Tarptautinės jūrų organizacijos (IMO), 4 Albert Embankment, London SE1 7SR.

3/ UIC kortelės spausdinamos Tarptautinės geležinkelių sąjungos (Union International des chemins de fer, Service Publication – 16 rue Jean Rey – F – 75015 Paris).

(3) Pakuotės su talpyklomis iš drėgmei jautrių medžiagų turi būti kraunamos į uždaras arba dengtas transporto priemones.

Autocisternos (stacionarios cisternos), transporto priemonės-baterijos ir transporto priemonės, ne didesnės kaip 3000 l talpos, naudojamos pavojingiems kroviniams vežti nuimamose cisternose arba konteinerinėse cisternose

PASTABA

a): Stacionarių cisternų, nuimamų cisternų ir transporto priemonių-baterijų konstrukcijos, patikrinimo, užpildymo ir naudojimo nuostatos bei autocisternų ir jų naudojimo įvairios nuostatos pateikiamos B.1a priede, stacionarių cisternų, nuimamų cisternų ir transporto priemonių-baterijų, skirtų stipriai atšaldytų suskystintų 2 klasės dujų vežimui, arba tokių, kurių bandyminis slėgis ne mažesnis kaip 1 MPa (10 bar), nuostatos aprašytos B.1d priede (dėl autocisternų pripažinimo žr. KN 10 282).

b) Konteinerinių cisternų konstrukcijos, įrengimų bandymų, oficialaus tipo patvirtinimo, ženklinimo ir kt. nuostatos pateiktos B.1b priede; nuostatos konteinerinių cisternų, skirtų 2 klasės stipriai atšaldytų suskystintų dujų vežimui, arba tokių, kurių bandyminis slėgis ne mažesnis kaip 1 MPa (10 bar) nuostatos pateiktos B.1d priede.

c) Stacionarių ir nuimamų armuoto plastiko cisternų konstrukcijos nuostatos aprašytos B.1c priede.
d) B.1 priedų bendros nuostatos aprašytos KN 200 000.
e) Dėl talpyklų žr. A papildymą.

(1)Transporto priemonės galinės dalies apsauga. Galinėje transporto priemonės dalyje per visą cisternos plotį turi būti pritvirtintas bamperis, pakankamai atsparus smūgiams. Tarp cisternos galinės sienelės ir bamperio turi būti ne mažesnis kaip 100 mm tarpas (šis tarpas matuojamas nuo tolimiausio cisternos sienelės taško arba nuo armatūros išsikišimo vietos, besiliečiančios su vežama medžiaga). Bamperis nereikalingas transporto priemonėms su savivarte cisterna, iškraunama per galinę sienelę ir skirta miltelinėms arba granuliuotoms medžiagoms vežti, jei galinė cisternos korpuso armatūra užtikrina adekvačią korpuso apsaugą kaip ir bamperis.

1 PASTABA. Ši nuostata netaikoma transporto priemonėms, vežančioms pavojingus krovinius konteinerinėmis cisternomis.

2 PASTABA. Dėl cisternų apsaugos nuo šoninių smūgių ir apsivertimo – žr. KN 211 127 (4) ir (5) bei 212 127 (4) ir (5).

(2) Transporto priemonės, vežančios skysčius, kurių pliūpsnio temperatūra iki 610C, arba 2 klasės liepsniąsias medžiagas pagal KN 2200 (5) ir (7), papildomai turi atitikti reikalavimus, aprašytus B.2 priedo KN 220 532, 220 533 ir 220 584.

Stabdžių sistema

(1) Motorinės transporto priemonės (vilkikai ir transporto priemonės ant tviro rėmo), kurių masė didesnė kaip 16 t, ir priekabos (t.y. dviašės priekabos, puspriekabės ir priekabos su centrine ašimi), kurių masė didesnė kaip 10 t, taip pat transporto priemonės, skirtos tokioms priekaboms vilkti, sudaro tokius transporto vienetų tipus:

– autocisternas,
– transporto priemones-baterijas, kurių talpa didesnė kaip 1000 l,
– transporto priemones su nuimamomis cisternomis,
– transporto priemones, vežančias konteinerines cisternas, kurių talpa didesnė kaip 3000 l,
– III tipo transporto priemones [žr. KN 11 204 (3)],
kurios pirmąkart užregistruotos po 1993 m. birželio 30 d., turi būti su antiblokavimo sistema ABS, kuri atitinka B.2 priedo KN 220 520 ir 220 521 reikalavimus.

Šios nuostatos taip pat taikomos transporto priemonėms, pirmą kartą užregistruotoms po 1995 m. birželio 30 d. ir skirtoms anksčiau aprašytoms priekaboms, kurių masė didesnė kaip 10 t, vilkti.

(2) Kiekvienas transporto vienetas, priskirtas vienam iš (1) punkte nurodytų tipų ir susidedantis iš motorinės transporto priemonės su priekaba arba be jos, pagal (1) punkto nuostatas turi būti su dėvėjimuisi atsparia stabdžių sistema, atitinkančia B.2 priedo KN 220 522 ir 220 535 reikalavimus.

Kai transporto vienetas susideda iš motorinės transporto priemonės ir priekabos, tai šios nuostatos taikomos tuo atveju, jei automobilis užregistruotas po 1993 m. birželio 30 d.

(3) Kiekvienas transporto vienetas, priskirtas vienam iš tipų, nurodytų (1) punkte ir pradėtas eksploatuoti po 1999 m. gruodžio 31 d., turi būti su įranga, nurodyta (1) ir (2) punktuose.

(4) Kiekviena transporto priemonė (motorinė transporto priemonė ar priekaba), kuri sudaro dalį transporto vieneto, kurio tipas nenurodytas (1) punkte, ir kuri pirmąkart užregistruota po 1997 m. birželio 30 d., turi atitikti visus ECE taisyklių Nr. 134 / techninius reikalavimus naujausiame ir pakeistame variante, taikomame transporto priemonės sumažinimo metu.

(5) Pažymą apie stabdžių sistemos patikimumą pagal KN 220 522 reikalavimus turi išduoti transporto priemonės gamintojas. Ši pažyma turi būti pateikta atvykus į pirmą techninę apžiūrą pagal KN 10 282 (1).

Priešgaisrinės saugos priemonės

(1) Kiekvienas transporto vienetas, gabenantis pavojingas medžiagas, turi būti aprūpintas:
4/ ECE taisyklė Nr. 13 (Vieningos nuostatos dėl M, N ir O kategorijų transporto priemonių patvirtinimo atsižvelgiant į stabdžių sistemą) (jos vėliausiai pateikta forma), papildanti sutartį dėl bendrų techninių nurodymų ratinėms transporto priemonėms, įrangai ir dalims, kurios gali būti pritaikomos ir/ar naudojamos ratinėms transporto priemonėms, bei sąlygų, paremtų šių nurodymu pagrindu tarpusavio pripažinimo priėmimo (1958 sutartis, kaip ištaisyta). Kaip alternatyva gali būti taikoma Direktyvos Nr. 71/320/EEC nuostatos (išspausdintos Official Journal of the European Communities No L 202, 1971 06 09) užtikrinant, kad ji buvo papildyta pagal vėliausius Taisyklės Nr. 13 formos pataisymus, taikomus transporto priemonėms, patvirtinimo metu.

a) bent vienu nešiojamu, turinčiu ne mažiau kaip 2 kg sausų miltelių (arba ekvivalentinį kiekį kitos panašios gesinimo medžiagos) gesintuvu, tinkančiu ugniai gesinti variklyje, transporto priemonės kabinoje, slopinančiu degimą ir neskatinančiu ugnies plitimo, gesinant degantį krovinį; tačiau jei transporto priemonė aprūpinta automatiniu arba lengvai įjungiamu stacionariu gesintuvu, tinkančiu gaisrui gesinti variklyje, nešiojamas gesintuvas nebūtinai turi būti pritaikytas šiam tikslui;

b) be priemonių, aprašytų a) papunktyje – bent vienu nešiojamu, turinčiu ne mažiau kaip 6 kg sausų miltelių (arba ekvivalentinį kiekį kitos panašios gesinimo medžiagos) gesintuvu, tinkamu užsidegusioms padangoms, stabdžiams arba kroviniui gesinti, slopinančiu degimą ir neskatinančiu ugnies plitimo, kilus gaisrui variklyje ar kabinoje. Transporto priemonėse, kurių didžiausias leistinas svoris su kroviniu mažesnis kaip 3,5 t, gali būti vienas nešiojamas, turintis ne mažiau kaip 2 kg sausų miltelių gesintuvas.

(2) Gesinančios medžiagos, esančios transporto priemonių gesintuvuose, turi būti tokios, kad veikiamos liepsnos ar gaisro metu pakilusios aukštos temperatūros vairuotojo kabinoje neskleistų toksiškų dujų.

(3) Nešiojami gesintuvai pagal (1) punkto reikalavimus turi būti su plomba, užtikrinančia, kad jie nebuvo anksčiau naudoti. Be to, jie turi būti paženklinti pagal standartą, pripažintą kompetentingos institucijos, ir turėti užrašą, nurodantį kitos patikros datą.

Elektros įranga

Reikalavimai elektros įrangai pagal B.2 priedo KN 220 511 taikomi kiekvienam transporto vienetui, kuriuo vežami pavojingi kroviniai ir kuriam reikalingas sertifikatas pagal KN 10 282 (išskyrus II tipo transporto vienetus pagal KN 11 204). B.2 priedo KN 220 512 – 220 516 nuostatos taikomos tik tokioms transporto priemonėms, kurios:

a) transporto vienetai, vežantys stacionarias arba nuimamas cisternas bei konteinerines cisternas, kurių talpa didesnė kaip 3000 l, ir transporto priemonės-baterijos, kurių talpa didesnė kaip 1000 l, vežančios skysčius, kurių pliūpsnio temperatūra iki 61°C, arba liepsniąsias 2 klasės medžiagas pagal KN 2 200 (5) ir (7). Transporto vienetai, vežantys stacionarias arba nuimamas cisternas su dyzeliniu kuru, gazoliu arba lengvuoju krosnių kuru, kurio identifikacinis numeris 1202, užregistruoti iki 1995 m. liepos 1 d. ir neatitinkantys šio KN nuostatų, vis dėl- to gali būti naudojami;

b) transporto vienetai, skirti sprogstamosioms medžiagoms ir gaminiams vežti, privalo atitikti KN 11 204(3) reikalavimus III tipo transporto vienetams.
PASTABA. Dėl tarpinių nuostatų taip pat žiūrėti KN 10 605.

Kitos priemonės

Kiekvienas transporto vienetas, vežantis pavojingus krovinius, turi turėti:
a) įrankių komplektą automobilio avariniam remontui.
b) bent vieną ratų atsparą kiekvienai transporto priemonei; be to, ratų atsparos turi atitikti transporto priemonės svorį ir ratų skersmenį.
c) du oranžinės spalvos pastoviai degančius ar mirksinčius žibintus. Šie žibintai turi būti nepriklausomi nuo transporto priemonės elektros grandinės ir pagaminti taip, kad jų naudojimas nebūtų vežamo krovinio užsiliepsnojimo priežastis.
d) būtinas priemones, užtikrinančias saugumą, kurios aprašytos KN 10 385 raštiškose instrukcijose, tokias kaip:
i) vairuotojo asmeninei apsaugai:
– speciali ryškios spalvos liemenė;
– tinkamos priemonės akių apsaugai;
– tinkamas apsauginis respiratorius apsisaugoti nuo pavojingų dalelių įkvėpimo;
– tinkamos apsauginės pirštinės;
– tinkama apsauga kojoms (pvz., auliniai batai);
– tinkama apsauga kūnui (pvz., prijuostė);
– vienas nešiojamas žibintas (t.p. žr. KN 10 353);
– buteliukas su skysčiu akims praplauti;
ii) visuomenės apsaugai :
– keturi pastatomi šviesą atspindintys ženklai (pvz., kūgio, trikampio formos);
iii) aplinkos apsaugai:
– dangtis kanalizacijos ir drenažo kolektorių angoms, atsparus vežamos medžiagos poveikiui;
– tinkamas kastuvas;
– šluota;
– tinkamas absorbentas;
– tinkamas rinktuvas (tik nedideliems kiekiams).

(1) Transporto priemonės (vilkikuose ir transporto priemonėse su kietu rėmu), kurių didžiausia masė daugiau kaip 12 t ir kurios pirmą kartą užregistruotos po 1995 m. liepos 1 d., pagal B.2 priedo KN 220 540 reikalavimus privalo turėti greičio ribojimo įrenginį.

(2) (1) punkto nuostatos taip pat taikomos ir transporto priemonėms su tokiomis pat charakteristikomis, užregistruotoms nuo 1988 m. sausio 1 d. iki 1995 m. liepos 1d., pradedant 1996 m. liepos 1 d..

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • įranga
  • reikalavimai transporto priemonės
  • Specialūs reikalavimai transporto priemonėms
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Ar keisti alyvą?

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

Starterio tipas

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Industrinės padangos

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

STRAIPSNIAI

„Prius“ ar „Lexus CT“: kas geriau?

EReg akiratyje – duomenų standartizavimo, transporto priemonių vagysčių prevencijos ir eismo saugumo klausimai

Kaip užmontuoti padangą ant ratlankio?

Akumuliatoriaus problemos gali virsti į didelius nemalonumus

Priekabos elektros lizdo 7 kontaktų jungimo schema

Sportinių automobilių ikona „Viper“ atgimė

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.